Loggers
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: loggers
SCH307 Margaretha
De Margaretha is in 1964 onder bouwnr. 1457 gebouwd bij Boot te Leiden in opdracht van de Sleephelling Mij Scheveningen (bouwnr 199) voor rekening van rederij Jac. Den Dulk & Zonen te Scheveningen.
Het schip kwam in 1964 in de vaart.
Inhoud: 316 BRT
Afmetingen: 43,41/40,70 x 7,22 x 3,82 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz 1000 pk
In 1975 is het schip afgevoerd en gesaneerd.
De Margaretha is in 1964 onder bouwnr. 1457 gebouwd bij Boot te Leiden in opdracht van de Sleephelling Mij Scheveningen (bouwnr 199) voor rekening van rederij Jac. Den Dulk & Zonen te Scheveningen.
Het schip kwam in 1964 in de vaart.
Inhoud: 316 BRT
Afmetingen: 43,41/40,70 x 7,22 x 3,82 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz 1000 pk
In 1975 is het schip afgevoerd en gesaneerd.
- Bijlagen
-
- SCH307 Margaretha
- SCH307-Margaretha_800x600.jpg (317.22 KiB) 8392 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: loggers
Mijn eerste varende marine plaatsing als stoker der 3e klasse,was H.M Jan van Brakel,ingezet als visserij inspectie schip in 1953.Dit inspecteren bestond voornamelijk met het begeleiden van de loggers,te beginnen in de zuidelijke noordzee en eindigend later in het seisoen ter hoogte van de shetlands.Ook het uit mekaar houden en de vrede bewaren tussen de hollanders en de fransen,sta me bij dat laatstgenoemden sleepnetten gebruikten en verdomden van koers te veranderen.Had respect voor die vissers ,als ik hun doorkliefde handen zag met zout doortrokken,tja de haring werd duur betaald Ik heb van al dat haring(uit de eerstehand) eten uiteraard een ontiegelijke dorst overgehouden,want wij werden goed bevoorraad '' Het gaat u goed haringvissers''.Helaas hier niet verkrijgbaar
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: loggers
SCH310 Voortvaren
Deze keer dan een echte logger de SCH310 Voortvaren. Deze motorlogger is in 1916 als SCH256 Alka gebouwd bij Fa. Boot te Leiden voor rekening van W. Hoogenraad & D. v/d Zwan te Scheveningen.
Inhoud: 111,07 brt (na verlenging 153,59 brt)
Afmetingen: 25,42 (33,50) x 6,65 x 2,90 m
Motor: 2 cil. Industrie 80 pk, later vervangen door een 4 cil. Industrie 240pk
1915 SCH 256 Alka eig. W.Hoogenraad & D. v/d Zwan
1926 SCH 256 Alka eig. N.V. D. v/d Zwan & Zn.
1927 SCH 302 Willem van der Zwan eig. A. v/d Zwan & Zn.
1928 SCH 302 Willem van der Zwan motor ingezet
1938 SCH 302 Willem van der Zwan wijziging motor
1941 SCH 302 Willem van der Zwan gevorderd, VS 1428
1945 SCH 302 Willem van der Zwan vrijgegeven te IJmuiden
1948 SCH 302 Willem van der Zwan eig. Fa. A. v/d Zwan & Zn. verlengt en hermeten
1954 SCH 302 Willem van der Zwan eig. N.V. A. v/d Zwan & Zn.
1961 SCH 302 Willem van der Zwan eig. W. v/d Zwan & Zn. B.V.
1962 KW 62 Willem van Beelen eig. Gebr. van Beelen, in huurkoop
1966 SCH 310 Voortvaren eig. B. v/d Toorn
1968 SCH 310 Voortvaren verkocht voor sloop aan N.V. Koophandel te Nieuw-Lekkerland
Jan
Deze keer dan een echte logger de SCH310 Voortvaren. Deze motorlogger is in 1916 als SCH256 Alka gebouwd bij Fa. Boot te Leiden voor rekening van W. Hoogenraad & D. v/d Zwan te Scheveningen.
