Loggers

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 23 sep 2016 10:52

IJM99 Egmont

De motortrawler IJM99 Egmont is in 1960 gebouwd bij de Scheepswerf De Dageraad te Woubrugge (bouwnr 498) in opdracht van de N.V. Visserij Maatschappij Batavia.
De tewaterlating vond plaats op 16 juli 1960 en het schip kwam in de vaart op 9 november van datzelfde jaar. De Egmont was de eerste vriestrawler van Nederland.

Bruto inhoud: 457 ton
Afmetingen: lengte 51,90/49,44 m breedte 8,72 m holte 3,47 m
Motor: 8 cil. Dieselmotor fabrikaat Deutz 1200 pk

Tot 1966 heeft de Egmont gevaren voor de Visserij Maatschappij Batavia daarna kwam de Egmont in exploitatie van de rederij Visserijonderneming v/h J.C. Pronk.

In 1969 is het schip verkocht naar Zuid-Afrika. De nieuwe eigenaar werd Riverport Seafood Ltd te Walvisbaai. Naam bleef ongewijzigd.

Jan
Bijlagen
IJM99-Egmont2_150kB.jpg
IJM99-Egmont2_150kB.jpg (145.57 KiB) 3134 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 29 sep 2016 19:33

SCH106 Noordzee

De hektrawler SCH106 Noordzee werd in 1967 als SCH110 Ali gebouwd bij T. van Duijvendijk’s Scheepswerf te Lekkerkerk onder bouwnr. Z80 voor rekening van de Rederij Jaczon te Scheveningen. Deze werf bouwde nog 3 andere hektrawlers voor de Rederij Jaczon te weten: SCH24 Clara (bouwnr Z78), SCH33 Maria (bouwnr Z79) en SCH123 Johanna Maria (bouwnr Z81). Deze laatste was van een ander type.

De SCH110 Ali kwam in 1967 in bedrijf.

Inhoud: 362 bruto ton
Afmetingen: 49,75/46,18 x 8,52 x 5,40 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor met een vermogen van 1180 pk.

Op 13 januari 1972 is de Ali in aanvaring gekomen met het Oostenrijkse schip Salzachtal en gezonken. Het schip is vervolgens gelicht, hersteld en herdoopt in SCH106 Noordzee.

Op 15 januari 1979 is de Noordzee nabij Plymouth (UK) gekapseisd en gezonken.

Jan
Bijlagen
SCH106-Noordzee2_150kB.jpg
SCH106-Noordzee2_150kB.jpg (143.25 KiB) 3093 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 13 okt 2016 18:31

Vlaardingse trawlers

In de periode 1963 – 1965 is bij de Sleephelling Mij. Scheveningen een serie van 5 trawlers voor Vlaardingen gebouwd. De serie bestond uit de volgende schepen:
1963 VL73 Elly voor de Visserij Mij. Kwakkelstein te Vlaardingen
1964 VL34 Anita voor Visserij Mij. Vlaardingen
1964 VL105 Elizabeth voor de Visserij Mij. Kwakkelstein te Vlaardingen
1965 VL1 Ursinus van de Zeevisserij Mij. Holland
1965 VL90 Caroline van de Visserij Mij. Vlaardingen

Op het schilderij staan vier van de vijf trawlers afgebeeld afgemeerd aan de visafslag te IJmuiden.

Jan
Bijlagen
VL-loggers_150kB.jpg
VL-loggers_150kB.jpg (149.19 KiB) 3061 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 18 okt 2016 16:54

SCH302 Willem van der Zwan

De hektrawler SCH302 Willem van der Zwan werd in 1973 in opdracht van Rederij W. van der Zwan & Zn. N.V. gebouwd bij T. van Duijvendijk’s Scheepwerf te Lekkerkerk. Zusterschip was de SCH54 Franziska welke in 1974 bij dezelfde werf is gebouwd.

Inhoud: 477 BRT
Lengte: 54,45/50,79 meter
Breedte: 10,02 meter
Holte: 5,74 meter
Hoofdmotor: 6 cil. Deutz van 2000 pk.

In 1980 werd het schip verlengd tot 61,93 meter. De inhoud van de Willem van der Zwan werd daarmee vergroot tot 565 BRT.

In 1987 is het schip verkocht naar Peru. De SCH302 Willem van der Zwan kreeg toen de naam Azangar met als nieuwe thuishaven Floppesca, Callao.

