De boekenkist

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

De boekenkist

Bericht door stuurcadeautje »

Zat vanmiddag weer eens lekker te lezen in een goedkope pocket.
een heuze clive cussler. Daar dat zo lekker weg leest.
Dirk pitt en Al giordino hebben de werld weer eens behoed voor een grote ramp.
Aan boord lees ik zelf ook best wel veel. Maar ja die goede oude boekenkist wordt meestal niet omgeruild als we in rotterdam komen.
vanwege het simpele feit dat we dat meestal vergeten.
Dus dan maar weer de kade op met die twee loodzware kisten en bij je collega's ermee de gangway op. Kunnen wij deze ruilen. Puf puf hijg hijg
(we willen immers eerst een biertje)
En eenmaal bij aan het komen van die zware tocht, onder het genot van een biertje wordt dan meestal de deal gesloten om die kisten maar om te ruilen.
En dan na een loodzware tocht terug (het bier begint immers als lood in de benen te voelen) eens kijken wat er allemaal in zit.
De strips zijn meestal in een paar seconden verdwenen.
die zie je pas terug als de kapitein en de hwtk ze uit hebben. en als je er dan toch eentje te pakken hebt. Hier met dat ding its not a fucking democratie around here. Helaas
dan maar een echt boek.
en dan kom je uiteindelijk wel eens wat titels tegen.

nou wie heeft er nog allemaal commentaar secu verhalen over de boekenkist.

mvg niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

De Chick, de Candy en de Sweet Sixteen, waren altijd het 1e weg..............
Als je ze ooit terug zag, waren ze wel flink "beduimeld" .......................

Bedoelde je het zo Niels !?.

m.v.g. Roy
Gerard

//

Bericht door Gerard »

En Colt 45.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Niels,
Die mooie ouwe grijze houten boekenkist, met een hangslot erop. :wink:
Dit vind ik nu leuk om te horen, dat deze nog steeds op de Nederlandse Christelijke Koopvaardij aanwezig is. :wink:
In 1961, als leerling op de "Caltex Arnhem"
Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

Bericht door stuurcadeautje »

Tegenwoordig wordt de boekenkist geregeld door de bibliotheek voor zeevarenden te rotterdam. het is tegenwoordig een grijze plastic kist
die je inderdaad mbv een tie rapje ofzo kunt afsluiten.
aangezien de boeken bij ons gewoon in een boekenkast staan zwerven die kiste over het schip heen als handige bergplaats. De laatste keer zijn ze bijv gebruikt als carantene box voor australie. ons diepvriesvlees kwam uit een gekke koeien streek en moest dus achter slot en grendel. om noe te voorkomen dat de hele vriezerij dichtging mochten we het appart sealen en dan in de vriezer opslaan, Dus daar waren die mooie boekenkisten ideaal voor. sealtje dr op plastic erover met van dat grote gele plakband en de zaak was geregeld. Lang leve de boekenkist.
Zo kwam er enige jaren terug ik was nog stag een hwtk van een koelboot bij ons aan boord vragen of we de boekenkist niet wilden ruilen. Hij was de enige hollander aan boord. en las dus behoorlijk vel in zijn vrije tijd. Alvorens hem met onze boekenkist terug te sturen heeft onze ouwe hem uiteraard getracteerd op een oerhiollandse maaltijd en een gezellige avond in de bar. Die kon er weer en maandje tegen hahahah

gr niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
HarryW
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 mei 2005 11:11
Locatie: N Drenthe

Bericht door HarryW »

Roy bedoelt de RIOS kist :wink:

Gr harry
Thank You, till the next time Bye Bye
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Ik ben blij dat ik je niet begrijp. Viezerik.............................!!!.

m.v.g. Roy
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Ik wel Roy :D :D :D de "kleffe klauwtjes kist"
Dat ik 16 was. smeerde ik met mijn vriendje altijd de vrachtwagen van zijn vader door op zaterdag.... de man seinde ons altijd in als er weer "boekies"in de cabine lagen, die we gretig ruilden met elkaar ;lamme handjes en eelt en haren op den vingers :roll: :roll: Those were the days"
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Dan heb je het toch niet goed gedaan Ton !.
Je had je vingers moeten epileren. Dan had niemand wat gemerkt........................

m.v.g. Roy
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hhahahahahahahahahahahaha


Plaats reactie