Inhoud: 111,07 brt (na verlenging 153,59 brt)
Afmetingen: 25,42 (33,50) x 6,65 x 2,90 m
Motor: 2 cil. Industrie 80 pk, later vervangen door een 4 cil. Industrie 240pk
1915 SCH 256 Alka eig. W.Hoogenraad & D. v/d Zwan
1926 SCH 256 Alka eig. N.V. D. v/d Zwan & Zn.
1927 SCH 302 Willem van der Zwan eig. A. v/d Zwan & Zn.
1928 SCH 302 Willem van der Zwan motor ingezet
1938 SCH 302 Willem van der Zwan wijziging motor
1941 SCH 302 Willem van der Zwan gevorderd, VS 1428
1945 SCH 302 Willem van der Zwan vrijgegeven te IJmuiden
1948 SCH 302 Willem van der Zwan eig. Fa. A. v/d Zwan & Zn. verlengt en hermeten
1954 SCH 302 Willem van der Zwan eig. N.V. A. v/d Zwan & Zn.
1961 SCH 302 Willem van der Zwan eig. W. v/d Zwan & Zn. B.V.
1962 KW 62 Willem van Beelen eig. Gebr. van Beelen, in huurkoop
1966 SCH 310 Voortvaren eig. B. v/d Toorn
1968 SCH 310 Voortvaren verkocht voor sloop aan N.V. Koophandel te Nieuw-Lekkerland
Jan
- Bijlagen
-
- SCH310-Voortvaren_800x600.jpg (278.8 KiB) 8350 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: loggers
SCH89 Jo
Deze motorlogger is in 1915 als VL61 Jo gebouwd bij De Groot en Van Vliet te Slikkerveer voor rekening van rederij Van Toor Visserij Mij. te Vlaardingen.
Inhoud: 176,64 brt
Afmetingen: 34,51 x 6,56 x 2,74 m
Motor: 4 cil. Brons 240 pk
1915 VL 61 Jo Eig. van Toor Visserij MIJ
1925 VL 61 Jo Eig C van Toor
1931 GDY 61 Irena Eig Poolse MIJ
1934 VL 61 Jo Eig D van Heul
1957 VL 61 Jo Eig C van Toor
1958 SCH 89 Jo Eig. v/h Fr.Vrolijk
1965 verkocht voor de sloop aan de Brugse Sleepsloperij Zeebrugge
Jan
Deze motorlogger is in 1915 als VL61 Jo gebouwd bij De Groot en Van Vliet te Slikkerveer voor rekening van rederij Van Toor Visserij Mij. te Vlaardingen.
Inhoud: 176,64 brt
Afmetingen: 34,51 x 6,56 x 2,74 m
Motor: 4 cil. Brons 240 pk
1915 VL 61 Jo Eig. van Toor Visserij MIJ
1925 VL 61 Jo Eig C van Toor
1931 GDY 61 Irena Eig Poolse MIJ
1934 VL 61 Jo Eig D van Heul
1957 VL 61 Jo Eig C van Toor
1958 SCH 89 Jo Eig. v/h Fr.Vrolijk
1965 verkocht voor de sloop aan de Brugse Sleepsloperij Zeebrugge
Jan
- Bijlagen
-
- SCH89-Jo_800x600.jpg (351.2 KiB) 8314 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: loggers
SCH 22 Magnolia
De Magnolia is in 1962 onder bouwnr. 636 gebouwd bij Scheepswerf Fa. S. Seymonsbergen te Amsterdam voor rekening van Jaczon Redrij en Haringhandel te Scheveningen.
Het schip kwam 21 juli 1962 in de vaart.
Inhoud: 343 BRT
Afmetingen: 48,34/45,53 x 7,54 x 3,85 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie 1000 pk
In 1973 is het schip overgenomen door J. de Ridder en werd toen SCH1 Johanna Louisa.
Het schip is uiteindelijk in 1975 afgevoerd.
Jan
De Magnolia is in 1962 onder bouwnr. 636 gebouwd bij Scheepswerf Fa. S. Seymonsbergen te Amsterdam voor rekening van Jaczon Redrij en Haringhandel te Scheveningen.
Het schip kwam 21 juli 1962 in de vaart.
Inhoud: 343 BRT
Afmetingen: 48,34/45,53 x 7,54 x 3,85 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie 1000 pk
In 1973 is het schip overgenomen door J. de Ridder en werd toen SCH1 Johanna Louisa.
Het schip is uiteindelijk in 1975 afgevoerd.
Jan
- Bijlagen
-
- SCH22 Magnolia
- SCH22-Magnolia_800x600.jpg (330.37 KiB) 8145 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: loggers
SCH 35 Koningin Wilhelmina
De Koningin Wilhelmina is in 1964 onder bouwnr. 190 gebouwd bij Sleephelling Mij Scheveningen voor rekening van rederij J.J. Van Der Toorn Azn te Scheveningen.
Het schip kwam ook in 1964 in de vaart.
Inhoud: 319 BRT
Afmetingen: 43,36/40,64 x 7,22 x 3,83 m
Hoofdmotor: 8 cil. MWM 1300 pk
In 1973 is het schip overgenomen door Dirk Kuyt & Zn te Urk en werd toen de Pieter Sr. UK42
Het schip is uiteindelijk in 1976 afgevoerd.
