Bulletje en Bonestaak

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Bram

Bulletje en Bonestaak

Bericht door Bram »

:D Op verzoek zet ik af en toe wat pagina`s van Bulletje en Bonestaak op het forum ,mocht het problemen geven dan haal ik het er gelijk weer af uiteraard.Deze boekjes heb ik en met mij vele andere verslonden in de 50tiger jaren, voor sommige mensen is het zelfs de start van hun zeemans loopbaan geweest.
Nogmaals mocht het een bezwaar zijn in verband met copywright of iets dergelijks ,dan wip ik het gelijk eraf,personelijk vind ik dat we hier op de kombuis een grote familie zijn,dus vertoon ik de beelden eigenlijk in huiselijke kring.
Hier gaan we dan

Afbeelding

Afbeelding

met dank aan de schrijver en illustratotor natuurlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tot zover Deze week
helaas kan ik ze niet kleiner neerzetten ,want dan wordt het onleesbaar.
Groetjes Bram en Bankie

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bram en Bankie,
Bedankt, prachtige jeugdherinneringen!
All the best
Jos
Bram

Bulletje en Bonestaak

Bericht door Bram »

:D we gaan maar weer een stukkie verder voor de lezers en lezertjes van deze strip

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Bram en Bankie :wink:
Bram

Bulletje en Bonestaak

Bericht door Bram »

:D Hier zijn ze weer mijn overbekende nostalgische vriendjes,die in mijn hart toch een plaatsje hebben veroverd.
Ik zie bonestaak nog wel naar de zeevaartschool gaan om zijn stuurmans papieren te halen die gaat gewoon zijn vader achterna,maar Bulletje zie ik wel de vetput ingaan ,hij heb de bouw al van een ouwerwetsche stoommachinst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

in mijn jeugd werd er nog geslachtloos getekend,want de schaamdelen{het woord zegt het al}was toen een big nono.en toch zijn we geboren ra ra hoe kan dat?
niet dat wij er toendertijd er wat van aan trokken,want in de 50er en 60er jaren zijn de meeste van ons de ondekkings reis van het leven begonnen,denk alleen maar aan Rock and Roll en Woodstock

Groetjes Bankie en Bram
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bram en Bankie, ik ben weer helemaal bij.
Sommige fragmenten herinner ik me nog als de dag van gisteren en andere lees ik met het gevoel: O, Ja.
Dit werd vroeger door iedereen gelezen en toen was Nederland nog een echte zeevarende natie.
Zoals Bram al stelde: diverse van ons zijn door dit boekje naar zee gegaan.
Wat me opvalt is de gelijkenis van de matroos die aan dek naar het geklop luistert, met Oene Horletoet, uit het verhaal "De Tijwisselaar" van Marten Toonder.
Staat ook gedeeltelijk op Kombuispraat.
En die mooie ouwe kreten: de pijp rookte al zachtjes, want de donkeyman was al bezig het vuur op te stoken.
Op mijn laatste schip, de "Eemhaven" zat ook een donkeyman aan boord, ben er nog steeds niet achter wat hij precies voor werkzaamheden had in de vetput van een motorschip.
Ik kwam hem aan de wal in Santos en andere staphavens wel eens tegen in de Hamburg bar, maar dan begin je niet over zijn dagelijkse werkzaamheden te babbelen.
Er zat ook een olieman aan boord, daar kan ik me nog iets bij voorstellen.
Maar ik dwaal weer eens af.
Ik zal deze draadloze boodschap nu de ether inslingeren.
All the best
Jos
ikke jan

Bericht door ikke jan »

Beste mensen,
Ook ik heb dit boekje vroeger gelezen.
Ik heb deze schelmenstreken van Bulletje en Bonestaak echter nooit kunnen waarderen.
Op deze wijze werd de jeugd van toen ontucht bijgebracht en vroeg me altijd af: Waar moet dat heen???
Het resultaat ziet ik nu dagelijks om me heen.
Ik groet u allen.
Ikke Jan
Kees Bloemkool

Bericht door Kees Bloemkool »

Hallo Manne,
Kees hept een reissie met die Ikke Jan gevare, met ze uitgestreke ponum.
Kees, geen wijffe an boord, zeit tie altijd.
Maar wel de kat in het donker knijpe.
Ikke Jan was een keer op een avond de wal op om de kerken te gaan bezichtigen.
Toevallig kwam kees hem een keertje tege toen ik op weg was naar de eerste de beste gelegenheid om een lekkere wip te make.
Eerst een wip en dan naar de keilewinkel was het motto van Kees.
Want andersom is kut met pere.
Kwam ik op de trap in een bordello die Ikke Jan tege, die tevreden zijn rits dichtknoopte.
Ik vroeg: Héje stuur, hebbe ze daar bove ook een filiaal van het Vaticaan?
Toen zei die dat hij daar zojuist de maagd Maria had ontmoet.
Op mijn vraag of ze nog steeds maagd was, kreeg Kees geen antwoord.
De BALLLUUUHHHHHHHHH
Bram

Bulletje en Bonestaak

Bericht door Bram »

:D Wordt weer tied voor een paar nieuwe paginas :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Bram en Bankie
gast

Bericht door gast »

Hoe zit het met de auteursrechten?? Je kan niet zomaar boeken inscannen en op tinternet zetten. :cry:
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo "Gast" (of naamloze venootschap ? :) )

Theoretisch heb je gelijk maar als de boeken niet meer in de reguliere handel verkrijgbaar zijn berokken je er niemand schade mee. Dus in dit geval niet zo erg.

Groeten,
Bert de Boer


Plaats reactie