Jan
Bijlagen
SCH302-Willem-van-der-Zwan3.jpg
SCH302-Willem-van-der-Zwan3.jpg (148.32 KiB) 3031 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 04 nov 2016 15:07

KW171 Jan Maria

De hektrawler KW171 Jan Maria werd in 1973 in opdracht van Rederij De Samenwerking (D. Parlevliet & D. van der Plas) uit Katwijk. Onder bouwnr. Z98 gebouwd bij T. van Duijvendijk’s Scheepwerf te Lekkerkerk.

Inhoud: 475 BRT
Lengte: 54,45/50,79 meter
Breedte: 10,02 meter
Holte: 5,74 meter
Hoofdmotor: 8 cil. dieselmotor Industrie van 2300 pk.

Geschiedenis:
In 1986 is de hektrawler onder Duitse vlag gebracht en kreeg het visnummer BX776.
In 1987 is het schip verkocht naar Peru. DeKW171 Jan Maria kreeg toen de naam Tungasuca met als nieuwe thuishaven Floppesca, Callao.

Jan
Bijlagen
KW171-Jan-Maria2_150kB.jpg
KW171-Jan-Maria2_150kB.jpg (142.42 KiB) 2973 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 23 nov 2016 20:06

KW32 Sakina Martine

De motortrawler KW32 Sakina Martine is voor rekening van Visserij Mij. Kennemerland uit Katwijk onder bouwnr 489 gebouwd bij Scheepsbouwwerf De Dageraad te Woubrugge.

De Sakina Martine kwam op 19 oktober 1957 in de vaart.

Inhoud: 272 bruto ton.
Afmetingen: 41,67/39,36 x 7,32 x 3,51 m.
De hoofdmotor was een 6 cilinder Deutz van 750 pk.

In 1973 is de Sakina Martine overgenomen door T. van der Keulen uit Urk en kreeg de naam Cornelis Lubbetje UK201. In 1975 is het schip afgevoerd vanwege sanering.

Jan
Bijlagen
KW32-Sakina-Martine_150kB.jpg
KW32-Sakina-Martine_150kB.jpg (147.97 KiB) 2920 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 30 nov 2016 19:42

IJM36 Egmond

De hektrawler Egmond is onder bouwnr 219 gebouwd bij de Sleephelling Mij. Scheveningen voor rekening van Visserijonderneming v/h J.C. Pronk uit IJmuiden. Het schip werd op 18 januari 1972 tewater gelaten en kwam op 31 maart van datzelfde jaar in de vaart. De Egmond was het derde schip uit een serie hektrawlers die begin zeventiger jaren door de Sleephelling Mij Scheveningen zijn gebouwd.

De andere schepen uit serie waren: de
• SCH118 Prins Claus der Nederlanden (1971)
• SCH81 Frank Vrolijk CZN (1971)
• SCH23 Jacob van der Zwan (1972)
• SCH120 Poseidon (1973)
• SCH90 Onderneming I (1973)
• SCH21 De Hoeker (1974)
• VL89 Monica (1974)
• SCH108 Onderneming II (1974)
• SCH22 De Buis (1975)

Inhoud: 450 bruto ton
Lengte: 54 m
Breedte: 9,22 m
Holte: 6,07 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor een vermogen van 2000 pk.

In 1980 is de Egmond overgegaan naar Visserijmaatschappij Kennemerland B.V. uit Katwijk. In datzelfde jaar werd het schip bij de Ysselwerf te Capelle aan den IJssel met 7,50 m verlengd waarmee de inhoud werd vergroot tot 522,70 brt.
De Egmond heeft tot eind 1986 aan de visserij deelgenomen. Verkoop vond plaats naar Peru en op 7 maart 1987 vertrok het schip onder de nieuwe naam Combapata vanuit IJmuiden naar Peru.

Jan
Bijlagen
IJM36-Egmond2_150kB.jpg
IJM36-Egmond2_150kB.jpg (147.46 KiB) 2840 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 07 dec 2016 20:03

IJM82 Rotterdam

De motortrawler IJM82 Rotterdam is in 1939 als stoomtrawler besteld door de Hanseatische Hochseefischerij te Bremerhaven (Duitland) bij de Schiffwerft und Maschinenfabrik Jos. L. Meyer te Papenburg (bouwnr. 431). Het schip werd op 6 december 1941 te water gelaten en kwam in april 1942 in dienst bij de Kriegsmarine als Mob F.D. 84. Later werd het schip gebruikt als onderzeebootjager UJ 1408.

