Pentekeningen

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Afbeelding
En nog eentje uit mijn Niestern-Sander periode...de C-serie van W&B.. de eerste dus..de Claudia.
Mvrgr Roelof

Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door jeroen »

Ha roelof, dat is dus mijn eerste stage schip geweest. Zou ik een HR scan van die tekening kunnen krijgen?

Groeten Jeroen
Groeten Jeroen
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Hallo Jeroen..bedoel je van de Belisair of van het laatste bericht van de Claudia ? Die laatste plaatste ik vlak voor jouw bericht...(of je bent erg snel..of..) .zeg het maar..
Mvrgr Roelof
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door jeroen »

Dan zou ik erg snel zijn :lol: , de Claudia graag, 5 maanden op haar gewoond.... was bij de eerste bemanning die er mee naar de states is geweest.....

Groeten Jeroen
Groeten Jeroen
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

De Claudia is onderweg , Jeroen...
Even iets anders....een schets van een scheepssectie getekend in het "Groningse 3D programma" (met de hand dus :lol: :lol: :lol: ).
Soms zit je te puzzelen met scheve schotten etc..en raak je al snel het overzicht kwijt...dan maar een schets maken...superduidelijk als iemand anders de werktekening moet maken. Hier het machinekamerschot van de Vesting in 1990-91...(in de Ferus Smit periode)
Afbeelding
Mvrgr Roelof
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Afbeelding
Gisteren kreeg ik weer zo'n geweldig mooie tekening van Henkie uit Assen...gigantisch...de sfeer knalt eruit...hier de Dempo 1931 van de Kon.Rotterdamsche Lloyd.
Mvrgr Roelof
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Afbeelding
Soms ben je een bepaald schip aan het tekenen en het wil niet lukken of je hebt geen zin om een bestaand schip te tekenen...neem een borrel :shock: en als je daarna je fantasie z'n loop laat...krijg je dit soort plaatjes..hier een reefertje in de "braziliaanse kleuren".
Mvrgr Roelof
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

En dan heb ik nog van die "brainstorm"projectjes...allereerst..een trend wat je tegenwoordig ziet om alles achterop de kont te proppen...kun je het niet in de lengte kwijt..dan maar in de hoogte...
Een beetje tegenstijdig ook..de schepen worden steeds scherper gelijnd om sneller te lopen...maar aan de andere kant staat daar een joekel van een torenflat achterop (met een gigantische windoppervlak) alwaar je ook nog een keer je nest uit wordt geslingerd.
Brainstorm oplossing : accommodatie weer onderdeks proppen :? , schoorsteen-stuurhuis-valboot inelkaar schuiven :shock:
donder het geheel in de kookpan en laat het geheel even een paar uur sudderen.....tenslotte even roeren en klaar...en komt dit eruit :roll: :

Afbeelding
Mvrgr Roelof
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

[img][img]http://img137.echo.cx/img137/3435/stoom ... rtreku.jpg[/img][/img]
Je bedoelt zoiets Roelof?
Moi,
Anne
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Tja Anne...het lijkt wel op elkaar zo... :-D je had een foto van de Sier of de Oerd erbij kunnen zetten..alleen uiteraard is dat gedaan voor de RoRo doeleinden , met achter erop en voor er weer af...
Afbeelding
Om even geen reclame te maken voor die grote firma uit Delfzijl die begint met een W en eindigt op een G.. :lol: ..even hetzelfde type voor die andere firma uit Delfzijl...(ps...toen was de naam Nora nog vrij).


Plaats reactie