Tatoeages

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
willem v arendnet

Bericht door willem v arendnet »

Afbeelding
Arijn Hier is hij dan die WTK in beeld :D Hij heeft bijna alles bij hem :D

GOOFY

Bericht door GOOFY »

Afbeelding
GOOFY

Bericht door GOOFY »

Afbeelding
arij
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 jul 2004 15:02
Locatie: goudswaard

Bericht door arij »

Willem, volgens mij is het een zij. Zeker het hulpje van de meester.
gr arij
willem v arendnet

Bericht door willem v arendnet »

Hallo Arij.
Ja daar kan je wel eens gelijk in hebben. :D
GOOFY

Bericht door GOOFY »

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1146
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door jeroen »

Ik, Foske studeer aan de Universiteit van Amsterdam en ben in samenwerking met het Meertens Instituut (doen onderzoek naar Nederlandse taal en cultuur) bezig met een onderzoek naar tatoeages in varende beroepen (zee- en binnenvaart, visserij etc). Ik heb hiervoor een vragenlijst opgesteld en ben nu op zoek naar mensen die deze willen invullen. Om een zo representatief mogelijke uitkomst te krijgen, wil ik met name ook mensen zonder tatoeages oproepen om te reageren.

Vaart u of heeft u gevaren en wilt u mij helpen bij mijn onderzoek? Vult u dan de vragenlijst in op de website van het Meertens Instituut: http://www.meertens.knaw.nl/panel/tattoo.php
Heeft u vragen of opmerkingen mail dan naar: foske.rozeboom@student.uva.nl

Alvast bedankt voor uw medewerking!


Dit kwam ik op een ander forum tegen (Dutchfleet.net) past hier ook wel bij, zijn dr zat die hier hun mening kunnen geven
Groeten Jeroen
w v/d hoek
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 aug 2005 10:38
Locatie: brielle

tatoe

Bericht door w v/d hoek »

mama waar zit oma? ,daar jongen met die kromme polietrekker op haar rug, Willum
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Tatouages

Bericht door ferryvaneeuwen »

Zelf heb ik gevaren van 1954 tot 1963. In die tijd was het bijvoorbeeld bij Shell Tankers voor officieren 'not done' om tatoeages te hebben. Het werd beschouwd als iets voor de lagere rangen. Ik heb wel eens een stuurman daar meegemaakt die voor de mast gevaren had en aan die tijd zo'n aandenken had overgehouden, maar hij trachtte dat altijd krampachtig voor de buitenwereld verborgen te houden. Dat lukt dus nooit. Zelf stond ik er neutraal tegenover.

Ook in die tijd was het al in Denemarken de gewoonste zaak om getatoeëerd door het leven te gaan. Zelfs de Deense koning had er één of meer en verborg ze niet. Het is dus kennelijk ook een cultuurgebonden zaak.

Ik zou het in ieder geval nooit laten doen. Waarom weet ik niet precies. Ik heb een vaag gevoel dat het iets te maken heeft met lichamelijke integriteit; zo ga je niet met je body om of zo iets. Of het is misschien omdat ik als oorlogskindje nog herinneringen heb overgehouden aan die tijd. SS-ers, Leibstandard elite, en ander ongedierte lieten zich trots met hun (Totenkopf)-symbolen tatoeëren, dus dat was meer een zaak voor de vijand. Het van een nummer op de pols tatoeëren bij Joden in die tijd versterkte deze indruk alleen maar.

Het is de laatste jaren wel een rage geworden en vaak is de goede smaak ver te zoeken, hoewel ik er ook wel eens een mooie bij zie zitten.

Ferry
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Ferry ,of schoon ik je standpunt heel goed begrijp vooral dat mofen gebeuren,moet het toch van mijn hart dat tatoueringen,al een heel oud begrip zijn en ook altijd te maken hadden met het indentificeren van zeelieden{vroeger veel meer als tegenwoordig}als er schipbreuk was geleden en diversen lieden aanspoelden.Ik ben zel geboren uit twee soorten van zeelieden om het zo maar eens te zeggen van Moeders kant vissers die allemaal getatoueerd waren ook de schippers ,en van mijn vaders kant Loodsen kapiteins machinsten{sorry WTK`s} die ook dat tatoeage gedoe hadden.toen ik mijn eerste echte tatoe had laten zetten in trinidad,mocht ik niet meer in een Tshirt lopen van de tweede,en moest bij de ouwe komen met het dreigement van hem en opperhoofd krielkip HWTK,dat als ik me leven niet beterde ik in New York naar huis kon gaan.
Maar ja toen had je nog drie Goden aan boord en twee half goden,die na het ruimen van enkele flessen ouwe jenever op een hoogte haaden gezet waar alleen het blauw van de drank als een wolkeloze hemel werd gezien.
Ferry ik heb ze zelf ook Tattoo`s bedoel ik maar heb er nog geen spijt van na bijna 50 jaar.
het telegrammetje is langer geworden dan als ik dacht :oops:
Groets Bram :D


Plaats reactie