Schilderijen van Ed Bartels

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
beusekompeter
Berichten: 493
Lid geworden op: 17 jan 2006 19:25
Locatie: velserbroek

EDS Schilderskunst

Bericht door beusekompeter »

Ik ben niet gauw jaloers maar als ik dan naar die schilder kunst van ED
kijk dan voel ik mijn eigen een beetje onbeholpen ik kan een aardig
knoopje leggen maar dit fascineerd mij ik vind dit een gave laat ze
maar komen ED gr beus
neilki slip

Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

ze zijn weer prachtig Ed.
Laat er maar weer een paar komen.
groetjes Cor
Il parle Il a parle
ed bartels

schilderijen van Ed

Bericht door ed bartels »

Bedankt Bram voor het verkleinen van de Griekse peddelboot, Effe zien of ik nog meer pentekeningen heb die nog niet hierop stonden.

Afbeelding

Afbeelding

Geen idee hoe ze over komen ik moet er weer eens foto's van maken zie ik. Die zijn beter te plaatsen.
Groetjes Ed, coming up some more!
Jan Vos

Bericht door Jan Vos »

Je had ook nog van die glijbiemsen, eens gebeurt dat dat één man een beer van een vent wat te hard trok ten opzichte van zijn collega.

Flikkert die biems in het ruim komt er net een shovel aanrijden zonder bescherm beugels voor de bestuurder.

Die biems valt eerst aan een zijde op de buikdenning en dan 10 cm achter het hoofd van de chaufeur op de motorkap.
ed bartels

schilderijen van Ed

Bericht door ed bartels »

Hoi, ik kon toch niet slapen...vandaar

Afbeelding

Ik zie daar de Rini tussen liggen en achterop moet natuurlijk Stadskanaal zijn maar ja...uit het hoofd op een regenachtige middag met viltstift...kun je vautjes maken, zoook hieronder de Titan in plakkaatverf of gouache zoals dat deftiger heet. Ook uit het hoofd, ik kende haar wel want een klasgenoot van de school in Delfzijl kwam hierop om.
De Titan was uit Groningen. Dus foutjes ten over. Daarom heb ik 'm zelf nog waarschijnlijk.
Afbeelding

groetjes Ed
ed bartels

schilderijen van Ed

Bericht door ed bartels »

Hoi, het is weer even geleden maar ik ben dan ook druk doende geweest.
Een portret van mijn overleden kennis, scheepsenthousiast en die mij na z,n overlijden zijn boeken schonk.
Ik was in acryl begonnen en het wilde maar niet lukken. Tenslotte een nieuw doek gehaald( 60x80cm) en in olieverf begonnen. En hup! Daar kwam ie glimlachand te voorschijn. Het leek wel of ie al die weken in acryl heeft tegen gesputterd en in olieverf wilde verschijnen. Waar ik twee maanden aan bezig was ,was nu in een week af. De details als haren en bril en het fatsoeneren van de stropdas moet nog maar ik moet wachten tot ie volledig droog is.
Intussen kon ik aan de pentekening van de Alwaki werken voor Piet-Hein. Van ome Jos Komen kreeg ik de foto van Bombay die ik nodig had als achtergrond waar het schip voor anker lag.
Als je goed kijkt zie je iemand op een bootmansstoeltje onder de voorste zaling hangen. Dat is de broer van Piet Hein, bezig de mast te tjetten.
De Alwaki was na de oorlog toebedeeld aan Nievelt maar voer even in charter bij de VNS zoals hier afgebeeld.
Groetjes Ed
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Het ligt een beetje aan de foto die ik van de twee stadia maakte, dat er een beetje verschil te zien is.
Groetjes Ed
ed bartels

schilderijen van Ed

Bericht door ed bartels »

Ik zag dat het niet zo mooi overkwam. Nieuwe poging van de Alwaki.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo iets beter denk ik.
Groetjes Ed
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Ed,
De tekeningen zijn weer fantastisch.Geniet iedere dag van de CHAWILA.
Ed,ik heb echter een kleine opmerking over de Alwaki.
De laadbomen staan getopt,en wat zie ik,De runners (laadrepen)staan loodrecht naar beneden.De bomen kunnen dan te veel zwiepen,
Maar als dekhengst van de oude school,weet ik dat de laadrepen van bakboord aan Stuurboord,en die van stuurboord aan bakboord werden vastgezet.
Groetjes Cor
Il parle Il a parle
ed bartels

schilderijen van Ed

Bericht door ed bartels »

Je hebt weer gelijk Cor. Meestal zette we ze vast aan een stevig houvast aan bak of stuurboord. Op de foto waren ze niet te zien dus dacht ik er ook niet aan. Op de foto lopen de geien wel recht naar beneden, op een andere foto weer niet. De andere was de Arnedijk als Victoryvoorbeeld,dus even kijken, ja Hier zijn de achterste laadbomen getopt en ik zie nog net de laadrepen recht naar beneden lopen. Ik ben dus op het verkeerde been gezet. Dus waar ze op de Arnedijk zijn vast gezet kan ik niet zien. Wat in ieder geval goed moet zijn zijn de hangers. Recht naar beneden op de winches die in dit geval niet op het mast gebouwtje staan, maar voor de ruimen.

Afbeelding

Deze foto kreeg ik van Piet Hein. De Alwaki te Bombay
Groetjes Ed
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ed,
Prachtig zoals jij ons in je "keuken" laat meegenieten.
En die broer van Piet Hein staat er prima op. :-D
All the best
Jos


Plaats reactie