Inhoud: 572 bruto ton
Lengte: 58,45/55,34 m
Breedte: 8,44 m
Holte: 4,25 m

Motor: oliegestookte Schotse ketel met een triple expansie stoommachine gekoppeld aan een turbine (totaal vermogen 800pk) . Later is de stoommachine vervangen door een Krupp dieselmotor van 1000pk.

Geschiedenis:
1941: te waterlating
1942: in dienst bij Kriegsmarine als Mob F.D. 84 later als onderzeebootjarer UJ1408
1944: op 30 juni 1944 tot zinken gebracht door Engelse vliegtuigen
1945: gelicht en na reparatie toegewezen aan Frankrijk
1945: als Phoque in de vaart voor Groupement des Sinestres Malouins te St. Malo
1950: als Margot in de vaart voor R&J Formal te St. Malo
1952: verkocht naar Duitsland als Van Ronzelen BX618 voor Hanseatische Hochfischerei te Bremerhaven
1958: aangekocht door Fa. D. Joh. Krijger te IJmuiden en aankomst te Rotterdam
1959: naar Delfzijl voor verbouwing tot motortrawler
1962: op 12 april 1962 als Rotterdam IJM82 uit IJmuiden vertrokken voor de eerste visreis
1966: Overgegaan naar de Rotterdamsche Scheepshypotheekbank en daarna verkocht aan Reederij v/d Frank Vrolijk uit Scheveningen (herdoopt in Vrede SCH66 maar nooit gevaren)
1967 Verkocht aan Noorwegen
1968 Triplex voor Kare Misje & Co te Bergen (Noorwegen)
1971: overgegaan naar John Jensen P/R te Harstad; Krupp dieselmotor vervangen door 9 cil Wichmann dieselmotor van 1350 pk
1978: motor vervangen door 12 cil. Ver Cy Wartsila dieselmotor van 2180pk

Jan
Bijlagen
IJM82-Rotterdam_150kB.jpg
IJM82-Rotterdam_150kB.jpg (146.76 KiB) 2772 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 09 dec 2016 17:32

SCH250 L.R. Koolemans Beijnen

De motortrawler L.R Koolemans Beijnen is in 1964 onder bouwnr. 189 gebouwd bij de Dok & Scheepsbouw Mij te Makkum in opdracht van de Sleephelling Mij Scheveningen voor rekening van rederij J.J. Van Der Toorn Azn, Verre Visserij Maatschappij te Scheveningen.
Het schip kwam 2 februari 1965 in de vaart.

Inhoud: 319 BRT
Afmetingen: 43,36/40,64 x 7,22 x 3,88 m
Hoofdmotor: 8 cil. MWM dieselmotor met een vermogen van 1300 pk

Geschiedenis:
In 1965 is het schip uitgeschreven wegens vertrek naar Zuid Afrika.
In 1966 weer terug in Nederland en opnieuw ingezet voor de visserij.
In 1975 afgevoerd.

Jan
Bijlagen
SCH250-LR-Koolemans-Beijnen.jpg
SCH250-LR-Koolemans-Beijnen.jpg (145.91 KiB) 2732 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 13 dec 2016 22:39

SCH333 Oceaan VII

De logger SCH333 Oceaan VII werd in 1939 gebouwd bij de werf Vuyk te Capelle a/d IJssel voor rekening van de rederij A. v.d. Zwan en Zn uit Scheveningen.

Inhoud: 179,41 brutoton
Lengte: 35,75 meter
Breedte: 6,83 meter
Holte: 2,99 meter
Motor: 240 pk 4 cil. Industrie

Historie:
1940 gevorderd door weermacht no, 3402
1945 vrij gegeven te IJmuiden
1954 SCH 333 Oceaan VII eig N.V A. v.d.Zwan en Zn
1955 verhuurd aan Jaczon
1961 eig. J. v.d.Zwan
1966 vaartuig verkocht naar Engeland

Jan
Bijlagen
SCH333-Oceaan_150kB.jpg
SCH333-Oceaan_150kB.jpg (146.67 KiB) 2698 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 23 jan 2017 12:20

