Nieuwe schilderijen van Hans Breeman
Re: Nieuwe schilderijen van Hans Breeman
Een afbeelding van een olieverf uit 2009.
Het is een engels panorama van de ss Orcades van P&O met de sleepboot Cervia op de rivier de Thames bij Londen.
Veel kijkplezier,
www.HansBreeman.nl
Het is een engels panorama van de ss Orcades van P&O met de sleepboot Cervia op de rivier de Thames bij Londen.
Veel kijkplezier,
www.HansBreeman.nl
- Bijlagen
-
- S83-Orcades (P&O) met Cervia in London-kl.jpg (130.14 KiB) 9199 keer bekeken
Re: Nieuwe schilderijen van Hans Breeman
Olieverf van de ms Alhena van V Nieveld Goudriaan bij Rio de Janero.
http://www.hansbreeman.nl
http://www.hansbreeman.nl
- Bijlagen
-
- S84-Alhena-van Nieveld Goudriaan kl.jpg (647.02 KiB) 9199 keer bekeken
Re: Nieuwe schilderijen van Hans Breeman
De Nedlloyd Dejima gebouwd in 1973 met 2900 TEU was in haar tijd het snelste en grootste containerschip. Haar oorspronkelijke powerbron was een stoomturbine die echter werd vervangen door twee Sulzer diesels in de tijd van de oliecrisis van 1973/74. Haar snelheid werd daardoor gereduceerd van 30 naar 21 knopen. Het schip werd operationeel met de dieselpower in 1982 tot 1998. Daarna werd ze gesloopt in Alang, India.
http://www.hansbreeman.nl
Re: Nieuwe schilderijen van Hans Breeman
Fantastisch Hans, mijn hart ging weer sneller kloppen bij het zien van de oude Alhena.
Ik heb er ook op gevaren als vliegende keep ( pantryman, salon steward en wasbaas assistent).
want we voeren onderbemand. Op de koop toe liepen we aan het eind van de reis nog vast op de Schelde.
Ook hou ik de koopvaardij kalender met je prachtige werken in eren.
Mv gr, Willem. W
Ik heb er ook op gevaren als vliegende keep ( pantryman, salon steward en wasbaas assistent).
want we voeren onderbemand. Op de koop toe liepen we aan het eind van de reis nog vast op de Schelde.
Ook hou ik de koopvaardij kalender met je prachtige werken in eren.
Mv gr, Willem. W
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 05 jul 2009 09:53
- Locatie: La Vall D'uixo, Spanje.
Re: Nieuwe schilderijen van Hans Breeman
Wat een prachtige schilderijen Hans, m'n complimenten.
De Noordam heb ik even gemaild aan mijn vader,daar heeft hij namelijk op gevaren.
mvrg Ronald.
De Noordam heb ik even gemaild aan mijn vader,daar heeft hij namelijk op gevaren.
mvrg Ronald.
Nooit gevaren, niet geleefd!
Re: Nieuwe schilderijen van Hans Breeman
Het schilderij laat het IJ zien in Amsterdam, waarbij een deel van het oude centrum zichtbaar is zoals het in de jaren 60 was. De volgende schepen zijn te zien: De Wijsmuller sleper Cycloop, het KNSM vrachtschip Ganymedes met assistentie van twee slepers, het opleidingsschip Prinses Beatrix en een Belgische Spits.Re: Nieuwe schilderijen van Hans Breeman
Recent olieverf schilderij van de olietanker ss KRYPTOS (SHELL) geschilderd op verzoek van een van de stuurlieden die een speciale band met het schip heeft.Re: Nieuwe schilderijen van Hans Breeman
The Happy Hunter werd gebouwd voor Mammoet Transport BV door de Arnhemse Scheepsbouw Mij en afgebouwd door van der Giessen-De Noord te Alblasserdam. (gereed in 1978) Haar power kwam van 2 6cyl K.Deutz diesels met een max snelheid van 11 kn door 2 schroeven. In 1982 kwam ze in charter voor Smit Internationale onder de naam SMIT HUNTER. In 1984 werd ze overgenomen door Smit. Uiteindelijk gesloopt 2003 in Ridderkerk. www.hansbreeman.nl
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14448
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Nieuwe schilderijen van Hans Breeman
Ik meen me te herinneren dat de " Arnhemse" toen failliet ging. Hun grote werfkraan kwam naar van Rees in Sliedrecht en staat nog bij IHC aan de Molendijk.afgebouwd door van der Giessen-De Noord te Alblasserdam. (gereed in 1978)
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Nieuwe schilderijen van Hans Breeman
Beste Allemaal,
Olieverfschilderij:
In 1857 werd er een bedrijf gestart om een rivierroute op te zetten tussen Rotterdam en Schoonhoven op the river de LEK. De naam van het bedrijf was Reederij op de Lek. De schepen hadden geen naam maar een nummer. Hier zie je nummer 6. Dit schip was de laatste van de stoomradarschepen en was in bedrijf tot na de oorlog. De achtergrond op dit schilderij is het dorp "Nieuw Lekkerland" gelegen langs de Lek.
De nr 6 was gebouwd in 1911. Er konden maximaal 1200 passagiers mee.
Veel kijkplezier
http://www.hansbreeman.nl
Olieverfschilderij:
In 1857 werd er een bedrijf gestart om een rivierroute op te zetten tussen Rotterdam en Schoonhoven op the river de LEK. De naam van het bedrijf was Reederij op de Lek. De schepen hadden geen naam maar een nummer. Hier zie je nummer 6. Dit schip was de laatste van de stoomradarschepen en was in bedrijf tot na de oorlog. De achtergrond op dit schilderij is het dorp "Nieuw Lekkerland" gelegen langs de Lek.
De nr 6 was gebouwd in 1911. Er konden maximaal 1200 passagiers mee.
Veel kijkplezier
http://www.hansbreeman.nl