Pentekeningen

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Afbeelding
Even weer een oudje de Prinses Irene.
Mvrgr Roelof

Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Afbeelding
De Leonard Böhmer , gebouwd bij de Zaanlandse in 1967
ed bartels

pentekeningen

Bericht door ed bartels »

Hoi Roelof,
Mooie tekeningen. Ik ben je naam ooit eerder tegen gekomen. I.v.m. de Noordstad geloof ik bij het onderwerp 'scheepsmodellen'. Ik heb nog een leuke anecdote over de Noordstad die ik wel eens zal plaatsen maar het past niet bij jouw tekeningen natuurlijk.
Jouw stijl doet me sterk denken aan de Ier John Baird, die ook honderden Nederlandse coasters tekende. Hij werkte ook mee aan het boek ' van deur tot deur over zee'. Zoals 'jouw Noordstad' is hier ' mijn Forel, beschreven en getekend.
Ook ik heb nog tientallen pentekeningen liggen waarvan er al veel geplaatst zijn op Kombuispraat. Ik volg je verder Roelof en doe er ook wat van mij bij als ik je daarmee niet in de wielen rijd.
Groetjes Ed

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Hallo Ed...bedankt voor je compliment...leuk dat je ook meedoet in deze topic...(ik voelde me al een beetje eenzaam)...ik heb je werk ook al bewonderd op het Groninger Kustvaart Forum..oa. ook onder de topic "tekeningen"...alwaar ik mijn pentekeningen ook al had geplaatst.
Die verhalen over de Noordstad vindt je op het andere forum onder "Verhalen van Toen" ergens op de eerste 4 bladzijden..alwaar Albert en ondergetekende alle herinneringen hebben opgehaald over de Noordstad...
Speciaal voor jou plaats ik een pentekening van de Peter..(uit dezelfde serie als Spolesto etc )....alleen is die tekening niet goed , ik heb het getekend als het standaard serie schip (meer bedoelende de Salvinia)
met alleen een wazig fotootje van achteren....later bleek dus dat het stuurhuis nogal afweek van de rest van de serie...de Peter had een omloop voor het stuurhuis...maarja ondanks dat het niet klopt..wil ik het toch plaatsen..omdat ik het zelf een mooie tekening vindt.
Afbeelding
Ed...ik hoop hier ook meer van jou te zien...(ps..ik zag op de topic scheepsmodellen dat je 2 omgebouwde Shell Weldertjes hebt..leuk ze te zien ..want ik heb ook nog een omgebouwde op zolder staan (omgebouwd tot 1/2 Shelterdecker) ergens halverwege 60e jaren inelkaar gezet...ik kom daar binnenkort op terug in topic "scheepsmodellen".
Mvrgr Roelof
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Afbeelding
De Baltic van Seatrade uit de bekende ABC klasse , na de verlenging..
Mvrgr Roelof
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Hallo Roelof en Ed, :-D

Hier gebeurt iets moois, de twee tekenaars hebben elkaar gevonden, daar komen dan weer de mooiste tekeningen uit voort.

Ed, een anecdote over het Noordstadje? Kom op met die hap! :-D

Vr. gr. Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Roelof,
Ik zit ook stilletjes te genieten van je tekeningen, met de gedachte: zoiets wil ik straks als ik alle tijd van de wereld heb ook gaan doen, maar ik wil ook gaan schrijven en aan het verenigingsleven mee gaan doen en lid worden van het lokale shantykoor en mijn scheepspraat.nl in een nieuw jasje gaan steken en meer op kombuispraat gaan doen en tussen al deze bedrijven ook nog genieten van mijn welverdiende rust. :lol:
Ook nog iedere dag een mooi boek uitlezen, al mijn foto's eindelijk eens gaan scannen en van die puinhoop die ik op mijn harde schijf heb staan een ordelijk geheel maken.
Nu maar hopen dat ik 98 word, anders loopt het gegarandeerd uit de klauwen. :lol:
All the best
Jos
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Ik vindt het geweldig Jos..dat je nog zoveel plannen en voornemens hebt..ik zie van mijzelf ook zoveel dingen die al jaren stil liggen alwaar ik absoluut geen tijd voor heb..de modelbaan op zolder opknappen , de kustvaartfoto verzameling weer oppakken en weer pentekeningen maken
en misschien nog eens een keer in de voetsporen van m'n ouweheer treden (scheepsmodellen)..maar dat zal de eerste jaren wel niet gebeuren..te druk met werken en die paar vrije uurtjes wordt je in de tuin aan het werk gezet... :lol: . Maarja kan je jezelf voorstellen als je totaal geen plannen en/of voornemens meer hebt ??? :roll: :?
Even terug op aarde (lees: in het forum) met een tekening van de Franka II van dhr.Lieuwe Stienstra , Schiedam...
Afbeelding
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Afbeelding
De Coolhaven van Red. van Uden , Rotterdam
Roelof Konigers

Bericht door Roelof Konigers »

Afbeelding
De oude vertrouwde Wega van het Loodswezen..voor velen na maanden varen het eerste stukje vaderlands wederzien....
Ondergetekende heeft op dit schip ook nog een tijdje als "zoetwatermatroos"..bediende..en als hulpmachinist op gevaren (of was het nu ronddobberen)..maar het was een leuke tijd en had toen alle tijd om wat pentekeningen te maken..oa. deze dus.
Mvrgr Roelof


Plaats reactie