Henk van der Veer

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
henk v/d veer

Re: Henk v.d.Veer

Bericht door henk v/d veer »

t,ja beste mensen .!! Ik doe dit werk heel graag ! m.n Roots ligt in het rotterdam van toen ! we woonden altijd wel naast een haven ,, dat zoog ik in me op als het ware ! Ik was jaren lang werkzaam op schepen en M.nvader voer in de oorlog en nade oorlog soms ( als we verrekten van de armoe !! alsook m.n broertje ! ook inmiddels al veel te jong overleden !! ! Ik wilde graag wat herinneringen op het doek zetten !! het resultaat Ziet U het is gewoon in Olieverf !!! Gr. henk

henk v/d veer

Re: Henk v.d.Veer

Bericht door henk v/d veer »

nogmaals het ss aldebaran !! Dit schip heeft een enorme inpact gehad op de fam. Mijn vader kwam met dit schip voor het eerst weer in holland na de barre oorlogsjaren in de herfst 1945 ! ik ben er als 10 jarig jochie aan boord geweest bij Kruwal in de waalhaven Hij kwam uit montreal ! hij bracht snoep kleding schaatsen en vooral sigaretten mee Ik stal in die jaren de allereerste peuken al van de asbak ,, en zo leerde ik al veel te vroeg roken !! gr.. henk
ss aldebaran.jpg
ss aldebaran.jpg (118.16 KiB) 7839 keer bekeken
henk v/d veer

Re: Henk v.d.Veer

Bericht door henk v/d veer »

dit zijn de beelden van m.n jeugd gr. henk
Bijlagen
maash. bananen  tero.jpg
maash. bananen tero.jpg (75.98 KiB) 7800 keer bekeken
henk v/d veer

Re: Henk v.d.Veer

Bericht door henk v/d veer »

deze k.n.s.m er werkte ik op bij de fa, groenpol ( elec. install. ) een fijne herinnering voor mij begin jaren .50 toen hadden de masten nog net die poepkleur ! later werden ze lichtgeel gr. henk
ms amor ..  gbr. pot  bolnes  naar de parkkade.JPG
ms amor .. gbr. pot bolnes naar de parkkade.JPG (57.61 KiB) 7793 keer bekeken
koosboos

Henk v.d.Veer

Bericht door koosboos »

Beste Mensen,
Het is leuk om ook een schilderij van Henk aan te slepen. Het is een schilderij van de "Cirrus"t.h.v. de Maastunnel omstreeks 1956
Toen ik nog op Charlois woonde ( 1935- 1977) heb ik daar dikwijls gestaan en dan lag daar altijd wel een van de schepen van de rijksluchtvaartdienst, de "Cirrus of de "Cumulus" In mijn nieuwe apartement geen muur meer om het op te hangen, allemaal glas. Jammer!
Groeten Koos

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Re: Henk v.d.Veer

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Aankomst van de Willem Ruys in 1962. :)
Aankomst_willem_ruys_1962.jpg
Aankomst_willem_ruys_1962.jpg (129.66 KiB) 7571 keer bekeken
Adrie

Re: Henk v.d.Veer

Bericht door Adrie »

Weer een mooie van Henk.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Henk van der Veer

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Overijssel, Henk schreef erbij dat hij de bouw nog heeft meegemaakt in Amsterdam. :)
Overijssel.jpg
Overijssel.jpg (134.8 KiB) 7326 keer bekeken


Plaats reactie