Schilderijen van Ed Bartels

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
ed bartels

schilderijen van ed

Bericht door ed bartels »

Hoi kombuiserds, zou 't kunnen dat image-shack.us niet goed funktioneerd? Ik ben al een half uur bezig een foto te plaatsen maar verder dan Host it komt 't niet. En ik had juiast zo.n leuk plaatje in de maak.
groetjes Ed
Ga straks weer proberen anders kan image de... op vandaag.

Gebruikersavatar
Arie Ros
Berichten: 988
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:35
Locatie: Ijmuiden

Bericht door Arie Ros »

Haalo Ed
Hij doet het bij mij ook niet, no panic !!!! haha

gr Arie Ros
The Best of Good Luck !!!
ed bartels

schilderijen van ed

Bericht door ed bartels »

Afbeelding
Ha, it works again!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier een paar plaatjes van een stripverhaal,'het Marker kistje'.
Dit verhaal onstond in 1984 toen Willy Vandersteen een wedstrijd uitschreef om een stripverhaal te maken. Ik heb niet gewonnen maar werd tweede en hield daar een heel leuke correspondentie met Willy aan over die me de kneepjes van zijn vak wat duidelijker maakte. Mijn brieven naar hem waren dan ook in strip getekend.
Het verhaal gaat over een Marker beschilderd kistje waarin later blijkt dat er geheime fotoopnames zitten van plannen om de Markerwaard in te polderen en van Marken een toeristische atraktie te maken en te veranderen in een mondaine stad.
Chieltje(van Michiel de Ruyter) het hoofdpersoontje, zit op een coastertje dat Marken aan doet en ontdekt dat een zekere Papiretti, een buitenlandse boef met een legertje onder-boeven achter dat kistje aan zitten. De boeven maken gebruik van een groot jacht en stapels Mercedessen, de goeie rijden DAF-trucks (getekend naar een verzameling Dafmodelletjes.) En dan komt de toen nog existerende Rijkspolitie in aktie met alles wat ze hadden in die jaren. Ach, ik heb me heerlijk uitgeleefd op dat maanden durende werk...na schooltijd.
Het verhaal is nooit uitgegeven officieel maar met behulp van het Philips nat-lab hier is er een zwart-wit uitgave gemaakt van 500 stuks bedoeld voor cadeautje bij de diploma uitreiking dat jaar op school. De meeste leerlingen kenden de maker van van het verhaaltje. Er zijn er nog twee over, dus kan ik niemand van jullie verblijden met een strip. Misschien kom je het nog wel eens tegen want leerlingen zwerven nu over het hele land en misschien ook wel m'n strip.
groetjes Ed
ed bartels

schilderijen van ed

Bericht door ed bartels »

E als we dan toch bezig zijn, hier nog een paar vellen over vliegtuigen. Een strip die nooit is afgemaakt. Het gaat over een internationale vredesmissie die op moderne piraten jaagt met allerlei toestellen waarvan ik plastic modellen van had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes Ed
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

"Het Marker kistje"lijkt me een leuke strip Ed.
Kun je hem niet, net als met Kronkels en andere strips is gebeurt, in een paar afleveringen op Kombuispraat zetten ?
Gr. Arie.
ed bartels

schilderijen van ed

Bericht door ed bartels »

Hoi Arie,
Dat zou mogelijk zijn denk ik, alleen, ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Vel voor vel fotograferen en plaatsen? Dat zou ik natuurlijk wel kunnen doen. Ik heb ook nog een cdtje waar het hele verhaal op staat in word. Wie het weet mag het zeggen.
Groetjes Ed
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Je kunt de blz. scannen Ed of van de cd afhalen als daar de plaatjes ook op staan.
Als je geen scanner hebt wil ik het wel voor je doen of mischien is er wel een Kombuizer dichter in de buurt bij jouw die het wil doen.
Laat maar weten wat je wilt.
Gr. Arie.
ed bartels

schilderijen van ed

Bericht door ed bartels »

Ok Arie, ik ga snuffelen.
Gr.Ed
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ed,
Ik ben ook ontzettend benieuwd naar het "Marker Kistje".
Ziet er veelbelovend uit! :D
All the best
Jos
Bram

Bericht door Bram »

:D Laat die schatkist maar komen uit Marken,ben benieuwd.
Groets Bram :D


Plaats reactie