Tatoeages

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Tatoeages

Bericht door Wim van der Moolen »

Afbeelding

Toen ik bovenstaande plaat op topic 'scheepsschilderijen' zette, zat ik mezelf af te vragen hoe de tattoos bij de Kombuizers er uit zien. Zelf heb ik er geen, ik hou er eigenlijk niet eens van, behalve als het tattoos van zeelui zijn, dan wordt het gelijk weer tot een soort kunst verheven. Ik ben benieuwd of hier op gereageerd wordt, zo niet 'geen man overboord'.
Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Wim,

Ik heb er ook 2 op m'n rechterarm staan. Maar of ik er achteraf blij mee moet zijn, mag je betwijfelen.
Ik loop zelden met een shirtje met korte mouwen. Van mij mag je het weten; ik heb er spijt van !.

m.v.g. Roy
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Met mijn trage internetverbinding van 64 Kbps open ik dat topic nooit, maar wat een mooie plaat is dat!
Zelf heb ik me nooit laten tatoeëren, daar ben ik altijd zorgvuldig vrij van gebleven. Ik ben wel eens met een maat die er vol mee zat en daar veel geld voor over had in een tattooshop geweest, maar zelf, nee dank u. :)
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Hi Wim,

Zelf heb ik er geen een, omdat ik er niet gek op ben!
Trouwens ik ben zo mager er kan geen tatoetje op :lol:

Als er een tatoetje gezet moet worden vind ik persoonlijk dat het voorbehouden moet zijn voor de Zeelui!

Waarom?
Ach een Ankertje is toch altijd mooi!

Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!
GOOFY

Bericht door GOOFY »

Waar om denken jullie waar om ze mij Goofy noemen.?
Ik heb al meer dan 45 jaar een Goofy op mijn rechter boven arm staan.
En dat is er één van de 14.
Ik beb er een op mijn borst, die had ook op mijn arm gemoeten, maar ik was toen ook zo mager dat het niet paste..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Nou Goofy,

Als je er 14 hebt kan je beter maar een naakt foto van je laten zien anders geloven we het niet. :lol:

Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Bram

Bericht door Bram »

:D hoi Wim,personelijk vindt ik tatoeeringen iets wat elk persoon voor zijn eigen moet weten,ik zelf vind tatoo`s mooi,vooral tegenwoordig,kunnen ze de mooiste prenten laten tatoeeren,en dat is een kunst op zich zelf.
Ik zelf heb ook tatoo`s en mijn meissie ook{Geboren Engelse}bij mij begon de eerste tatoo al dat ik 11 was,op derp,het kenteken van de familie een stip tussen duim en wijs vinger,zoals bij vele vissersfamilie.
De grootste onzin die ik altijd hoor over tatoo`s is: ik was dronken en ik heb er spijt van,das de grootste kul die er is .want als je echt geen taatoo wil laat je hem niet zetten,hoe dronken je ook ben,en spijt hebben van iets wat je je eigen aandoet is ook kul lees maar eens wat zware lectuur over psychiatrie.je laat iets doen in een onbevangen staat{dronken dus}komt dus uit je onderbewustzijn,waarom dat niet accepteren ,omdat de buitenwereld {naaste familie of anderen}er aanstoot aanneemt voor iets wat je kennelijk mooi vondt op het moment dat je met jezelf bezig was en er geen problemen van twijfelen was,en het excuus ik wou effe stoer doen met een tattoo,daar veeg ik ook mijn chinese katteoog mee af.
Maar genoeg zwaar geluld ,het enigste waar ik dus z.g spijt van zou kunnen hebben is dat de techniek van het tatoeren zo vooruit is gegaan,als ik het opnieuw zou doen dan wel wat kunstzinniger, mijn armen horen nu in het museum van oudheid te liggen omdat ze uit hun proporties zijn gegroeid,net als ik- :roll:
Daarbij moet men ook niet vergeten,dat een tatoo een indentificatie is,vooral in vroeger tijden, van wie is die persoon wat aangespoeld is,aan de tatoo`s werd dan herkent uit welk dorp of vissersfamilie de aangespoelde was,net als een gouden ring in je oor ,je hoopte dan maar dat je fatsoenlijk begraven zou worden door diegene die je vondt.
Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn,maar diegene die op getatoeeerde mensen neerkijken,moeten eerst maar eens hun eigen ik proberen te vinden,inplaats van in een geleende geestelijke toestand te lopen,want daar zijn er al te veel van. :P
Groets Bram :D
GOOFY

Bericht door GOOFY »

Afbeelding
\Hier is Goofy net te zien op mijn rechter boven arm.
Maar het zijn er geen 14 , maar 12.
Ik heb ze net nog even geteld
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn,maar diegene die op getatoeeerde mensen neerkijken,moeten eerst maar eens hun eigen ik proberen te vinden,inplaats van in een geleende geestelijke toestand te lopen,want daar zijn er al te veel van.
Hallo Bram,

Ik heb niks verkeerds gezegd omtrent tatoes, mijn 2 dochters van resp.
34 en 38 jaar hebben er ook een!

Maar ik denk dat Holland wakker werd door de zeelui.
Aangezien er diverse mensen het zagen als status symbool of een buiten beentje wilde zijn,( wat Zeelui eigenlijk ook waren ) is het uitgegroeid tot een rage!

Ik heb niets tegen tatoes alleen ik heb er geen :oops:

Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Derk,ik bedoelde dat niet personelijk.maar ik heb aan de wal vooral bij specifieke jubileum of afscheid feestjes ,al diverse staaltjes van geveinste huichelarij gezien,Oh U bent getatoeerd,heeft U er geen spijt van,het is wel lelijk hoor ,wie doet nu zoiets,??drie glazen giechelwater verder zijn dezelfde tantes instaat om je broek van je reet af te scheuren,omdat "mijn man is eigenlijk wel een saaie hoor ,denkt alleen maar aan zijn werk,daar hebben stoere zeelui geen last van ."
Ik kan nu wel zeggen van zulke types zakte mijn broek af :roll: :wink: ,dus haalde ik de Broekriem maar even strakker aan :evil:
Groets Bram :D


Plaats reactie