Pentekeningen

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
scheepswtk

Re: Pentekeningen

Bericht door scheepswtk »

Ja met zo'n prachtige plaat zijn we inderdaad terug bij de les.
Een stukje techniek tekenen is tot daar aan toe maar zomaar iets als een schip,boom of wat dan ook uit de natuur is een ver van mijn bed gedachte en doen.
Het bekijken is voor mij iets mooi's. De kunstenaars moeten maar eeuwig doorgaan.
Derk

Old Fart
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 aug 2010 20:25
Locatie: Arnemuiden

Re: Pentekeningen

Bericht door Old Fart »

Maassluis
Met de zeeslepers van Smit Int. en de coasters van Waling & Van Geest,die de Westland producten naar London brachten(tot Chatham/Rochester,daarna in trucks).BIC-voorstudie voor een gouache; te vinden op de topic "De haven van Rotterdam",van Old Fart.
W.b. de aanvaring van de ROCHAB : ik zat toen als 2e WTK aan boord;het schijnt dat de stuurman van de wacht die visser wel heeft gezien en toen gezegd heeft: "Die zullen we eens laten schrikken...! " Die lui hingen aan het anker! Overigens waren we even tevoren uit Trieste vertrokken.Goed van Allen,om die knipsels te bewaren!
grn,Frits Hoogstrate
Bijlagen
ROTTERDAM-71-950.jpg
ROTTERDAM-71-950.jpg (329.62 KiB) 5772 keer bekeken
Old Fart
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 aug 2010 20:25
Locatie: Arnemuiden

Re: Pentekeningen

Bericht door Old Fart »

Op 16 Febr. 1961 verliet de VT tanker Vlieland (bj.1956) in dichte mist de 2e Petroleumhaven en werd aangevaren door het DDG Hansa,Bremen,schip Treuenfels.De Vlieland kapseisde en zonk;beide opvarenden werden gered.Pentekening met BIC-balpen.
grn,Frits Hoogstrate
Bijlagen
Rotterdam-72-950.jpg
Rotterdam-72-950.jpg (187.65 KiB) 5647 keer bekeken
Gebruikersavatar
Piet Bruijns
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 apr 2013 23:48
Locatie: Oudenbosch

Re: Pentekeningen

Bericht door Piet Bruijns »

Mooie sfeer Frits, zo dat schip, opdoemend uit de mist.
Goed gelukt.
Grt.
Piet Bruijns
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX


Plaats reactie