Loggers

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Jan de Reus » 27 apr 2013 08:44

SCH61 Janny

De Janny en het zusterschip Tonny werden als VL 30 resp. VL 74 gebouwd bij de scheepsbouwwerf De Nieuwe Maas van Gebr. Van der Windt te Vlaardingen in opdracht van de rederij de Scheepvaart en Visserij Mij. Irene te Vlaardingen. De Janny werd in 1940 opgeleverd en direct gevorderd door de Duitse bezetter. Het schip werd ingedeeld bij het Minensuch Flottillen en kreeg het nummer M3421.
In 1945 werd het schip door de Duitse bemanning in IJmuiden afgeleverd en in september van datzelfde jaar werd de Janny overgebracht naar Vlaardingen om klaargemaakt te worden voor de visserij. In maart 1946 was het schip bedrijfsklaar.

Inhoud: 211 BRT
Afmetingen: 36,47 x 7,04 x 3,38 m
Motor: MWM dieselmotor 340 pk; deze werd in 1950 vervangen door twee Bolnes motoren gekoppeld aan 1 schroef met een gezamenlijk vermogen van 600 pk.

In juli 1953 kwam de Janny, zonder van eigenaar te veranderen, in exploitatie bij Rederij v/h Frank Vrolijk als SCH61 Janny. Ook het zusterschip Tonny kwam datzelfde jaar in exploitatie van de rederij. De Janny heeft tot 1967 gevaren voor Rederij v/h Frank Vrolijk en is toen opgelegd.

In 1969 is het schip verkocht aan Kretman & Freiwald uit West Duitsland en op 9 april 1969 vertrokken uit Scheveningen richting Wilhemshaven.

Jan
Bijlagen
SCH61-Janny.jpg
SCH61 Janny (40x30cm)
SCH61-Janny.jpg (320.08 KiB) 2312 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Jan de Reus » 05 mei 2013 16:30

SCH233 Dirk

De logger Dirk is in 1916 als zeillogger gebouwd bij Scheepswerf Gebr. v/d Meer te Vlaardingen voor rekening van A. v/d Toorn Jz.

Inhoud: 112,92 BRT na verlenging werd dit 170,08 BRT
Afmetingen: 25,23(34,93) x 6,72 x 2,84 m
Motor: 2 cil Brons 50 pk later vervangen door een Brons motor van 240 pk

Geschiedenis:
1916 SCH 233 Dirk eig. A. v/d Toorn Jzn.
1927 SCH 233 Dirk motor ingezet
1928 SCH 233 Dirk N.V. Red. v/h A. v/d Toorn Jzn
1933 GDY 233 Mewa XII eig. Mij. Mewa
1941 GDY 233 Mewa XII gevorderd
1946 SCH 233 Dirk N.V. Rederij v/h A. v/d Toorn Jzn, dir. A.C. & Joh. v/d Toorn
1949 SCH 233 Dirk verlengt en hermeten + wijziging motor
1959 SCH 233 Dirk dir. A.C. & J.J. v/d Toorn
1962 SCH 233 Dirk dir. A. & J.J. v/d Toorn verhuurd aan N.V. Verre Visserij Mij.
1964 KW 188 Kniertje Jacoba eig. Fa. C. & A. Klinkenberg

Jan
Bijlagen
SCH233-Dirk.jpg
SCH233 Dirk (40x40cm)
SCH233-Dirk.jpg (432.81 KiB) 2286 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Jan de Reus » 11 mei 2013 11:50

SCH16 Aafke

De Aafke is in 1959 onder bouwnr. 440 gebouwd bij Reparatiewerf De Hoop te Leiden voor rekening van rederij Jac. Den Dulk & Zonen te Scheveningen.
Het schip kwam in augustus 1959 in de vaart.

Inhoud: 331 BRT
Afmetingen: 43,50/40,60 x 7,62 x 3,76 m
Hoofdmotor: 2 x 8 cil. Stork 976 pk

Op 25 mei 1973 is het schip gezonken na aanvaring met het Duitse motorschip Osenberg. Na lichting is het schip weer in bedrijf gesteld. In 1974 verkocht naar Denemarken en herdoopt in Dissingdal. In datzelfde jaar verkocht aan Viktor G. Rasmussen P/R te Hirtshals in Denemarken en kreeg het de naam Likiva. In 1975 kreeg het schip een nieuwe hoofdmotor (8 cil. Alpha van 800pk. In 1981 werd het schip wederom verkocht en kreeg het de naam Benny Dorthe.

