hobby`s

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:D Hallo Kombuizenaars

Hier benne we weer ,terug uit Bourgondië,Campertje aan zijn merk vanwege de wijn en andere vloeibare genotsartikelen,helaas moesten we een dag eerder weg omdat Rita weer met hart problemen te maken kreeg,en dan kan je maar beter thuis zijn bij je eigen doktoren,die ervaring hebben we onder tussen wel,het plan was om toch nog ff af te zakken naar Antibes voor een paar dagen ,maar dat zien we volgend jaar wel.

Maar dit hebben we weer gehad.

Hier nog wat foto`s van de 10 dagen die we weg zijn geweest.

De Camping

Afbeelding

Afbeelding

Wij stonden in Paray le Mondial,van waar we met deze platte grond de omgeving verkent hebben,nadat we nog een nachtje in de Camper hadden geslapen konden we de mobile home in .
nadat we in het nieuwe onder komen gesetteld waren zijn we gaan lunchen,Rita had kip met patat zonder knoflook,zelf ben ik maar heel bescheiden een een dozijn Escargot gaan zitten,uiteraard in de oven met een heerlijke kruidenboter bereid en gewoon met stokbrood,met de gedachte ach het is toch vacantie ,heb ik dus ook nog maar een tweede portie genomen,dat ik hierbij een fles heerlijke bourgogne wijn heb geledigd,het ging per ongeluk,doet niet ter zake,na nog een paar overheerlijke koffie Cognac`s te hebben genuttigd ,begonnen we aan de afmars naar de Camping,in de hoop dat er ook buurtjes waren gekomen om mee te genieten van een in het verschiet liggende vacantie week,helaas groot was de teleurstelling ,alle buurtjes waren aardige mensen ,ook van onze leeftijd,maar niet erg feestelijk,wij zaten in de Geranium(zie verderop)maar hun zaten er achter.{waarschijnelijk walslurperites}Jammer maar helaas .

Afbeelding

Er zijn kanalen zat in dat gebied en ook leuke visstekkies ik had de hengels mee,een paar keer een lijntje uitgegooid ,maar niks kunnen vangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een paar markten bezocht,maar de prijzen scheelde niet veel met onze prijzen,dus weinig gekocht dit keer .

Hier nog ff een klein optrekje in Marcigny Kerk dacht ik maar kan ook wat anders zijn



Afbeelding

Na een mislukte poging om Chateau La Clayette in La Clayette te bezichtigen {er was een verbouwing gaande}zijn we eerst ff gaan lunchen in hotel/restaurant La Bourgondy dag menu Haantje gebakken in gekruide roomboter met frite en diverse groente Heerlijk daarna zijn we terug gekeerd naar de Camping om niet achter de geraniums te zitten maar er in.

Afbeelding


Afbeelding`s Woensdags begon het slecht weer te worden,regenregen en nog eens regen,het kwam met bakken uit de lucht en het werd koud `snachts helemaal,kachel aan maar het mocht niet baten voor Rita ze was niet warm te krijgen,achteraf bleek toch dat haar hart de oorzaak was,te lage Bloedcirculatie.
Donderdag in de stromende regen nog naar Palinges gereden,daar nog ff een bakkie gedaan maar terug op de Camping had ze al 3 maal haar spray moeten gebruiken,toen besloten we maar om de daag erop ,in een keer naar huis te rijden,en ed regen ging maar door.
Afbeelding
`sOchtends om 6.30 hrs vertrokken,met ongeveer 1000 km voor de Bumber,en 3 keer een wegomlegging te hebben gehad van ff over de 100 km in totaal stonden we om 20.30 uur voor de huisdeur ,allebei totaal aan gortmaar we hebben dit avontuurtje ook weer gehad en alles is weer goedgekomen met me meissie.
Proost
Afbeelding
tot het volgende verslag
:D :wink:
Groetjes Bram

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Mooi verslag met mooie foto's, Bram.
Inderdaad een camper is een mooi alternatief als je geen bootje meer hebt.
Is dat een "Spits" op die foto's?
Ik heb niet veel verstand van de binnenvaart...
All the best
Jos
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:) :D Ik dacht van wel Jos,dat het een spits was,maar ik ben ook niet zo op de hoogte van dit soort binnenvaartschepen ,op de meeste binnenvaart schepen uit de periode 1890 tot geef er maar een slinger aan tot 1930, waren klippers ,klipperaken allerlei soorten tjalk modellen , steilstevens,Hagenaars enz,die ken ik wel, toen we in de 70er jaren op de boot woonde (Klipperaak)waren velen van deze modellen omgebouwd tot varend woonschip,maar dit soort scheepjes met die stompe neus ,sprak de mensen niet aan om het te verbouwen,je kan het een beetje vergelijken met de schepen uit onze tijd,en de tegenwoordige schoenendozen waar de auto`s naar Mokum gebracht worden.
Groetjes Bran
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Jonge, jonge Bram. Met zo'n opmerking trap je toch veel mensen op hun ziel. Een spits vergelijken met de hedendaagse doosjesboten. En dan ook nog de moed hebben naar Frankrijk met vakantie te gaan. Dit komt niet meer goed met het binnenvaartforum.
Anne

http://www.kustvaartforum.com/viewtopic ... 1940191f04
Bram

Bericht door Bram »

