Jeugdboeken

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nog iets moois en een aanrader als je het ooit ergens tegenkomt:

Afbeelding Afbeelding

Het boek verscheen in 1940 en werd terecht bekroond met de Newberry Medal voor "The most distinguished contribution to Amercan literature for children".

Het werd in 1952 of daaromtrent in het Nederlands vertaald door Adriaan Morriën, ook niet bepaald de eerste de beste.

De illustraties zijn van de schrijver, Armstrong Sperry.

Afbeelding

Afbeelding

Het wordt nog altijd gedrukt en gelezen.

jhoning@zeelandnet.nl

jeugdboeken

Bericht door jhoning@zeelandnet.nl »

hallo
met plezier gelezen uit de serie ;avontuurlijke verhalen uitg gebroeders KLUITMAN 1919 ,schrijver J.HENDRIK VAN BALEN;
ONDER DE ZEEROVERS BOEK IS TE KOOP VOOR 4.00 EURO, EX VERZ
VOOR MEER BOEKEN KIJK OP www.neptunusboek.nl
vr gr fred
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Onderstaande illustratie komt uit het boek "Zeeverhalen" , dit soort boeken daar moet je gewoon tegenaan lopen op Koninginnedag of op de markt.
Samengesteld door H.R. de Vries.
L.J.Veen's uitgevermaatschappij Amsterdam.
o.a verhalen van Thucydides, C.S. Forrester, Guy de Maupassant, A. Werumeus Buning, Joseph Conrad, Jack London, H.G.Dwight, A.Th.Mertens, J.Slauerhoff, Per Collinder, Jan de Hartog en Libera Carlier.
All the best
Jos


Afbeelding
Arie
Berichten: 132
Lid geworden op: 22 sep 2004 09:16

Bericht door Arie »

Hallo Jos!

Veel gescan, ik heb ook nog ergens wat boeken in een doos...
Leuk om die platen allemaal te zien!! :lol:
Heb er nog wat gevonden op het web.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Loods aan boord:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Prachtig Arie.
De stuurlui hadden altijd Heldere Blauwe Kijkers en die Verre Blik van de zeeman, gewend aan het turen naar de einder.
Je zag nooit plaatjes van ze als ze 's ochtends in Santos aan boord kwamen strompelen.
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Wat fragmenten uit het boek: Als de Zee Roept

Kapitein bij de directeur van een scheepvaartmaatschappij (dertiger jaren)

"Wij moeten met de aandeelhouders zoowel als met ons zelven rekening houden, daarom hebben we besloten alsnog vier schepen op te leggen en de Barima is er een van"
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Ik ben helemaal verslingert geweest aan Kapitein Rob (nou ja wie niet). Ik heb de serie vroeger wel drie of vier keer gelezen van de bieb. De laatste jaren heb ik de scheepsromans van Douglas Reeman stukgelezen, een aanrader voor iedereen.
groetjes Ton
Sparks Enzo

Jeugdboeken

Bericht door Sparks Enzo »

Hallo,

De boeken van kapitein Rob hebben bij mij onbewust wel een rol gespeeld om te gaan varen. De beoeken worden trouwens nog regelmatig her-uitgegeven. Volgens mijn informatie heeft de schrijver Pieter Kuhn nooit gevaren. Dan is het extra knap dat hij zoveel details weet weer te geven

Als je echt wilt lachen dan moet je eens de boeken van Glencannon lezen over een Schotse HWTK. De boeken heten o.a. Schots en Scheef, de Scheve Schot en nog 2 anderen

groet

Sparks Enzo
Jancorjoh
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:44
Locatie: Woerden

Jeugdboeken

Bericht door Jancorjoh »

Schot en Whiskey en Glencannon lapt de oorlog aan zijn laars zijn de andere twee.

Gr.John
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dag Jos,
--------------------------------------------------------------------------------


Dit boek heb ik in m'n jonge jaren helemaal stukgelezen, zoals je kunt zien. En.... het gaf bij mij de doorslag om te gaan varen. Nooit spijt van gehad. Groeten, Sparks Jan.



Afbeelding


Plaats reactie