Jan
De Koningin Wilhelmina is in 1964 onder bouwnr. 190 gebouwd bij Sleephelling Mij Scheveningen voor rekening van rederij J.J. Van Der Toorn Azn te Scheveningen.
Het schip kwam ook in 1964 in de vaart.
Inhoud: 319 BRT
Afmetingen: 43,36/40,64 x 7,22 x 3,83 m
Hoofdmotor: 8 cil. MWM 1300 pk
In 1973 is het schip overgenomen door Dirk Kuyt & Zn te Urk en werd toen de Pieter Sr. UK42
Het schip is uiteindelijk in 1976 afgevoerd.
Jan
- Bijlagen
-
- SCH35 Koningin Wilhelmina (40x40cm)
- SCH35-Koningin-Wilhelmina_8.jpg (445.25 KiB) 8102 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: loggers
SCH118 Oceaan V
Deze motorlogger is in 1936 gebouwd bij A. Vuyk te Capelle a/d IJssel voor rekening van rederij A. van der Zwan & Zonen te Scheveningen.
Inhoud: 161,31 brt na verlenging 191,12 brt
Afmetingen: 33,5 (37,98) x 6,83 x 3,00 m
Motor: 4 cil. Industrie 240pk later vervangen door een 6 cil. Industrie 450pk
1937 SCH 118 Oceaan V eig. Arie van der Zwan & Zonen.
1940 SCH 118 Oceaan V gevorderd, M4302 - M 3403.
1945 SCH 118 Oceaan V vrijgegeven te IJmuiden
1951 SCH 118 Oceaan V verlengd en hermeten.
1954 SCH 118 Oceaan V eig. N.V. A. v/d Zwan & Zn.
1961 SCH 118 Oceaan V eig. R. v/d Zwan & Zn N.V.
1962 SCH 118 Oceaan V exploitatie bij de Fa. Oceaan beëindigt.
1964 SCH 118 Oceaan V in huurkoop aan de Red. "Vuurbaak".
1965 SCH 118 Oceaan V eig. Red. "Vuurbaak", dir. J.Verbaan.
1967 SCH 118 Oceaan V voor onbepaalde tijd verhuurd aan P.Taal
1968 SCH 118 Oceaan V eig. Red. Oceaan. dir. P.Taal.
1969 SCH 118 Oceaan V niet meer voor de visserij gebruikt, bestemming onbekend.
Jan
Deze motorlogger is in 1936 gebouwd bij A. Vuyk te Capelle a/d IJssel voor rekening van rederij A. van der Zwan & Zonen te Scheveningen.
Inhoud: 161,31 brt na verlenging 191,12 brt
Afmetingen: 33,5 (37,98) x 6,83 x 3,00 m
Motor: 4 cil. Industrie 240pk later vervangen door een 6 cil. Industrie 450pk
1937 SCH 118 Oceaan V eig. Arie van der Zwan & Zonen.
1940 SCH 118 Oceaan V gevorderd, M4302 - M 3403.
1945 SCH 118 Oceaan V vrijgegeven te IJmuiden
1951 SCH 118 Oceaan V verlengd en hermeten.
1954 SCH 118 Oceaan V eig. N.V. A. v/d Zwan & Zn.
1961 SCH 118 Oceaan V eig. R. v/d Zwan & Zn N.V.
1962 SCH 118 Oceaan V exploitatie bij de Fa. Oceaan beëindigt.
1964 SCH 118 Oceaan V in huurkoop aan de Red. "Vuurbaak".
1965 SCH 118 Oceaan V eig. Red. "Vuurbaak", dir. J.Verbaan.
1967 SCH 118 Oceaan V voor onbepaalde tijd verhuurd aan P.Taal
1968 SCH 118 Oceaan V eig. Red. Oceaan. dir. P.Taal.
1969 SCH 118 Oceaan V niet meer voor de visserij gebruikt, bestemming onbekend.
Jan
- Bijlagen
-
- SCH118 Oceaan V (40x30cm)
- SCH118-Oceaan-V_800x600.jpg (319.56 KiB) 8076 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: loggers
SCH87 Holland
Deze motorlogger is als SCH135 H.W. Mesdag in 1915 gebouwd bij A. de Jong te Vlaardingen voor rekening van A. de Jong.
