De Kim

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.

Belangstelling voor dit boek?

Ja
25
69%
Misschien...
4
11%
Nee
7
19%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Een volledig nieuwe en ook nogal verrassende ontwikkeling: de reguliere uitgeverij toont plotseling belangstelling voor een heruitgave van "De kim..."
Dat zou best leuk zijn omdat dit de verkoopprijs waarschijnlijk zal drukken. Voor de verschijningsdatum zal het weinig uitmaken; gaan ze er serieus mee door, dan zullen ze het waarschijnlijk dit voorjaar nog willen uitbrengen.
Zien ze er bij nader inzien toch maar liever vanaf, dan ben ik er binnen een week klaar mee en doe ik het alsnog zelf. Ik moet nog een keer met de stofkam door de tekst, maar daar ontbreekt me nu even de tijd voor.
Ik hou belangstellenden op de hoogte! :wink:

(Kan dit topic trouwens niet beter naar het Boekenforum?)

Jos Komen (R.I.P)

Re: De Kim

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Theo,
bij deze naar het boekenforum verhuisd. :)
All the best
Jos
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het heeft even geduurd en ik moest twee keer mailen om één keer antwoord te krijgen, maar nu heeft de uitgeverij me vandaag dan toch toegezegd dat ze dinsdag a.s. - dat is 11 mei - een beslissing nemen of ze "De kim" al dan niet opnieuw zullen uitgeven.

Het is mij om het even; als ze het toch maar liever niet doen, dan doe ik het zelf en is het binnen een week of drie leverbaar. Als ze besluiten om het toch te doen, kunnen ze dat ook binnen een maand voor elkaar hebben. Tenzij ze besluiten dat het pas in de herfst moet verschijnen; daar heb ik dan verder geen stem in.
Wordt vervolgd! :roll:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

De Alk heeft dan toch besloten om het boek opnieuw uit te geven.
Verschijningsdatum september 2010
Geschatte verkoopprijs € 12,50
Wordt vervolgd. :roll:
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: De Kim

Bericht door dita »

Theo of een andere medelezer,
Heb jij toevallig ervaring met een e-reader?
Je CD van "Vroeger had je lol" lees ik nu met adobe reader op de compu en dat gaat goed.
Maar met een e-reader zou je hem mee kunnen nemen naar voor mijn part naar het strand of in de trein en daar lezen tegelijk met nog andere e-verhalen die daar uploaded zijn.
Het schijnt dat er van die e-readers verschillende versies zijn van verscheidene makers.
Groeten uit Hamina
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Hallo Martin,

Nee, daar heb ik geen ervaring mee. Ze zijn me simpelweg nog steeds te duur terwijl ik niet geloof dat ik hem intensief zou gebruiken.
De goedkoopste is volgens mij nu de Sony die van 199 euro voor 169 wordt aangeboden.
Het punt is natuurlijk wel dat hij dan alleen maar de pdf-bestanden kan lezen. De menu's zullen niet werken. Op een reader van deze prijs spelen de MP3-bestanden ook niet af; daar heb je een duurdere voor nodig zoals de Sony die oorspronkelijk 300 euro kostte, maar die Bol nu voor 249 aanbiedt.

Als iemand van onze geachte leden een e-reader gebruikt, wil ik hem met alle genoegen de cd-r van Vroeger had je lol opsturen zodat hij hem eens kan proberen en zijn bevindingen hier bekend kan maken.
Ik heb twee softwarepakketten speciaal voor het samenstellen van e-books, maar die heb ik nog niet gebruikt. Omdat e-readers nog zo weinig worden gebruikt, leek het me beter om me eerst maar eens te beperken tot een cd-r voor de pc.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: De Kim

Bericht door dita »

Er schijnen niet bar veel e-readers te zijn onder de kombuiscrew.
Wacht toch nog geduldig af of er iemand is e-book met ervaring.
gr. martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: De Kim

Bericht door Brazuca »

AMSTERDAM - De grote aanbieders van e-readers verlagen de prijzen en komen met goedkopere modellen.
Boekhandels Amazon en Barnes&Noble volgen het voorbeeld van Sony.
voor meer nieuws hierover, klik hier.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, dat had ik ook al gelezen, Dick, en een link naar Martin gestuurd, naar een stuk in De Telegraaf.
Mooi even wachten. Straks is het: drie e-boeken kopen met gratis reader. :-D
Dat voorziet De Telegraaf althans.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: De Kim

Bericht door dita »

Theo en Dick,
Bedankt voor de informatie. Ben hier in de winkel geweest en daar werd mij verteld dat het ´t beste is om te wachten tot september. Dan zouden de nieuwe exemplaren uitkomen en er ook meer eenheid in de diverse modellen zijn van de verschillende makers.
Toch leuk dat jullie mij dat bericht in de telegraaf toestuurden.
Een e-reader lijkt mij namelijk gemakkelijk vooral voor degenen die niet in Nederland wonen en toch een Nederlands talig boek willen lezen. Je kan ze via het net bestellen en downloaden. Ook kan je uitgaves van je favoriete schrijvers makkelijk meenemen op bijv vakanties.
Ik wacht dus nog maar eventjes af.
Wens iedereen een prettige midzomer toe. (Finland ligt in ieder geval vandaag compleet plat.)
All the best
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs


Plaats reactie