Jan
Bijlagen
SCH16-Aafke_800x600.jpg
SCH16 Aafke (50x40cm)
SCH16-Aafke_800x600.jpg (370.62 KiB) 2255 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Denis
Berichten: 586
Lid geworden op: 06 okt 2012 22:27

Re: loggers

Bericht door Denis » 11 mei 2013 11:58

Mooi Jan, kleuren zijn goed, vooral dat roodbruin onder de brug is goed getroffen, je vorige havenzicht was trouwens ook erg mooi.
Maar vooral de compositie is goed.

Gr
Denis

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Jan de Reus » 25 mei 2013 12:30

SCH248 Prinses Margriet

Dit schip werd in 1960 gebouwd te Leiden door de Scheepswerf Boot onder bouwnr. 1444 voor rekening van de Verre Visserij Mij. Het schip kwam in de vaart op 9 december van datzelfde jaar.

Zusterschepen waren de Pollux SCH7, Jaap SCH60 en Arie SCH249.

Deze schepen waren zowel uitgerust voor de uitoefening van de trawlvisserij en de haring-drijfnet-visserij. Het tonnenruim beschikte over een laadcapaciteit van 204 kantjes; het nettenruim, dat daarvoor ook benut kan worden, heeft eveneens een laadcapaciteit van 204 kantjes. Het visruim heeft een capaciteit van 816 kantjes of 2000 kisten van 50kg. De schepen beschikte over een kampagnedek van 15 m lengte. Het op het kampagnedek aangebrachte dekhuis bevat de kombuis en een messroom. Onder het kampagnedek bevinden zich de verblijven voor totaal 15 personen.

Afmetingen: 41,48/38,33 x 7,12 x 3,39 m. Inhoud: 270 BRT
Hoofdmotor: 12 cilinder Brons van 900 pk. In 1973 is deze vervangen door een Brons van 1500 pk.

Het schip is in 1975 gesaneerd en afgevoerd.

Jan
Bijlagen
SCH248-Prinses-Margriet_800.jpg
SCH248 Prinses Margriet 50x40cm
SCH248-Prinses-Margriet_800.jpg (348.54 KiB) 2214 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Theo Horsten
Berichten: 7654
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:57
Locatie: N.Griekenland
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Theo Horsten » 25 mei 2013 12:37

Jan, ik weer niet wanneer je dit hebt gemaakt, maar ik vind dit het mooiste van wat je tot nu toe hebt laten zien.
Dit steekt ver boven de rest uit. Wat een sfeer.
Mijn complimenten.
Website: Schepen & Boeken

Oh my friend we're older but no wiser
For in our hearts the dreams are still the same.
Those were the days my friend...

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Jan de Reus » 25 mei 2013 15:27

Beste Theo,

Bedankt voor de complimenten. Deze is net af. Ga gerust ook eens kijken op mijn website www.jandereus.nl Daar zie je ook hoe het schilderij tot stand gekomen is.

Mvg

Jan
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3693
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Mart Hoogedoorn » 25 mei 2013 17:41

Brakel_1936-1.jpg
Brakel_1936-1.jpg (15.99 KiB) 2192 keer bekeken
LOGGERS.jpg
LOGGERS.jpg (67.33 KiB) 2192 keer bekeken
Jan,die 'Jan van Brakel', heb ik al eens op pagina 2 gezet, hoort er eigenlijk òòk bij,net als het hospitaal kerkschip 'De Hoop' , in die teid.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Jan de Reus » 01 jun 2013 15:13

SCH73 Vertrouwen

Deze grote stoomtrawler werd in 1938 gebouwd in Duitsland bij de werf Wesermunde A.G. Weser Werk Seebeck onder bouwnr. 620 voor rekening van de Norddeutsche Hochseefischerei A.G. te Wesermunde. Het schip had toen de naam Jan Mayen PG544.

Inhoud: 654 BRT
Afmetingen: 59,75 x 8,58 x 4,40 m
Vermogen stoommachine: 1000 pk

In 1941 kwam de Jan Mayen in dienst bij de Kriegsmarine als vorpostenboot V401. Op 21 aug 1944 is het schip voor de kust van Bayonne (Frankrijk) tot zinken gebracht. In 1946 gelicht en toegewezen aan Frankrijk waar het schip als Cap Nord F1025 in de vaart kwam voor de Societe Fecampoise de Peche te Fecamp. De inhoud van de Cap Nord was 694 brt.
In 1957 werd de Cap Nord in Amsterdam verbouwd tot motortrawler en kreeg het schip een 6 cil. Werkspoor dieselmotor van 1260 pk.