Inhoud: 142,24 brt
Afmetingen: 31,66 x 6,58 x 2,83 m
Motor 4 cyl. Industrie 220pk (bj 1947)
1915 SCH 135 H.W.Mesdag Eig. A de Jong
1918 IJM 188 Hendrika Antonia Eig Job Gouda
1928 SCH 87 Holland Eig A en P den Dulk
1936 andere Eig,H den Dulk Pzn
1959 SCH 87 Holland Eig S en B v Leeuwen
1964 Eig B van Leeuwen
1969 uit de vaart genomen , werd gebruikt voor de sportvisserij "Hollandia". eig. J.P. Groen.
Jan
Deze motorlogger is als SCH135 H.W. Mesdag in 1915 gebouwd bij A. de Jong te Vlaardingen voor rekening van A. de Jong.
Inhoud: 142,24 brt
Afmetingen: 31,66 x 6,58 x 2,83 m
Motor 4 cyl. Industrie 220pk (bj 1947)
1915 SCH 135 H.W.Mesdag Eig. A de Jong
1918 IJM 188 Hendrika Antonia Eig Job Gouda
1928 SCH 87 Holland Eig A en P den Dulk
1936 andere Eig,H den Dulk Pzn
1959 SCH 87 Holland Eig S en B v Leeuwen
1964 Eig B van Leeuwen
1969 uit de vaart genomen , werd gebruikt voor de sportvisserij "Hollandia". eig. J.P. Groen.
Jan
- Bijlagen
-
- SCH87 Holland (40x30cm)
- SCH87-Holland_800x600.jpg (283.49 KiB) 8034 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: loggers
SCH 171 Cornelis Vrolijk FZN
Door Cornelis Vrolijk’s Visserij Mij. te IJmuiden werd in 1966 haar eerste hektrawler in de vaart gebracht welke is gebouwd door de Sleephelling Mij. Scheveningen. Op 5 februari 1966 vertrok het schip voor de eerste reis onder schipper J. Klinkenberg.
De bruto inhoud van de SCH 171 bedroeg 352 ton, de lengte over alles 50,16 m, de breedte 8,52 m en de holte 6,14 m. De hoofdmotor had een vermogen van 1320 pk, fabrikaat Deutz.
In mei 1967 kwam het zusterschip SCH 6 Alida in de vaart. Dit schip is gebouwd voor de Rederij W. van der Zwan & Zonen . Schipper was A. Hofland.
Jan
Door Cornelis Vrolijk’s Visserij Mij. te IJmuiden werd in 1966 haar eerste hektrawler in de vaart gebracht welke is gebouwd door de Sleephelling Mij. Scheveningen. Op 5 februari 1966 vertrok het schip voor de eerste reis onder schipper J. Klinkenberg.
De bruto inhoud van de SCH 171 bedroeg 352 ton, de lengte over alles 50,16 m, de breedte 8,52 m en de holte 6,14 m. De hoofdmotor had een vermogen van 1320 pk, fabrikaat Deutz.
In mei 1967 kwam het zusterschip SCH 6 Alida in de vaart. Dit schip is gebouwd voor de Rederij W. van der Zwan & Zonen . Schipper was A. Hofland.
Jan
- Bijlagen
-
- SCH171 Cornelis Vrolijk FZN (50x40cm)
- SCH171-Cornelis-Vrolijk-FZN.jpg (337.63 KiB) 7976 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: loggers
SCH246 Geertruida
De Geertruida is in 1963 onder bouwnr. 182 gebouwd bij Sleephelling Mij Scheveningen voor rekening van rederij Jac. Den Dulk & Zonen te Scheveningen.
Het schip kwam 24 februari 1964 in de vaart.
Inhoud: 319 BRT
Afmetingen: 43,31/40,62 x 7,22 x 3,86 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz 1000 pk
In 1976 is het schip afgevoerd en gesaneerd. In 1981 weer in de vaart gekomen als Geertruida WV75 voor Capa Cross Fishing Co. (Pty) Ltd te Walvisbaai in Zuid-Afrika.
Het schip is in januari 1984 als gevolg van een brand aan boord gezonken.
De Geertruida is in 1963 onder bouwnr. 182 gebouwd bij Sleephelling Mij Scheveningen voor rekening van rederij Jac. Den Dulk & Zonen te Scheveningen.
Het schip kwam 24 februari 1964 in de vaart.
Inhoud: 319 BRT
Afmetingen: 43,31/40,62 x 7,22 x 3,86 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz 1000 pk
In 1976 is het schip afgevoerd en gesaneerd. In 1981 weer in de vaart gekomen als Geertruida WV75 voor Capa Cross Fishing Co. (Pty) Ltd te Walvisbaai in Zuid-Afrika.
Het schip is in januari 1984 als gevolg van een brand aan boord gezonken.
- Bijlagen
-
- SCH246 Geertruida (50x40cm)
- SCH246-Geertruida.jpg (340.03 KiB) 7875 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl