hobby`s

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:D nou daar gaat ie maar weer
Deel 4
ff wat over het idee om een grotere camper te kopen,na 25 jaar trouwe dienst Hoodovens kwam ik 1999 in Wao,met een 90% regeling,dit alles van wege me longen,die gaven er de brui an,had nog minder dan 10 %
opname capaciteit dus ff minder dan een halve liter lucht in me flessies,daar kon ik toen geen eens de trap naar boven nemen,boven dien zat er ook in geringe mate asbest in mijn longen,na ziekenhuis en Therapie begon ik in 2000 me wat beter te voelen,en ik zei tegen Rita ik wil me verleden wel eens na reizen,maar dan met de camper maar wel ff wat meer comfort als het kleintje.dus zodoende.

Afbeelding
van bovenaf gezien uit de kamer van me ouwetje in de Prins Hendrik stichting te Egmand a/zee
voor de lief hebbers :
Fiat Ducato 2.8 turbo diesel
Douche/toilet-warmwatervoorziening-5 slaapplaatsenen luxieus ingericht zie onderstaande foto`s

Afbeelding
Kombuissie van voren gezien

Afbeelding
salon met treinzit tevens 2 pers.kooi.

Afbeelding
de buitenstore ,versierdt met wat insperatie van me andere hobby en de oprij voor het scootertje,had je wel nodig ondat je anderhalve parkeerplaats in beslag nam,en je in kleine dorpjes geen parkeerplaats kon vinden,dus gezellig op de scooter naar het dorpje boodschappies doen,terrasje pakken enz.enz.

Afbeelding
dit was het dus de eerste reis met de nieuwe camper een weekendje naar Luxenburg in het vroege voorjaar,was wel wat fris en regenachtig maar de cognac was goeiekoop en het kacheltje deed het ook voortreffelijk op een laag pitje

Afbeelding
hier nog ff een blik in de cabine met de hellingsmeter.

`maandags de bullen weer gepakt ,en toen maar op huis an,proef ritje en proef slapie goed geslaagd,dus werd het plannen,om met onze rondrit
door Europa te gaan mijn verleden achterna,uiteraard in etappes, want ik moest elke maand terug naar het ziekenhuis.
Nou dat was het weer ff voor vandaag
,Ik zal de foto`s van de eerste echte reis uitzoeken en dan zien we het wel weer .
Groetjes Bram

Bram

hobby`s

Bericht door Bram »

:D Deel 5
Goedenavond allemaal
De test met de nieuwe camper was geslaagd ,eerst nog even onze verjaardagen uitbundig gevierd, na de katers en andere ongedierte te hebben weggewerkt{Rita luste toe ook nog een biertju}besloten we maar dat we gelijk maar aan ons plannetje moesten beginnen {eind Maart} en de eerste rit zou uiteraard naar de Cote Azur gaan waar we twee weken rond zouden trekken ,en kijken of er nog oude bekende aanwezig waren en uiteraard het Lentegevoel ff pakke.
want bij ons was het toen lekker miezerig.

Afbeelding
dit was in de Belgische Ardennen op dag dat we vertokken ,we zouden overnachten in Luxenburg,en gelijk belasting vrije genots middelen in slaan{alleen natte lading}er lag nog sneeuw en het regende pijpestelen

Afbeelding
Gelukkig liep me dieseltje als een zonnetje en het was een genot om haar tegen de heuveltjes te horen grommen.
Heelhuids na het inslaan van het natte proviand op de Camping aangekomen,en nog even een klein feestje gebouwd met de kennissen die we een week of wat eerder kennis meegemaakt hadden
dag 2 hadden we gepland om via route Soleil tot Lyon te rijden en daar op een parkeerplaats te overnachten,dus enige honderden km afgezakt naar het zuiden{in Frankrijk is vrij parkeren toegestaan en er is een goede politie controle} We hadden nog exta bewaking ook `s nachts een hele collone op oefening zijnde militairen parkeerden hun voertuigen ook naast ons ,en we stonden al met 4 campers en twee Sleurhutten{Caravans}

Afbeelding

De volgende ochtend weer vroeg vertrokken ,om in de late midag in Antibes aan te komen,waar we onze basis voor 14 dagen zouden opzetten op een Camping 300 mtr van het strand en station,ondertussen was de temperatuur al lekker tegen de 20 gr. C.

Afbeelding

na enkele dagen de omgeving verkend te hebben en een beetje uitgerust te zijn{weer ff wenne aan het Franse gevoel wijntje en lekker smikkelenen weer een wijntje,dus geen auto rijden alles met de bus of trein,besloten we om naar Monaco toe te gaan per trein,{omdat er een parkeerverbod voor Campers is in heel Monaco}en kijken of we mijn oude vriendin Rosie op konden sporen,in mijn tijd was ze eigenaresse van de Chatam Bar in Monte Carlo wat ,en de vaste Keilewinkel van de Yachties.Rosie en ik waren goed bevriend toendertijd {als Broer en Zus]
Port du Monaco
Oude haven
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier onder de nieuwe haven aangelegd hoe kan het ook anders door onze eigen Jan Kazen

Afbeelding
Na enige tijd zoeken vonden we mijn ouwe meisie ,die nu een souvenier winkeltje bezat in een straatje vlak bij het paleis ,en het weerzien met Rosie werd uitbundig gevierd ,zelfs de winkel ging dicht om bij de buurman een Italiaans restaurant te eten en te drinken.
Afbeelding

Na in de late middag afscheid te hebben genomen,met de belofte dat we nog een paar keer terug moesten komen gingen we(ik dus} op slingerkoers naar het station waar we de trein terug pakte naar de camping.
IK neem ff een break want van dat type krijg ik dorst {waar niet van}
Groetjes Bram
:roll: :D 8)
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

En die Feijenoorder was zo goed dat ze hem niet meer terug naar Engeland wilden laten gaan.

Groeten,
Harry
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:D :) Vanwege deze uitzonderlijke dag,vol met hapjes, drankjes en zon heerlijk gerelaxed in onze achtertuin met vrienden en bekenden,waar we het heugelijke feit hebben gevierd met een barbecue ,dat er eindelijk weer een tropen rooster kunnen worden gelopen ,wat nu net om 23,45 uur beeindigd,is de plannig ietsjeeeeee uit de hand gelopen voor het vervolg in zuid Frankrijk. maar het is onderweg voor de trouwe lezers{morgen of zo}want met dit eindeloze tropenweer ga je toch niet voor je screen hangen.

Afbeelding
al wordt je honderd
genieten van het leven
doe je maar even.
Groetjes Bram
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:D :P :twisted: Met de trein terug naar villeneuve Lobet,ff een paar extra toeren ,deCamping was maar 300 mtr verder maar wel steil om hoog.
na wat uit gerust te zijn besloten we om na een dag rust naar Villefrance sur mer te gaan ,om te kijken hoeveel keilewinkels er over waren gebleven ,,dit dorpje ligt tussen Nice en Monte Carlo,en werd toendertijd ,vanwege de diepe baai gebruikt voor Amerikaanse oorlog schepen,die met verlof uit Vietnam kwamen,ofewel teruggingen naar Nam,of naar huis gingen om dat hun tour er op zat,ik hoor jullie denken wat hebbe met die K.. Yankey`s te maken ,dit was voor ons Yachties heel simpel:
Yankey in the Bay,we go astray
Yankey away we could play.
met andere woorden wij hadden allemaal een vriendinnetje als er geen Amerikanen waren.{toen was er een straatje net als in Genua,niks anders als kroegen en tijgerinnen die van dollars hielden maar niet van de Dollars eigenaren.bekend verhaal}
Dus het idee van mij was ,denkende aan de Zeedijk in Mokum der zalle nog wel wat keilewinkel zijn uit de goeie ouwe tijd,mooi mis der was geen keilewinkel meer te bekennen in het straatje allemaal woonhuizen geworden, alleen aan de haven kant waren de hoteletjus'nog het zelfde alleen niet meer voor een {Short Time} ,maar voor toeristen.
hier nog ff wat plaatjes van de haven baai en jachtwerfje.