:D sorry anne ,maar het was niet bedoeld om het soort schip te vernederen ,maar degene die een varend woonschip wouden hebben droomde alleen maar van klippers en tjalken :oops: :roll:
groetjes bram
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Anne,
Zowel Bram als ik zijn dus duidelijk niet op de hoogte van de types binnenvaartschepen.
ik heb ooit een een fantastische vacantie doorgebracht op een vacantiebootje, dat was een ex-spits tussen Belgie en Frankrrijk aan de Maas.
Ik kom nooit op het binnenvaartforum, de dag duurt slechts 24 uur, na mijn werk heb ik mijn website en mijn forum en ook nog andere zaken aan mijn hoofd.
Dit is een van mijn hobby's en vind het erg lullig dat er mensen op hun ziel getrapt worden.
Zal het nooit meer over binnenvaartbootjes hebben.
Heb er in het verleden gezellige ervaringen mee gehad als ze naast ons lagen, toen ik op een GHV schip zat.
All the best
Jos
rinus

Bericht door rinus »

Hallo Bram een leuk vacantie portret van jullie
ik hoop dat het met Rita onder tussen weer beter gaat??
gr.rinus
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:D Bedankt Rinus,het gaat inderdaad weer wat beter met me meissie,maar ze mot nog ff rustig an,komt wel weer goed. :D
Groetjes Bram
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:D Hallo kombuizers en kombuizerinnen.
Jullie hebben nog steeds me eerste hobby tegoed ,toen ik in 74 voor goed de eerste stap aan wal deed. :shock:
aan de wal gekomen in Holland,Rita wou perse niet in Engeland gaan wonen,hebben we een jaar in een flatje gewoond :x ,nou voor mij was dat tien keer niks,na wat ups en downs ,hadden we een huis gekocht in mijn ouwe buurt :x :roll: ,was ook niks voor mij ,maar de rest van het gezin vond het prachtig.2 meiden een jongen.
afijn na veel gepraat werd er besloten dat we toch maar moesten gaan trouwen :roll: dit allen al voor het geval ik de pijp uit zou gaan.
afijn de afspraak gemaakt dat ik allen maar zou trouwen als we op een varend schip zouden gaan wonen.en aan die eis werd voldaan,dus ging ik twee keer het schip in.
de foto`s die ik jullie beloofd had van de Daisy- Kniertje laten nog even op zich wachten,daar waarschijnelijk een van de kinderen het album geleend hebben en vergeten terug te brengen(maar ik zit ze achter hun vodden)trouwen ,dat brengt me even terug naar de realiteit ,ik heb gister voor de tweede maal een achter kleinkind er bij gekregen van mijn oudste kleindochter (het lijken wel konijnen,van wie zouden ze dat nou hebben ,niet van mij dacht ik?!
maar hier nog ff de foto`s waar het om gaat bij mij,een painting uiteraard door "meester Knoeier "

Afbeelding

En deze foto kwam uit de Krant nadat we weer eens in de klins hadden gelegen met bepaalde ambtenaren,maar dat verhaal houden jullie nog te goed,een ding wil ik wel zeggen dat er totaal geen begrip was voor mensen die liever op het water wilden wonen dan in een huis
Dit Klipperaakje 27 mtr lang bijna 5 mtr breed is het mooiste bezit
materialistisch gesproken wat ik ooit gehad heb(buiten vrouw kinderen en aanhang natuurlijk)

Afbeelding
nou tot zover dit ,ik wacht met het foto vervolg tot ik alle foto`s weer in huis heb,dan een korte foto reportage van vracht schip tot varend woonschip{met meetbrief}
Groetjes (met een tikje Heimwee)Bram :D
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bram,
Ziet er prachtig uit, de "Daisy- Kniertje".
Daar dromen alle ex-zeelui van, maar jij had het toch mooi voor elkaar.
Ook dat schilderij is grote klasse, je kunt zien dat het niet door een toevallig langskomende schilder gemaakt is, maar door de trotse eigenaar.
All the best
Jos


Plaats reactie