Britse trawlers
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
Charles,
Moet inderdaad FD = Fleetwood zijn. Zie bijgaande foto.
Mvg
Jan
Moet inderdaad FD = Fleetwood zijn. Zie bijgaande foto.
Mvg
Jan
- Bijlagen
-
- FD162 Edwina~1.jpg (90.14 KiB) 9642 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
Re: Britse trawlers
Hartelijk dank Jan,
Als het model van de FD 162 schoon en in goede conditie is maak ik een paar foto's en die zet ik dan op de site.
Charles
Als het model van de FD 162 schoon en in goede conditie is maak ik een paar foto's en die zet ik dan op de site.
Charles
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
GY91 Lord Beatty
De motortrawler Lord Beatty is in 1956 onder bouwnr 281 bij de Duitse werf Rickmers uit Bremerhaven gebouwd voor de rederij Lord Line Ltd uit Hull. Het schip had het visserijnummer H112.
Het schip is op 15 december 1955 te water gelaten en kwam in 1956 in de vaart.
Inhoud: 697 bruto ton
Lengte: 189 ft (57,6 m)
Breedte: 31,8 ft (9,7 m)
Het schip beschikte over een dieselmotor met een vermogen van 1400 pk.
Schipper Walt Lewis heeft met de Lord Beatty in 1957 en in 1958 de Silver Cod trofee gewonnen.
In 1963 is de Lord Beatty aan Northern Trawlers Ltd uit Grimsby verkocht. De naam bleef ongewijzigd maar het visnummer werd gewijzigd in GY91.
In 1976 is het schip gesloopt.
Jan
De motortrawler Lord Beatty is in 1956 onder bouwnr 281 bij de Duitse werf Rickmers uit Bremerhaven gebouwd voor de rederij Lord Line Ltd uit Hull. Het schip had het visserijnummer H112.
Het schip is op 15 december 1955 te water gelaten en kwam in 1956 in de vaart.
Inhoud: 697 bruto ton
Lengte: 189 ft (57,6 m)
Breedte: 31,8 ft (9,7 m)
Het schip beschikte over een dieselmotor met een vermogen van 1400 pk.
Schipper Walt Lewis heeft met de Lord Beatty in 1957 en in 1958 de Silver Cod trofee gewonnen.
In 1963 is de Lord Beatty aan Northern Trawlers Ltd uit Grimsby verkocht. De naam bleef ongewijzigd maar het visnummer werd gewijzigd in GY91.
In 1976 is het schip gesloopt.
Jan
- Bijlagen
-
- GY91 Lord Beatty2_150kB.jpg (92.72 KiB) 9595 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
GY10 Coldstreamer
De motortrawler Coldstreamer is in 1955 gebouwd bij de Duitse werf Rickmers uit Bremerhaven voor rekening van de Standard Steam Fishing Co Ltd uit Grimsby. Het schip had het visserijnummer GY10.
Inhoud: 697 bruto ton
Lengte: 189 ft (57,6 m)
Breedte: 31,8 ft (9,7 m)
Het schip beschikte over een dieselmotor met een vermogen van 1400 pk.
In 1976 is het schip gesloopt te Grimsby.
Jan
De motortrawler Coldstreamer is in 1955 gebouwd bij de Duitse werf Rickmers uit Bremerhaven voor rekening van de Standard Steam Fishing Co Ltd uit Grimsby. Het schip had het visserijnummer GY10.
Inhoud: 697 bruto ton
Lengte: 189 ft (57,6 m)
Breedte: 31,8 ft (9,7 m)
Het schip beschikte over een dieselmotor met een vermogen van 1400 pk.
In 1976 is het schip gesloopt te Grimsby.
Jan
- Bijlagen
-
- GY10-Coldstreamer_150kB.jpg (76.63 KiB) 9521 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
Grimsby Dock
Op het schilderij een sfeerbeeld van de haven van Grimsby (UK) met op de voorgrond de stoomtrawlers GY80 Rapallo en GY252 Remindo.
Jan
Op het schilderij een sfeerbeeld van de haven van Grimsby (UK) met op de voorgrond de stoomtrawlers GY80 Rapallo en GY252 Remindo.
Jan
- Bijlagen
-
- Grimsby-Dock2_150kB.jpg (77.71 KiB) 9443 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
GY188 Boston Fury
Deze motortrawler is in 1956 onder bouwnr. 909 gebouwd bij de werf Cook, Welton en Gemmell te Beverley (Engeland) voor rekening van Boston Deep Sea Fisheries Co Ltd uit Grimsby De tewaterlating had plaats op 19 september 1956.
Inhoud: 577 bruto ton
Lengte: 160,5 ft (48,9 m)
Breedte: 30,4 ft (9,3 m)
De voortstuwing bestond uit een dieselmotor fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 1050 pk. Hiermee kon een maximale vaart van 13 knopen worden gehaald.
Geschiedenis:
Op 14 augustus 1961 verkocht aan de rederij Abunda Steam Fishing Co Ltd uit Grimsby waarna het schip de naam Abunda kreeg
Op 22 december 1966 verkocht aan Newton Trawlers Ltd uit Grimsby en herdoopt in Volesus.
Op 1 januari 1975 verkocht aan North Cape Fishing Co Ltd uit Hull
Op 19 mei 1975 verkocht naar Gibraltar om ingezet te worden als bergingsvaartuig
1979 verkocht naar Panama (Maritime Sunshine SA)
1987 Overgegaan naar Chepo Shipping Co SA, Panama
1998 Geschrapt uit Lloyds Register
Jan
Deze motortrawler is in 1956 onder bouwnr. 909 gebouwd bij de werf Cook, Welton en Gemmell te Beverley (Engeland) voor rekening van Boston Deep Sea Fisheries Co Ltd uit Grimsby De tewaterlating had plaats op 19 september 1956.
Inhoud: 577 bruto ton
Lengte: 160,5 ft (48,9 m)
Breedte: 30,4 ft (9,3 m)
De voortstuwing bestond uit een dieselmotor fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day met een vermogen van 1050 pk. Hiermee kon een maximale vaart van 13 knopen worden gehaald.
Geschiedenis:
Op 14 augustus 1961 verkocht aan de rederij Abunda Steam Fishing Co Ltd uit Grimsby waarna het schip de naam Abunda kreeg
Op 22 december 1966 verkocht aan Newton Trawlers Ltd uit Grimsby en herdoopt in Volesus.
Op 1 januari 1975 verkocht aan North Cape Fishing Co Ltd uit Hull
Op 19 mei 1975 verkocht naar Gibraltar om ingezet te worden als bergingsvaartuig
1979 verkocht naar Panama (Maritime Sunshine SA)
1987 Overgegaan naar Chepo Shipping Co SA, Panama
1998 Geschrapt uit Lloyds Register
Jan
- Bijlagen
-
- GY188-Boston-Fury_150kB.jpg (81.35 KiB) 8942 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Britse trawlers
H582 Banquo
Deze stoomtrawler is in 1948 onder bouwnr. 210 gebouwd bij de werf J. Lewis & Sons Ltd te Aberdeen voor rekening van J. Marr & Son Ltd uit Hull. Het schip had toen de naam Thornella. De tewaterlating had plaats op 19 september 1956.
Inhoud: 604 bruto ton
Lengte: 170,4 ft (51,9 m)
Breedte: 29,2 ft (8,9 m)
Diepgang: 14,3 ft (4,4 m)
De voortstuwing bestond uit een triple expansie stoommachine fabrikaat J. Lewis & Sons Ltd uit Aberdeen. De ketel was gemaakt door Caledon Shipbuilding & Engineering Co Ltd, uit Dundee.Hiermee kon een maximale vaart van 13 knopen worden gehaald.
Geschiedenis:
9.4.1948:Tewaterlating bij J. Lewis & Sons Ltd, Aberdeen
29.9.1948: Overgedragen aan J. Marr & Son
10.1952: Tijdens een reis naar Groenland 8 lichamen uit zee gehaald afkomstig van de Hull trawler Norman (H289) en bij Scrabster aan land gezet.
1953: Te Hull binnengelopen met zware schade aan het stuurhuis als gevolg van slecht weer tijdens de thuisreis vanaf Groenland.
13.9.1954: Verkocht aan Northern Fishing Co (Hull) Ltd, te Hull
6.10.1954: Geregistreerd te Hull als BANQUO (H582)
10.1957: Opgebracht door IJslandse kanonneerboot Thor i.v.m. illegaal vissen voor de kust van IJsland
24.5.1965: Verkocht aan Hellyer Bros. Ltd, te Hull.
19.5.1967: Verkocht aan Wyre Trawlers Ltd, te Fleetwood.
7.6.1967: Geregistreerd te Fleetwood (FD99) en reeds na 1 visreis opgelegd te Fleetwood
9.1967: Verkocht voor de sloop aan Van Heyghen Freres S.A., te Gent (BE)
Jan
Deze stoomtrawler is in 1948 onder bouwnr. 210 gebouwd bij de werf J. Lewis & Sons Ltd te Aberdeen voor rekening van J. Marr & Son Ltd uit Hull. Het schip had toen de naam Thornella. De tewaterlating had plaats op 19 september 1956.
Inhoud: 604 bruto ton
Lengte: 170,4 ft (51,9 m)
Breedte: 29,2 ft (8,9 m)
Diepgang: 14,3 ft (4,4 m)
De voortstuwing bestond uit een triple expansie stoommachine fabrikaat J. Lewis & Sons Ltd uit Aberdeen. De ketel was gemaakt door Caledon Shipbuilding & Engineering Co Ltd, uit Dundee.Hiermee kon een maximale vaart van 13 knopen worden gehaald.
Geschiedenis:
9.4.1948:Tewaterlating bij J. Lewis & Sons Ltd, Aberdeen
29.9.1948: Overgedragen aan J. Marr & Son
10.1952: Tijdens een reis naar Groenland 8 lichamen uit zee gehaald afkomstig van de Hull trawler Norman (H289) en bij Scrabster aan land gezet.
1953: Te Hull binnengelopen met zware schade aan het stuurhuis als gevolg van slecht weer tijdens de thuisreis vanaf Groenland.
13.9.1954: Verkocht aan Northern Fishing Co (Hull) Ltd, te Hull
6.10.1954: Geregistreerd te Hull als BANQUO (H582)
10.1957: Opgebracht door IJslandse kanonneerboot Thor i.v.m. illegaal vissen voor de kust van IJsland
24.5.1965: Verkocht aan Hellyer Bros. Ltd, te Hull.
19.5.1967: Verkocht aan Wyre Trawlers Ltd, te Fleetwood.
7.6.1967: Geregistreerd te Fleetwood (FD99) en reeds na 1 visreis opgelegd te Fleetwood
9.1967: Verkocht voor de sloop aan Van Heyghen Freres S.A., te Gent (BE)
Jan
- Bijlagen
-
- H582-Banquo_150kB.jpg (142.35 KiB) 8851 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
Re: Britse trawlers
Was dat deze, Jan ? Staat die vent met z'n petje en colbertje ook weer op...
- Bijlagen
-
- Wrak 13.jpg (91.61 KiB) 8825 keer bekeken
Oost, west...ook best
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Britse trawlers
WEL allemachtig wat een schade, dat moet een flink bekkie water zijn geweest, je zal maar op net achter zo'n brugraampie staan te koekeloren.Ramptoeristen.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"