IJM9 Haarlem

De motortrawler Haarlem is in 1961 gebouwd bij de Sleephelling Mij. Scheveningen voor rekening van de rederij NV Visserijonderneming voorheen J.C. Pronk te IJmuiden. De tewaterlating vond plaats op 14 februari 1961 en het schip kwam op 17 juni van datzelfde jaar in de vaart. Zusterschip van de Haarlem is de IJM37 Delft welke een jaar eerder bij dezelfde werf is gebouwd ook voor rekening van dezelfde rederij.

bruto inhoud: 311 ton
afmetingen: lengte 41,31/40,62 m breedte 7,24 m holte 3,87 m
machine: 8 cylinder dieselmotor Deutz met een vermogen van 1000 pk

Geschiedenis:
1972: verbouwing achterschip voor uitoefenen pelagische visserij
1975: afgevoerd als visserijschip
1980: verkocht naar Ghana
1981: als Kumasi in de vaart voor Continental African Maritime Co Ltd te Takoradi (Ghana)

Jan
Bijlagen
IJM9-Haarlem_n150kB.jpg
IJM9-Haarlem_n150kB.jpg (137.67 KiB) 704 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 27 jan 2017 11:33

IJM26 ‘s Gravenhage

De IJM26 ‘s Gravenhage is in 1938 als stoomtrawler met de naam Jan Mayen PG 544 onder bouwnr 620 gebouwd bij de Duitse werf Weser Werk Seebeck. Opdrachtgever was de Norddeutsche Hochseefischerei A.G. te Wesermunde. De tewaterlating vond plaats op 26 september 1938.

Inhoud: 654 bruto ton
Lengte: 59,75 m
Breedte: 8,58 m
Holte: 4,40 m

De stoommachine had een vermogen van 1000 pk

Geschiedenis:
1938: tewaterlating
1939: in dienst bij Kriegsmarine als Vorpostenboot V401
1944: op 21 augustus juni 1944 tot zinken gebracht bij Bayonne (Frankrijk)
1946: gelicht en na reparatie toegewezen aan Frankrijk
1946: als Cap Nord in de vaart voor Societe Fecampoise de Peche te Fecamp
1957: op 4 april aangekomen te Amsterdam om te worden verbouwd tot motortrawler. Bij de scheepswerf W. van Goor te Monnnickendam voorzien van een 6 cil. Werkspoor dieselmotor met een vermogen van 1260pk
1958: op 23 jan 1958 vertrokken naar Fecamp
1960: verkocht aan rederij D. Joh. Krijger te IJmuiden en op 20 oktober te IJmuiden aangekomen; het schip werd omgedoopt in IJM 26 ’s Gravenhage.
1966: het schip werd eigendom van de Rotterdamsche Hypotheekbank
1967: het schip werd in exploitatie genomen door de N.V. Rederij Frank Vrolijk te Scheveningen en kreeg de naam SCH73 Vertrouwen
1971: omgedoopt in SCH97 Albatros en ingezet voor de vrachtvaart
1974: het schip kwam in eigendom van J.H. Bootsma en werd vervolgens doorverkocht aan Al-Tros, S.A. te Panama. In Amsterdam aan de ketting gelegd en in augustus van datzelfde jaar gekaapt en via IJmuiden naar Zeebrugge gevaren. Als LAGA verkocht aan aan Compania Extre S.A. te Panama en herdoopt in Felicitas II.

Jan
Bijlagen
IJM26-Gravenhage_150kB.jpg
IJM26-Gravenhage_150kB.jpg (147.24 KiB) 674 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 30 jan 2017 12:31

IJM33 Thorina

Deze motortrawler is in 1946 als H318 Thorina onder bouwnr. 766 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell te Beverley voor rekening van Thorton Trawelers Ltd uit Hull. In 1947 werd het schip aangekocht door rederij De Vem uit IJmuiden en behield de naam Thorina (IJM33).

Inhoud: 315 bruto ton
Lengte: 45,41/40,69 x 7,82 x 3,86 m
Motor: 8 cil. Ruston & Hornsby dieselmotor met een vermogen van 585pk. Deze motor is in 1958 vervangen door een 6 cil. Krupp van 720pk.

