De boekenkist

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

De boekenkist?

Ja inderdaad, dat was ook iets om de verveling te verdrijven.
Jammer alleen, dat meer dan de helft van de inhoud niet te pruimen was voor een gezonde jonge kerel.
Prikkeltjes lectuur? Vergeet het maar.
Wat er nog het meest in de buurt kwam waren de boekjes van Mickey Spillane en zelfs die waren nog vrij tam.
Voor de rest zat de kist vol met fel realistische streekromans van het soort;

Zoon van een rijke boer krijgt verschrikkelijke ruzie met Pa om de keuze van zijn verkering, loopt kwaad weg en gaat naar zee.
Daar, tussen al dat goddeloze zeevolk, doet hij alles wat onze lieve heer verboden heeft zoals een pilsje drinken en meisjes kussen zonder daarmee getrouwd te zijn. (Bah wat erg, ik ben blij dat ik niet zo ben).
Dan gebeurt er een of ander "verschrikkelijk"
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"

Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Albert je kan het weer mooi vertellen,dat fijne rijstpapier was ook nog eens een goed vloeitje als die ouwe vergeten was om vloei bij de shag in te slaan,en het rookte ook nog goed,en de kok met zijn peuk over de soepketel in de kombuis,had het elke dag maar over een gezegend soepie ,waar de bijbel al niet goed voor is. :wink: :wink:

Groets BRam
:D
Gebruikersavatar
eefh
Berichten: 142
Lid geworden op: 28 okt 2004 20:33
Locatie: maassluis

boekenkist

Bericht door eefh »

hallo ,
In eind jaren 50 zaten er in de boeken kisten meestal de godvreesende
Zeeman en een bijbel en wat titels als Ondermoedersvleugels etc,de lectuur zoals beschreven door Roy ,als de "candy etc zaten er niet in (waren er ook nog niet) anders had ik ze wel in een "ruk" uitgelezen.
groeten
eef
luctor et abortus (ik worstel en drijf af)
Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

Bericht door stuurcadeautje »

Buiten de reguliere boekenkist met tegewoordig aardige titels.
er zitten tegenwoordig strips in en ook wel goede/redelijke detectives en oorlogsboeken. Zelfs tom clancy ontbreekt niet.
Maar we hebben ook nog een andere boekenkist. die voor als je naar het midden oosten gaat. Altijd leuk. "Niels zorg jij s dat alle zooi wordt verzameld. algoed dus een brieffie op het prikbord en nog even een extra uitleg bij de jongens en dan komen er uit alle hoeken en gaten
playboys seventeens penthouse hustler enz enz enz te voorschein.
uiteraard bij de jongens allemaal verpakt in plastic zakjes gemerkt met de juiste naam.
Algoed eenmaal verzameld alles in een mooie kist gepropt en een slot er op.
Maar ja er is er altijd wel eentje bij die......... nou ja je weet wel.... is.
Dus die jurken vonden een paar boekjes. Paniek. Die jongen werd natuurlijk het vuur aan de schenen gelegd door die gasten. Mooie show trouwens. eenmaal op weg naar de brug werd mij gezegd "For a present we not see enything". ok dus even de situatie uitgelegd aan kappie en de mannen hun cadeautje gegeven. (marlborro)
Tja soms moet je een beetje geluk hebben.
Die gozer hebbenwe natuurlijk eerst even lekker in de zenuwen laten zitten en ja Toen maar gezegd dat t hem 5 dozen bier ging kosten.
pfoe dat was een opluchting Maar ja dat bier konden we helaas pas opmaken toen we vertrokken waren.

gr Niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Eef,

Dat verhaal van die Shick, Candy en Sweet Sixteen, moet je natuurlijk wel met een behoorlijk grote korrel Boekelo's Roem nemen hoor !.
Uiteraard zat deze "hoogstaande" lectuur niet in de bekende kist. Iedereen had ze altijd van een ander gekregen, maar zelf nooit gekocht natuurlijk !.
Het idee alleen al, ik niet hoor !!! !!! !!!.

m.v.g. Roy
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoy there vieze blaadjes kijkers
met een ruk en een trek ;
worden we allemaal gek!!!!!

alles uit de boekenkist was te lezen of te roken,of je veegde er je chinese dubbeltje mee af,maar ik heb altijd genoten en nu nog met de boeken van Adriaan en Olivier van Leonard Huizinga,die man was het sticky ver vooruit.terwijl wij in onze kooi lagen te gillen van de lach,had hij ons het illustere tweeling op een heel hoog niveau weten te brengen ,jammer dat zulke mensen in onze tegenwoordige tijd,"

"VAN NORMEN EN WAARDEN

het niet is gelukt om de yuppen van tegenwoordig tot nadenken te bewegen,wat men dus vaak wil vergeten is dat achter de komiek de grille waarheid schuilt

men denkt te veel in nullen en eenen,maar zoals een bekende Sparks het goed weet te zeggen .
Er is meer tussen hemel en aarde als wij denken,als het niet zo was dan hadden we meneer van dalen ook niet hoeven te leren,laat staan de berekeningen tussen 0 en 1.
dat zijn er tegenwoordig meer ,als wat ik in me leven aan lekkernijen opgeconsumeerd heb. :wink:

Proost en de rust :roll: :oops:

Groets Bram :D
Bob

Bericht door Bob »

Hallo Bram,

Wat ben je aan het filosoferen, of heb je wat verkeerds gedronken?

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een boekenkist aan boord gezien heb. Als ik zo lees wat er allemaal mee ging is het misschien wel zo goed geweest. Stel je voor dat je dan aan zo'n gesloten jurkie was blijven hangen. Alleen de gedachten al :shock:
En voor Roy: Ik heb kort geleden op een rommelmarkt een boekje van Norel gekocht. Zuiver uit nieuwsgierigheid. Precies zoals jij schrijft, maar het was geen boerenzoon.
Misschien is dit iets voor een verzamelaar.

Groetjes

Bob
Bram

Bericht door Bram »

:D hoi Bob
ja af en toe moet een mens toch even lekker zijn vrije gedachten laten gaan,oftewel een beetje de filosoof uithangen,en onder het genot van een Schotse Highlander komt er een hoop los ,deze wel zeer geeerde distilaat is het voedsel voor menig filosofisch uurtje,en het is jouw ook wel bekend :roll: :wink: dacht ik. :lol:

Groets Bram :D
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Ahoy Bram :D :D :D Ik kom net thuis van mijn werk en krijg me daar toch een lekkere Baileys voor gezet :roll: :roll: :roll: hmmmmmm


Plaats reactie