In 1960 is het schip aangekocht door de firma D. Joh. Krijger uit IJmuiden en kreeg het de naam ’s Gravenhage IJM 26. In 1966 ging het schip over naar de Rotterdamsche Hypotheekbank en in 1967 werd het schip verkocht aan de N.V. Rederij v/h Frank Vrolijk te Scheveningen en kreeg het schip de naar Vertrouwen SCH73. Deze naam werd in 1971 gewijzigd in Albatros SCH97 waarna het schip voor de vrachtvaart werd ingezet.

In 1974 verkocht aan J.H. Bootsma welke het schip doorverkocht aan Al-Tros S.A. Panama. In Amsterdam is het schip aan de ketting gelegd. In augustus 1974 gekaapt en via IJmuiden naar Zeebrugge vertrokken. De naam werd veranderd in Laga. Na verkoop aan Copania Extre S.A. te Panama kreeg het schip de naam Felicitas II.

Jan
Bijlagen
SCH73-Vertrouwen_800x600.jpg
SCH73 Vertrouwen 40x40cm
SCH73-Vertrouwen_800x600.jpg (445.84 KiB) 2155 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Jan de Reus » 08 jun 2013 11:58

SCH46 Frank

De Frank is in 1940 in Engeland gebouwd als stoommijnenveger voor de Engelse Marine onder de naam Birch T93. Het schip behoorde tot de ‘Isles’ klasse.
In 1952 is het schip verkocht aan Vosper Ltd te Portsmouth. Het schip werd verbouwd tot motortrawler en kreeg de naam Magniola P14. De exploitatie was in handen van St. Andrew’s Steam Fishing Co. Ltd te Hull.
In 1962 ging het schip over in Nederlandse handen en werd eigendom van N.V. v/h Frank Vrolijk en kreeg het de naam Frank. Het kwam in augustus 1962 in de vaart.
In 1970 ging de Frank over naar Cornelis Vrolijk’s Visserij Mij waarna het in november 1971 werd opgelegd.
In 1972 werd het schip voor de sloop verkocht naar België.

Inhoud: 445 BRT
Afmetingen: 50/46,90 x 8,43 x 4,10 m
Hoofdmotor: Werkspoor dieselmotor 820 pk

Jan
Bijlagen
SCH46-Frank_800x600.jpg
SCH46 Frank (40x40cm)
SCH46-Frank_800x600.jpg (413.63 KiB) 2110 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Jan de Reus » 22 jun 2013 12:26

SCH 242 Huibertje

De Huibertje werd in 1958 gebouwd te Leiden bij de Scheepsbouw- en Reparatiewerf De Hoop v/h Gebr. Boot onder bouwnr. 1439 voor rekening van Rederij v/h Frank Vrolijk te Scheveningen. Deze rederij liet in datzelfde jaar bij dezelfde werf ook het zusterschip Frank Vrolijk bouwen. De Huibertje werd op 9 april 1958 te water gelaten en kwam in juli van datzelfde jaar in de vaart.

Inhoud: 274 BRT
Afmetingen: 40,34/37,56 x 7,64 x 3,56 m
Motor: 6 cil. Deutz van 750 pk

In 1970 is de Huibertje overgegaan naar Cornelis Vrolijk’s Visserij Mij. en in datzelfde jaar verkocht naar Goedereede waar het als Ora et Labora GO5 in de vaart kwam voor H. Tanis te Goedereede. In 1973 is de motor vervangen door een Deutz van 1500 pk.

1980 herdoopt in Deo Volente GO51.
1981 Deo Volente GO51 eigenaar C. Nobel uit Nieuw Beyerland
1981 Ora et labora IJM51 C. Nobel
1982 Deo Juvante UK367 Zeevisserijbedrijf Deo Juvante te Urk
1983 Atlantic UK375 Atlantic Ocean Corp. BV te Urk
1984 motor vervangen door Stork dieselmotor 2000 pk

Jan
Bijlagen
SCH242-Huiberje.jpg
SCH242 Huibertje (50x40 cm)
SCH242-Huiberje.jpg (311.42 KiB) 1986 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Jan de Reus » 29 jun 2013 13:18

SCH297 Hubertha

De SCH297 is in 1916 gebouwd bij Scheepswerf Gebr. Van der Meer te Vlaardingen voor rekening van Mij. Vriendschap en Oefening. Het schip had toen de naam ‘Vriendschap en Oefening’.

Inhoud: 139,28 BRT
Afmetingen: 30,75 x 6,65 x 2,83 m
Motor: brons 2 cil. 70 pk later vervangen door een Deutz 2 cil. van 120 pk

Geschiedenis:
1916 SCH 297 Vriendschap en Oefening, Mij Vriendschap en Oefening
1917 SCH 297 Onderneming IV, eig. NV Zeevisserij Mij. ‘Onderneming’
1922 SCH 120 Hubertha eig J.J. van der Toorn Azn
1939 SCH 297 Huberta verlengt en wijziging inhoudsmaten
1941 SCH 297 Hubertha gevorderd, Duits No. VS 89
1945 SCH 297 Hubertha vrijgegeven te IJmuiden
1950 SCH 297 Hubertha wijziging motor
1952 SCH 297 Hubertha eig. N.V. Verre Visserij Mij. dir. J.J. van der Toorn
1960 SCH 297 Hubertha dir. J.J. & A. van der Toorn.
1962 SCH 297 Hubertha dir. J.J. van der Toorn
1962 SCH 297 Hubertha verkocht voor sloop aan N.V. Koophandel te Nieuw Lekkerland

Jan
Bijlagen
SCH297-Hubertha.jpg
SCH297-Hubertha.jpg (365.01 KiB) 1835 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Jan de Reus » 16 aug 2013 15:59

SCH196 Helena

De Helena is in 1955 onder bouwnr. 118 gebouwd bij Sleephelling Mij Schevening voor rekening van rederij Jac. Den Dulk & Zonen te Scheveningen. Het schip kwam in augustus 1955 in de vaart.
Inhoud: 283 BRT
Afmetingen: 42,85/40,13 x 7,24 x 3,47 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie 600 pk; in 1959 is deze opgevoerd tot 680 pk
Het schip is in 1975 afgevoerd en gesaneerd.

VL 142 Voorwaarts

De Voorwaarts was de tweede uit een serie van drie schepen die voor rekening van de Doggermaatschappij uit Vlaardingen zijn gebouwd bij Scheepsbouwwerf De Dageraad te Woubrugge. De overige schepen waren de VL16 Voorloper en VL103 Voorbode welke in 1960 resp. 1963 werden opgeleverd . De tewaterlating van de Voorwaarts vond plaats op 27 maart 1961 waarna het schip op 23 mei 1961 in dienst werd gesteld.
Inhoud: 291 bruto ton.
Afmetingen: 44,20/41,70 x 7,34 x 3,54 m.
De hoofdmotor was een 8 cilinder Deutz van 1000 pk.
In 1974 is de Voorwaarts verkocht naar Argentinië en is het schip onder de nieuwe naam San Benildo op 28 maart 1974 vertrokken uit de haven van IJmuiden.

SCH126 Adriana

De Adriana is in 1961 onder bouwnr. 165 gebouwd bij Sleephelling Mij. te Scheveningen voor rekening van Jaczon Redrij en Haringhandel te Scheveningen. Het schip kwam 22 september 1961 in de vaart.
Inhoud: 307 BRT
Afmetingen: 43,31/40,62 x 7,24 x 3,87 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie 1000 pk
In 1966 is het schip overgenomen door Adriana Ltd, te St. John’s New Foundland, Canada en kreeg de naam Zebrinney.
In 1973 kwam het schip weer terug naar Scheveningen, nu als SCH57 Zeezwaluw voor de rederij Den Dulk-van Leeuwen. In 1976 is het schip afgevoerd en gesaneerd.

Jan
Bijlagen
SCH196-Helena2_800x600.jpg
SCH196 Helena (40x40cm)
SCH196-Helena2_800x600.jpg (475.25 KiB) 1714 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Jan de Reus » 26 okt 2013 11:41

SCH107 Scheveningen

Deze motorlogger is in 1916 gebouwd bij Fa. A. de Jong te Vlaardingen voor rekening van A. de Jong. De SCH 107 was een 'omgekeerde logger". Het was normaal dat de vleet over stuurboord werd gehaald, maar bij dit schip kon alleen over bakboord gehaald worden. Het kluisgat had de SCH 107 aan bakboordzijde, terwijl het voorroer aan stuurboordzijde was bevestigd. Ook de breels- en blazenkrebbe, die 'normaal' op de voorplecht aan bakboordzijde was geplaatst, stond bij deze logger aan stuurboord. Op Scheveningen werd deze logger dan dan ook de "Linkse logger" genoemd.