Geschiedenis:
1960: overgegaan naar de N.V. Visserijonderneming v/h J.C. Pronk
1964: verkocht naar Engeland en als LT 402 St. Georges in de vaart gekomen voor Claridge Trawlers Ltd uit Lowestoft.
1967: motor vervangen door een Ruston & Hornsby dieselmotor van 900pk
1982: overgegaan naar Colne Fishing Co Ltd uit Lowestoft
1983: afgevoerd voor de sloop

IJM34 Allan Water

De Allan Water is een zusterschip van de Thorina en is in 1947 onder bouwnr. 777 bij Cook, Welton & Gemmel te Beverley gebouwd voor rekening van de Great Western Fishing Co Ltd te Aberdeen. Het schip kreeg het visnr. H420. Ook dit schip werd door de VEM aangekocht en arriveerde op 21 aug 1948 te IJmuiden.

Inhoud: 315 bruto ton
Lengte: 45,41/40,69 x 7,82 x 3,86 m
Motor: 8 cil. Crossley dieselmotor met een vermogen van 680 pk. Deze motor is in 1954 vervangen door een Wumag- Krupp van 720pk.

Geschiedenis:
1960: overgegaan naar de N.V. Visserijonderneming v/h J.C. Pronk
1964: verkocht naar Engeland en als LT 494 St. Davids in de vaart gekomen voor Claridge Trawlers Ltd uit Lowestoft.
1965: motor vervangen door een Ruston & Hornsby dieselmotor van 950pk
1982: overgegaan naar Colne Fishing Co Ltd uit Lowestoft
1982: afgevoerd voor de sloop

Jan
Bijlagen
IJM33-IJM34_150kB.jpg
IJM33-IJM34_150kB.jpg (147.47 KiB) 636 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 04 feb 2017 14:00

Uitstomende logger te Scheveningen

Jan
Bijlagen
Uitgaande-logger_150kB.jpg
Uitgaande-logger_150kB.jpg (149.27 KiB) 599 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 07 feb 2017 19:59

IJM57 Zeehaan

De hektrawler IJM57 Zeehaan is onder bouwnr 512 gebouwd bij de Scheepsbouwwerf De Dageraad te Woubrugge voor rekening van de Visserij Mij. Batavia te IJmuiden. In exploitatie bij de Visserijonderneming v/h J.C. Pronk uit IJmuiden. Het schip werd op 30 maart 1966 te water gelaten en kwam op 13 juli van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 560 bruto ton
Lengte: 49,12/46,06 m
Breedte: 8,52 m
Holte: 3,48 m

Het schip beschikte over een 8 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 1320 pk.

Geschiedenis
1980 Uit de vaart genomen ivm sanering
1981 Brand gehad in dekhuis en later dat jaar verkocht aan rederij Dunmore Marine Supply Co Ltd te Waterford (Ierland)
Op 21 december 1981 vertrokken uit IJmuiden.

Jan
Bijlagen
IJM57-Zeehaan_150kB.jpg
IJM57-Zeehaan_150kB.jpg (148.9 KiB) 562 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 320
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Loggers

Bericht door Jan de Reus » 16 feb 2017 17:03

IJM2 Herman

De stoomtrawler IJM2 Herman is in 1944 gebouwd bij de werf V.d. Giessen te Krimpen onder bouwnr. 684 voor rekening van de Duitse rederij Cranzer Fischdampfer AG uit Hamburg. Het schip had toen de naam Focke & Hubert (BX450). In 1949 is het schip naar ons land gekomen en kreeg het de naam Herman (SCH92). In datzelfde jaar is de Herman eigendom geworden van de Visscherijonderneming De Vem en werd het visnummer gewijzigd in IJM2. De Herman kwam op 20 juli in dienst van de VEM met als schipper N. Korbee.

bruto inhoud: 555,83 ton
afmetingen: lengte 51,67 m breedte 9,20 m holte 4,19 m
machine: 3 cylinder triple expansie 810 pk met “abdampfturbine”

Geschiedenis:
1944 BX450 Focke & Hubert (Cranzer Fischdampfer AG te Hamburg)
1949 SCH92 Herman (Ministerie van Landbouw en Visserij)
1949 IJM2 Herman (Visscherijonderneming De Vem)
1960 als Juno onder Panamese vlag
1965 Perico
1973 Deborah III

Jan
Bijlagen
IJM2-Herman_150kB.jpg
IJM2-Herman_150kB.jpg (149.55 KiB) 444 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten