"De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Theo Horsten
Contacteer:

"De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten » 05 apr 2008 13:39

In welk topic we het over mijn nieuwe boek hebben gehad en wie daar allemaal interesse hebben getoond en alvast een exemplaar hebben besteld, kan ik niet meer terugvinden en daarom open ik hier maar even een nieuw topic om belangstellenden van de stand van zaken op de hoogte te stellen. De namen van al die mensen die een exemplaar willen hebben, zijn wel keurig geregistreerd, hoor. :)

Aanvankelijk was ik van plan om ook dit boek, net als mijn bundeltje Vroeger had je lol, in eigen beheer uit te geven, maar zoals ik al eens heb gezegd, wordt de verkoopprijs door de kleine oplage dan vrij hoog, plus dat er dan nog eens verzendkosten overheen komen. Ook zit ik dan met het probleem van de distributie. Het is een lijvig boek geworden, dus dat zijn hoge portokosten en omdat ik niet in Nederland woon, wordt het extra omslachtig.

Vandaar dat ik me toch maar tot een reguliere uitgever heb gewend en om het gelijk goed te doen en niet maanden te zitten wachten op bericht, heb ik het naar drie verschillende, alle drie bekende uitgevers gestuurd.

Ik prijs me gelukkig te kunnen zeggen dat die alle drie enthousiast waren en ook alle drie bereid het uit te geven. Als toch vrij onbekend schrijver mag je dan niet mopperen; wie al eens heeft geprobeerd om een boek uitgegeven te krijgen, zal dat kunnen beamen.

Anyway: deze week heb ik een contract getekend met De Alk in Alkmaar en is de zaak in gang gezet. Had ik het in eigen beheer gedaan, dan was het een kwestie van weken geweest, maar nu hebben we het over maanden. Het moment van uitbrengen is belangrijk en dus wordt dat dit najaar. Tenzij De Alk het nog voor de zomervakantie wil uitbrengen, maar dat is voor de produktie en distributie wel erg krap.

Het wordt een kingsize paperback, formaat 15 x 22,5cm, met een omvang van 432 pagina's. De prijs zal 19,90 worden. Over het omslag moeten we nog overleggen, maar toch zal het ongeveer zo worden:

Afbeelding

Vooral die bovenste foto is voor mij belangrijk, met daarbij graag een foto van een schip tijdens de Tweede Wereldoorlog. Verder heeft een uitgever daar vakkundige mensen voor, dus dat komt wel goed.
Het komt dus gewoon in de boekhandel. Als iemand een gesigneerd exemplaar wil hebben, moeten we daar een modus voor zien te vinden, maar dat komt te zijner tijd dan wel.

Rest me nog te vermelden dat Harry de Groot, aka "Wrijfhout" van het Kustvaartforum en bekend van zijn fraaie fotoboeken, een van mijn proeflezers was en degene die me bij De Alk heeft geïntroduceerd. Ik ben hem daar bijzonder erkentelijk voor.

Tot zover deze update. Dat ik het hier later schaamteloos ga zitten promoten, spreekt vanzelf. :-D
Oh my friend we're older but no wiser
For in our hearts the dreams are still the same.
Those were the days my friend...

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 05 apr 2008 15:37

Hallo Theo,
dat die alle drie enthousiast waren
Gefeliciteerd, dat is heel goed nieuws voor je! :-D
Maar wij wisten dat natuurlijk al lang. :wink:
Ik wacht in spanning af, hoop natuurlijk dat het nog voor de zomer uitkomt. :wink:
All the best
Jos
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

Cor Leliard

Bericht door Cor Leliard » 05 apr 2008 15:42

Theo
sta ik op die lijst????????????????/
Kan me ergens vaag herinneren van wel maar zeker weten doe ik het niet
gr uit Breda Cor Leliard
Il parle Il a parle

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 05 apr 2008 18:51

Nee, Cor, je staat er niet bij. Maar nu het gewoon in de boekhandel komt, doet dat er eigenlijk niet zoveel meer toe. Tenzij je een gesigneerd exemplaar wil hebben, maar dat zien we dan wel weer. Eventueel kom ik met een kofferbak vol boeken naar de najaarsreünie. Maken we er een happening van. :-D

Tja, je weet maar nooit wat je erven later - op een veiling bij Christie's of zo :roll: - voor een gesigneerde eerste druk kunnen vangen, nietwaar? Een landhuis in het Gooi voor een investering van € 19,90 in 2008. :lol:

Cor Leliard

Bericht door Cor Leliard » 05 apr 2008 19:23

Hallo Theo,
Bedankt voor de informatie maar zal het boek zeker kopen.
Denk inderdaad dat het een najaars reunie wordt.
Zie helemaal geen animo om het voor het najaar te doen.
groetjes uit Breda Cor
Il parle Il a parle

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 11 apr 2008 16:58

Nadere bijzonderheden en verdere ontwikkelingen op deze webpagina.

Website ook te bereiken via de link onderaan dit bericht.

hrobbers

Bericht door hrobbers » 11 apr 2008 17:46

Hoi Theo,
Heb je ook een IBSN numer voor me, kan ik hem bestellen bij de boekhandel.
Groet Hans Robbers

:roll:

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 11 apr 2008 18:06

Zover is het nog niet, Hans. Een ISBN wordt pas aangevraagd als het boek opgemaakt is en klaar om naar de drukker te gaan. De definitie versie is woensdag naar de uitgeverij gegaan, dus nu kunnen ze beginnen. Zodra het ISBN bekend is, zal ik het plaatsen.

Nick
Contacteer:

Bericht door Nick » 11 apr 2008 20:01

Ahoy Theo
Ook weet ik niet of ik op de lijst staat maar een een signature boek is veel mooier
en gefeliciteerd hoor er mee

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 03 aug 2008 06:23

Het project vordert gestaag. Het omslag is in ontwerp klaar. Wie belangstelling heeft, kan het HIER bekijken. Het is nog maar een ontwerp en wordt nog sterk verbeterd wat resolutie betreft, al is daar op een klein plaatje als dit natuurlijk niet zoveel van te zien.

Ik vind het een mooi ontwerp - mooie kleuren, mooie letter - niets op aan te merken. Ik zit een beetje met die subtitel. De uitgever is van mening dat alleen de titel - De prijs - een aspirant koper te weinig zegt. Ik heb het niet zo op een subtitel voor een roman - want dat is het en dat blijft het - vooral omdat het veel meer is dan "de geschiedenis van een Nederlandse zeeman in oorlogstijd". Het boek gaat veel dieper, veel verder dan dat. Het verhaal strekt zich uit over een periode van 55 jaar, van 1929 tot 1984, toen die Nederlandse zeeman al lang dood was, maar de gevolgen van wat hij - en nog een 12000 man met hem - had meegemaakt nog altijd merkbaar waren. Zij waren niet de enigen die een prijs voor de oorlog betaalden, dat werkt drie generaties door.

Ik ben van mening dat de afbeeldingen op het omslag en de tekst op het achterplat - die ik vandaag definitief afrond - de belangstelling moeten wekken.
Alle meningen en suggesties hierover zijn van harte welkom!

Nog iets: iedereen die het bundeltje Vroeger had je lol rechtstreeks van mij toegezonden heeft gekregen en waar ik dus het adres van heb, krijgt binnenkort een persoonlijk bericht over de verschijning van dit nieuwe boek.

hans materman

Bericht door hans materman » 03 aug 2008 09:32

Waarom moet je dan ook helemaal in griekenland wonen ?
Was er ergens dichterbij geen leuk plekje ?

mvg hans
HORA RUIT ( de tijd verstrijkt )

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 03 aug 2008 10:10

Hallo Theo,
sinds 3 september 1939
Moet sinds niet met een hoofdletter, er staat n.l. een punt voor. :)

Inderdaad is de subtitel in combinatie met de korte titel wel een beetje magertjes, de subtitel mag best wel meer inhoud hebben.

All the best
Jos
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

Theo Horsten
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten » 03 aug 2008 10:40

Moet sinds niet met een hoofdletter
Je hebt helemaal gelijk, Jos. Dat is een tikfoutje in de tekst op mijn website en heeft gelukkig niets met de tekst op het achterplat te maken. Ik heb het intussen gecorrigeerd.

Jij zou liever een subtitel met meer inhoud hebben. Daar zal ik eens goed over nadenken. Ik zou liever helemaal geen subtitel gebruiken, maar misschien heb jij gelijk en moet ik de inhoud veranderen. Bedankt, daar kan ik iets mee.

Hans Materman schreef:
Waarom moet je dan ook helemaal in griekenland wonen ?
Was er ergens dichterbij geen leuk plekje ?
Ik zie het verband met dat omslag en die subtitel niet zo goed, Hans. :roll:
Waarom ik hier ben gaan wonen is een lang verhaal dat dan ook helemaal niks met dit topic te maken heeft. Hoe kom je ergens terecht? Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Nergens is het ideaal en hier zeker niet, maar toch ben ik hier beter af dan in Holland - waar ik desondanks morgen weer zou willen wonen. :)

Nick
Contacteer:

Bericht door Nick » 03 aug 2008 11:23

Waarom ik hier ben gaan wonen is een lang verhaal dat dan ook helemaal niks met dit topic te maken heeft. Hoe kom je ergens terecht? Daar kunnen allerlei redenen voor zijn. Nergens is het ideaal en hier zeker niet, maar toch ben ik hier beter af dan in Holland - waar ik desondanks morgen weer zou willen wonen. :)[/quote]

Ahoy Theo Horsten
Ik kan het zelf niet beter verwoorden
Ik woon in England
En zie toch wel het verschil
Woon nu al 13 jaar hier en is wel wat beter
als Ned gezien gezondsheids zorg en wao
en een paar andere dingen
maar soms wil ik voor de verkeerde reden terug

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 04 aug 2008 03:04

Hallo Theo,

gefeliciteerd met je uitgave van het boek bij " De Alk", sukses, stuur je een mailtje.

PSje.
Waarom moet je dan ook helemaal in griekenland wonen
Heren, ik moest even zoeken maar heb toch het toepasselijke gedicht gevonden wat "mien deur d'n kop scheut" toen ik dit las, nota bene van Bertus Aafjes:

BALLADE OP HOLLANDS WATER

Wie eenmaal in den vreemde was
En tot de reis gereed,
Hij weet hoe nooit de wond genas,
De wond, die Holland heet;
En zit hij 's avonds op een plein
Bij staf en ransel neer,
Dan staart hij in zijn beker wijn.
Dan ziet hij Holland weer.

mocht er interesse zijn in de volgende 5 coupletten dan hoor ik het wel :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Albert

Bericht door Albert » 05 aug 2008 06:23

Hallo Harry, :-D

Bertus Aafjes, was dat niet de de schrijver van "Een voetreis naar Rome"?
En ja, kom maar op met de rest van het gedicht.

Vr. gr. Albert :-D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"

Plaats reactie