De Kim

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.

Belangstelling voor dit boek?

Ja
25
69%
Misschien...
4
11%
Nee
7
19%
 
Totaal aantal stemmen: 36

klaas mulder (RIP)

Re: De Kim

Bericht door klaas mulder (RIP) »

Theo,

ik heb JA gestemd, ondanks dat ik de mazzel had en het boek al in min bezit heb via speurders.nl gevonden.
maar zoals terecht werd opgemerkt, er is altijd wel iemand in mijn buurt die ik wil verrassen met een mooi kado, en kerst en sinterklaas wordt het altijd.
Dus noteer me maar!

groet, Klaas

Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: De Kim

Bericht door Albert »

Natuurlijk is het JA, Na "Vroeger had je lol" en "De Prijs", heb ik hoge verwachtingen van "De Kim".

Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het inscannen met tekstherkenning is een heel karwei. Niet dat scannen, maar de correctie daarna, het veranderen van het formaat, het lettertype, alles. Ik ben nu bijna halverwege.
Ik pas ook de spelling aan - pannekoeken worden pannenkoeken en boerekool wordt boerenkool en brilleglazen worden brillenglazen.
Overigens is het ontstellend hoeveel fouten er in het oorspronkelijk zitten die me nooit zijn opgevallen. Het is dus een goed ding dat ik er met de luizenkam doorheen ga.

Het verhaal bevalt me na 33 jaar - waar blijft de tijd? - nog steeds. Aan die tijd verander ik niets en dus zal het de lezer opvallen dat computers toen nog niet algemeen waren en vooral de "personal computer" nog niet bestond. Toen was er nog sprake van "time-sharing" en dat soort zaken. De tijd toen de afrekeningen van alle schepen nog door een computercentrum ergens in Amsterdam geproduceerd werden.
De lezer van nu moet dus wel beseffen dat het verhaal in het begin van de zeventiger jaren speelt.

Over een week ben ik er wel klaar mee. Intussen wacht ik op een bevestiging van de oorspronkelijke uitgever dat ik de volledige rechten heb om het boek opnieuw uit te geven. Ik behoor ze zelfs na 33 jaar te vragen of ze eventueel zelf een herdruk zouden willen uitgeven, wat ze heel zeker niet zullen doen.
Ik heb iemand gevraagd om een nieuw omslag voor me te ontwerpen, maar of die daar ook inderdaad voor zal voelen, is nog niet zeker. Is dat niet het geval, dan moet ik of zelf aan de slag gaan, of ik moet iemand anders bereid vinden iets moois te maken. Een simpel omslag dat toch de sfeer van het boek weergeeft. Zee - schip - vrouw en dat alles een tikkie vaag, dat moet erin zitten.

De internetuitgever die ik op het oog heb, zegt het boek zes weken nadat ik het manuscript heb ingeleverd, klaar te kunnen hebben.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: De Kim

Bericht door dita »

Theo,

Heb nu twee verhalen gelezen van "Vroeger ..." Hoe krijg je het voor elkaar. Je taalgebruik is fantastisch.
Eerder zei ik eens dat je Jan de Hartogh opgelopen had. Wel die Jan zit nu op al meer dan vier streken achterlijker dan dwars.
Vanavond weer verder lezen en genieten.

Een goede wacht, behouden vaart en vooral helder zicht.

Martin/Hamina
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Blij dat je lol beleeft aan "Vroeger had je lol", Martin.
Het is niet allemaal lol en zo was de titel ook niet bedoeld, maar dat had je vast al begrepen.

Het staat bij de uitgever op de tweede plaats van de "bestsellers" - zie aan de rechterkant. Maar ja, als ze van de topper 45 exemplaren verkopen en van mij 43, dan sta je natuurlijk ook op de tweede plaats. :-D

Anyway, na nu alweer vijf jaar verkoopt het nog steeds. Ik zal ze een dezer dagen toch eens vragen hoeveel exemplaren het inmiddels zijn. Ik heb het niet meer bijgehouden.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

De tekst van "de Kim" is helemaal ingescand en gecorrigeerd.
Nu uitprinten en dan nogmaals met de luizenkam erdoorheen.
Vandaag bericht gekregen dat ik de auteursrechten officieel heb teruggekregen en dat ik met het boek kan doen wat ik wil.

Nu nog een omslag en dan tot een akkoord komen met een andere uitgever.
Ik hou u op de hoogte. :wink:
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: De Kim

Bericht door dita »

Theo Horsten schreef:een andere uitgever.
Ik hou u op de hoogte. :wink:
Theo, Haal je die uitgever uit Holland of neem jezelf het risico.
Nou ja ik hoor wel waar ik tezijnertijd jouw boek kan bemachtigen.

groeten uit Hamina

Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik doe het via een internetuitgeverij in Holland, in eigen beheer en dus voor eigen rekening en risico. Dat wil zeggen: de eerste oplage van een stuk of vijftig. Daarna houden zei het op hun site, in hun webshop en kan iedereen het daar bestellen. Dan wordt het "printing on demand" en daar krijg ik een percentage van. Dat is hoger dan dat wat je bij een reguliere uitgever krijgt, maar ze bieden het dus niet in de boekhandel aan. Het gaat wel naar de Koninklijke Bibliotheek en ook naar de Bibliotheekdienst en het krijgt een ISBN, dus iedereen kan het ook gewoon bij elke willekeurige boekhandel bestellen.

Ik heb een boek bij hun besteld om te zien hoe ze het verzorgen en dat is werkelijk keurig. Ik vind het een erg slecht boek met erg slechte dialogen en daarom zal ik hier geen titel en schrijver noemen, maar het ziet er prima uit, dat wel. :-D
Zelfs beter dan menig boek van een reguliere uitgever.

Ach, het gaat me niet om de centen. Ik weet dat veel mensen er belangstelling voor hebben en daarom wil ik het heruitgeven. Dat hoeft dan niets op te leveren, maar ik wil er liever ook geen geld bij leggen. Door dat systeem van "printing on demand" is het dan nooit meer uitverkocht.
g.h.hagels

Re: De Kim

Bericht door g.h.hagels »

Hallo Theo ,

Na De Prijs te hebben gekregen op mijn verjaardag, en heb
genoten van het boek , wil ik ook graag De Kim hebben als
die uit komt , ik hoor graag van je waar ik die dan kan kopen.

Vr GR Gerrit H Hagels.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat is bij de uitgever of bij de boekhandel, Gerrit. Maar voor de boekhandel moet je dan wel een ISBN-nummer hebben en dat weet ik pas over een week of acht.
Ach, de tijd vliegt, zoals de man zei toen zijn vrouw hem de wekker naar het hoofd gooide... :wink:


Plaats reactie