Het grote Baggermolenboek

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Plaats reactie
lodonk
Berichten: 377
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:11

Het grote Baggermolenboek

Bericht door lodonk »

Het is uit!!! "Het grote baggermolenboek"
Op een vlotte en zeer leesbare manier wordt het ontstaan en naderende einde van de Baggermolen beschreven.
Een aanrader voor iedereen die iets met baggeren of het bouwen van baggermateriaal te maken heeft.
Dit prachtige boek is voor nog geen 25 eurootjes te koop. Veel leesplezier
Bijlagen
Het grote baggermolenboek.pdf
(455.61 KiB) 156 keer gedownload

j.v.d.vlies

Re: Het grote Baggermolenboek

Bericht door j.v.d.vlies »

Dag Bert,
Ja,inderdaad het baggermolenboek is uit.Ik heb het in mijn bezit en heb al het één en ander gelezen.
Het is mede geschreven door een "Kloppper" en dat is te merken ook.Over het geheel genomen is het een mooi boek ,maar het is gewoon jammer dat het klein foto's zijn.Ook zijn er foto's bij die niet goed uit de verf zijn gekomen.
Aangezien ik in een bagger familie op gevoed ben met als achtergrond De "bloedband" ben ik daar overigens weinig van tegen gekomen.Zelfs van Boka en andere baggermaatschappijen is er niet echt aan gewerkt.
Wat mij wel opvalt ,is dat een drie letterig bedrijf steeds weer genoemd wordt terwijl andere bedrijven waar molens gebouwd werden eigenlijk in een verdom hoekje zitten.Maar hoe kan het ook anders (Arend Dekker).
Voor de onbekenden die graag willen weten hoe het in elkaar steekt(baggermolens) is het wel een leerzaam boek geworden en je kunt het niet een ieder naar de zin maken.
Misschien eens een opvolger met de titel : van zeskant naar vijfkant.
Mvg.
Jaap.


Plaats reactie