Nieuwe schilderijen van Hans Breeman

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Hans Breeman

Nieuwe schilderijen van Hans Breeman

Bericht door Hans Breeman »

Op mijn website is een nieuw aquarel te zien van de ss Hoogkerk van de VNS. Een fraaie ouwe stomer van de VNS uit 1911. Leuk om te zien hoeveel er is veranderd ten opzichte vanaf de tijd dat onze vrachtvaarders nog op stoom voeren.

In het komend weekend is er een kunstmarkt (4 november) in het ARA Hotel in Zwijndrecht. Ik zal daar ook staan met een overzicht van mijn recente schilderijen. Toegang vrij. Iedereen is welkom. De details waar het is, kan je vinden op mijn website onder "exposities"

Groet,
Hans Breeman
www.hansbreeman.nl

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hans Breeman
+10 Berichten geplaatst

Geregistreerd op: 09 Mrt 2006
Berichten: 20
Woonplaats: Rotterdam
Geplaatst: 02 Dec 2007 07:49 pm Onderwerp: ss Rotterdam V (HAL) en ms Maetsuycker (KPM)

--------------------------------------------------------------------------------

Op dit moment zijn er twee nieuwe aquarellen te zien op mijn website op de frontpagina. Twee heel verschillende passagiers schepen met een heel verschillend vaargebied.
De ss Rotterdam V van de HAL voor de vaart op de North Atlantic en de misschien minder bekende ms Maetsuycker van de KPM die haar werkgebied in de Oost had.
Beide schepen hebben binnen hun eigen segment en tijd veel bijgedragen aan de glorie van de Nederlandse Koopvaardij.

Veel kijkplezier.
Hans Breeman.
www.hansbreeman.nl
_________________
...... nederlandse koopvaardij uit de jaren 50/60 in aquarel en olieverf......
Hans Breeman

Niew Aquarel KPM KJCPL Schip

Bericht door Hans Breeman »

Hallo Allemaal

Op mijn website is nu als recent werk het ms Camphuys te zien van de KJCPL.
Een fraai schip die veel in de Oost rondzwerfde. Het schip is zijn loopbaan begonnen onde de vlag van de KPM.
Later na de onafhankelijkheid van Indonesie werd het schip getransformeerd naar de KJCPL, die toen ook een aantal lijndiensten van de KPM heeft overgenomen. Beide rederijen hadden altijd al een goede samenwerking.

www.HansBreeman.nl
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo Hans,
wederom een meesterwerk. Ik zag al eerder de 'Camphuys in Hong Kong' en dat vond ik ook al prachtig.
Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Hans

prachtig schilderwerk.vooral de luchten,subliem.,en de details van de schepen uiteraard.

Groets Bram :-D
Hans Breeman

Bericht door Hans Breeman »

Dank allemaal voor de bemoedigende woorden....

Binnenkort komt de uit de serie aquarellen:

ms Maetsuicker -KPM
ms Camphuys - KJCPL
ms van Riemsdijk - KPM

de "van Riemsdijk" gereed, ook zo'n mooi schip uit die tijd en dezelfde omgeving! Heerlijk om te schilderen.

Hans.
Hans Breeman

ss Statendam III van de HAL

Bericht door Hans Breeman »

Hallo allemaal,

Er is weer een nieuw olieverfschilderij te zien op mijn website. Het is de ss Statendam III, met de drie schoorstenen, die in de meidagen 1940 voor de kade in Rotterdam het einde van haar zoutwaterleven bereikte, door het bombardement in Rotterdam.

Op het schilderij is ze te zien in gezelschap van een bekende nederlandse sleepboot.

Veel kijkplezier
www.hansbreeman.nl
Hans Breeman

nieuwe schilderijen: ms Diogenes en ss Nieuw Amsterdam

Bericht door Hans Breeman »

Hallo Allemaal,
Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar in goede gezondheid!

Even wat nieuws:
In het maritieme blad de "Blauwe Wimpel" is een artikel gewijd aan mijn schildersactiviteiten, waarbij het accent ligt op het vervaardigen van een olieverfschilderij van de ms Diogenis van de KNSM. Je vindt een afbeelding van het resultaat in de middenpagina en hieronder.

Verder is op mijn website een nieuw aquarel zichtbaar onder "recent werk". Hoewel al vele malen eerder geschilderd, blijft dit schip bij mij favoriet vanwege haar schoonheid. Het is de ss Nieuw Amsterdam in volle zee.

Met vriendelijke groeten en veel kijkplezier.
Hans
S80-Diogenes-KNSM-kl.jpg
S80-Diogenes-KNSM-kl.jpg (174.83 KiB) 11592 keer bekeken
http://www.hansbreeman.nl
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Nieuwe schilderijen van Hans Breeman

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Hans,
Prachtig schilderij,nou waren die es schepen ook pracht schepen,
mooie zeeg etc etc
bedankt gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Hans Breeman

Re: Nieuwe schilderijen van Hans Breeman

Bericht door Hans Breeman »

Nog even een een zusje van de Diogenes: De Achilles
Een aquarel van dit fraaie schip in de haven van Amsterdam

met vriendelijke groeten
http://www.hansbreeman.nl
Bijlagen
A198-Achilles-KNSM-kl.jpg
A198-Achilles-KNSM-kl.jpg (363.41 KiB) 11461 keer bekeken


Plaats reactie