Afbeelding

Het jacht haventje van bovenaf.

Afbeelding

Dit was aan de andere kant van Villefrance s/m,niet toegangelijk voor Yanks maar wel voor Yachtie`s

Afbeelding
mot ff stoppen,telegraaf rinkelde voor me schoot an ,en dan mot ik in de pook-lappen
Groetjes Bram
Dit kwam ik wel tegen up de terug we naar de Camping
Afbeelding

voor dat ik begin te rock en rolle allemaal de rust

Afbeelding
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:oops: na anderhalf uur ploeteren,me verhaaltje en foto`s pleite.
probeer het morgen avond weer te schrijven
groetjes Bram :(
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:oops: :) Nadat ik gisteren een verkeerde toets had in gedrukt was ik me foto`s en het verhaaltje kwijt,omdat we overmorgen ff een voor een dag of tien gaan toeren,richting Bourgondie houw ik dit ff kort;
Nadat we een paar dagen Antibes en Toulon onveilig hadden gemaakt,besloten we om weer ff naar Rosie toe te gaan in Monaco.

De toerist,afgepeigerd

Afbeelding

Dus treintje naar Monte Carlo ,naar Rosie`s winkeltje waar de klanten ff nog geholpen werden , de tent ging weer op slot,en we moesten er maar weer aan geloven met eten en drinken,na dat we ons best hadden gedaan om mijn Rosie niet teleur te stellen,en met een paar natte ogen{Fishermens friend toch wel sterk hoor}afscheid hadden genomen,gingen we op Zig Zag koers naar het station.

Afbeelding

Nadat we de tein hadden verlaten,in het dorpje Ville Neuf,waar ons Campertje stond,gingen we nog ff naar het strand met op de achtergrond het haventje

Afbeelding

Daar kreeg ik dus nog wat insperatie{toen kon ik Jos nog niet}
en begon daar luidkeels te schalmen,zeer tot ongenoegen uiteraard van mijn begeleidster

Afbeelding

Het ging als volgt :
Who`s that knocking on the door
said the fair young maiden
It`s only me
from over the sea
said Barnicle Bill the sailor
Refr.
You may sleep right on my brest
spoke the fair young maiden( 2x}
Well bugger your tits
they give me the shits
said Barnicle Bill the sailor
verder kwam ik niet want het publiek was niet geamuseerd en dreigde zelfs om geen Engels ontbijt te geven.(Staking ???]}
van armoede maar weer, onder begeleiding naar de Camping waar ik dus heerlijk heb liggen pitten onder de luifel tot een uur of drie,toen ben ik ook maar te kooi gegaan.
Daags daarop nog ff contact met de P.Hendr.stichting in Derp,hoe of het met me ouwetje was,de situatie was dermate dat we dus de volgende dag naar huis zijn gereden ,het duurde wel 2 dagen,maar Rita heb geen rijbewijs,dus dan mot je wel.Het Ferarie petje op ,en Gas Bas

Afbeelding

Dit was het voorlopig FF.Donderdag gaan we naar Bourgondie voor een dag of Tien in totaal met het Campertje,effies lekker Wijnen,slakkies kanen Cognackie enz.enz .
P.s Gaarne zou ik wat reacties ontvangen of het de moeite waard is om door te gaan,met wat ik tot nu toe geprobeerd heb om neer te zetten,ik ben geen schrijver maar ik vindt dit leuk om te doen weer eens wat anders.
Groetjes Bram
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Bram prettige vakantie/toer en van mij mag je lekker zo doorgaan
ik vind het leuk om te lezen. :lol:
grts jan.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Fijne vakantie toegewenst Bram. :!: :!:

En als je het waagt om te stoppen met je berichtgeving dan zal ik er persoonlijk voor zorgen dat je nooit van zijn leven in het vóórprogramma van de Tunnelsingers op mag treden ! :wink:

Groetjes,
Bert de Boer
Jaap v D

Bericht door Jaap v D »

Ga maar lekker door Bram .Fijne vakantie toegewenst ,en laat ons mee genieten .

grts Jaap


Plaats reactie