Inhoud: 174,87 ton bruto; 86,63 ton netto
Lengte: 34,76 m
Breedte: 6,64 m
Holte: 2,84 m
Motor: 220 Pk Brons, HD, 4 CM, 4 cil., No.1225, bouwjaar. 1917

Geschiedenis:
1916 SCH 362 Scheveningen eig. A. de Jong
1919 KW 169 Viking eig. H.G.Lammens, motor ingezet.
1924 KW 169 Aleida eig. Visserij Mij Na Lijden Verblijden
1933 SCH 107 Scheveningen eig. W.C. v/d Toorn & J.C. Pronk
1940 SCH 107 Scheveningen gevorderd, H 804 - HH 12 - HY 81.
1949 SCH 107 Scheveningen verlengt en hermeten
1958 SCH 107 Scheveningen verkocht voor sloop aan Fa. Boelens te Antwerpen voor 26.000,00 gulden

Jan
Bijlagen
SCH107-Scheveningen_800x600.jpg
SCH107 Scheveningen (50x40 cm)
SCH107-Scheveningen_800x600.jpg (295.14 KiB) 1567 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Jan de Reus
Berichten: 351
Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Jan de Reus » 09 nov 2013 14:17

SCH19 Wouter
Deze motorlogger is in 1916 onder briefnr 4876 gebouwd bij de Sleephelling Mij Scheveningen als SCH370 Clyvia voor C. v.d. Toorn Jr.

Inhoud: 172,67 brt netto 87,80 ton
Afmetingen: 32,78 x 6,75 x 3,08 m
Motor: 240 pk Deutz bouwjaar 1935
Geschiedenis:
1916 SCH370 Clyvia eig. C. v.d. Toorn Jr
1935 SCH19 Wouter eig. W. v.d. Toorn
1938 SCH19 Wouter eig. J.J. v.d. Toorn
1952 SCH19 Wouter Eig. Verre Visserij Mij.
1969 verkocht voor de sloop

SCH32 Jupiter
De logger Jupiter is in 1916 gebouwd bij Scheepswerf De Nieuwe Maas te Vlaardingen voor rekening van A. van der Toorn.

Inhoud: 160 BRT
Afmetingen: 32,71 x 6,73 x 2,72 m
Motor: 2 cil Brons 50 pk
Geschiedenis:
1916 SCH 35 Wouter Eig. A v.d.Toorn
1919 SCH 32 Jupiter . Eig A.v.d. Toorn als Vracht logger
1933 GDY 32 Mewa III Eig Mewa te Polen
1941 in Duitse krijgsdienst bij het Küstenwachflottilje Nord
1948 SCH 32 Jupiter Eig. Verre Viss.Mij
1969 SCh 32 Jupiter niet meer in gebruik in de Visserij
1969 sportvisser "De Gouden Karper" te IJmuiden

SCH310 Excelsior
De logger SCH310 is gebouwd in 1917 bij A. Pronk te Vlaardingen voor rekening van Zuid-Hollandse Handelsvereniging. Het schip heette toen: ‘De Jonge Albert’ .

Inhoud: 166,79 bruto ton netto 98,55 ton
Afmetingen: 33,90 (lengte) x 6,65(breedte) x 2,90 m(holte)
Motor: 80 pk Steijmel/250 pk Werkspoor TMAF 274m, 4 cil. Bouwjaar 1947
Geschiedenis:
1925 SCH 310 De Jonge Albert motor ingezet
1925 SCH 310 Excelsior eig. Joh. Jac. de Niet
1947 SCH 310 Excelsior eig. J.J. de Niet en J.J. v/d Toorn verlengt en hermeten
1952 SCH 310 Excelsior eig. N.V. Verre Visserij Mij. dir. J.J. van der Toorn
1960 SCH 310 Excelsior dir. J.J. & A.C. van der Toorn
1962 SCH 310 Excelsior dir. J.J. van der Toorn
1964 SCH 310 Excelsior verkocht voor sloop aan N.V. Koophandel te Nieuw-Lekkerland

Jan
Bijlagen
SCH19-Wouter-&-SCH32-Jupite.jpg
SCH19 & SCH32 & SCH310 (30x24 cm)
SCH19-Wouter-&-SCH32-Jupite.jpg (364.46 KiB) 1503 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl

Gebruikersavatar
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3693
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil
Contacteer:

Re: loggers

Bericht door Mart Hoogedoorn » 09 nov 2013 15:47

Mooi Jan,al die oudjes naast elkaar.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten