Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door gerardN »

Boekscout.nl presenteert:

Gerard Nijmeijer

Goeree in zwaar weer

Afbeelding

Op het Zuid-Hollandse eiland Goeree spelen zich zaken af die het daglicht niet kunnen verdragen. Zo wordt zeesportvisser Jelle Reedijk gechanteerd, omdat ongure types hebben ontdekt dat hij zich bezighoudt met stiekeme visverkoop aan restaurants. Ze zetten Jelle er toe aan om via een kleine vrachtvaarder vanuit Manaus in Brazilië naar IJmuiden/Beverwijk, bij lichtplatform Goeree drugs over te nemen in zijn visboot. In het begin ziet Jelle het probleem niet echt, omdat hij er zelf ook een flinke duit aan overhoudt. Totdat hij ernstig in de problemen komt. De overheid probeert de situatie in toom te houden. Maar of dit lukt...

Gerard Nijmeijer:
"In de jaren '60 en '70 heb ik als scheepswerktuigkundige vele zeereizen op zowel de oostkust als de westkust van Zuid Amerika gemaakt. Ik heb op vrachtschepen van de Kon. Holl. Lloyd en ertstankers van de NETM dienst gedaan. Na die vaarperiode, toen ik aan de wal kwam te werken, werd ik een hartstochtelijk beoefenaar van de zeevissport. Mijn belevenissen hebben vele jaren later geleid tot het schrijven van enkele spannende romans, waaronder Goeree in zwaar weer."

U kunt dit boek met ingang van vandaag bestellen.

titel:
Goeree in zwaar weer
auteur:
Gerard Nijmeijer

aantal pagina’s: 300
geïllustreerd: nee
uitvoering/formaat:
paperback 12,5 x 20 cm

ISBN:
978-94-6176-817-9 vaste prijs: € 19,95

Een stukje uit het boek:

Na mijn afkeuring kwam ik gelukkig niet in het bekende en alom gevreesde zwarte gat terecht. Mijn dagelijkse werkkring was plotseling weggevallen, maar de leemte in de tijd, die was ontstaan wist ik gelukkig snel op te vullen, want aan hobby's had ik geen gebrek. Ik hoefde me nooit te vervelen. Meestal kwam ik tijd tekort. Maar één hobby stak er met vlag en wimpel bovenuit. En dat is mijn passie voor het zeevissen en daarbij specifiek de hengelsport, uitgeoefend met een visboot op de Noordzee. Met mijn echtgenote Ine praatte ik veel over het plezier van het bezitten van een eigen sportvisboot. Nachtenlang lag ik daar als een klein kind van te dromen. Het waren louter en alleen de pluspunten, die ik zag. De minpunten, zoals de dure brandstof, het onderhoud met de huur van de ligplaats en de daaraan verbonden kosten gingen volledig aan mij voorbij. Ondanks die negatieve punten gaven de gelukkig ook nog aanwezige positieve kanten na lang wikken en wegen de doorslag en uiteindelijk besloot ik toch in overleg met mijn echtgenote een visboot te kopen.
En dat werd een boot met de naam "Zeerob". Door het beoefenen van het zeevissen met een eigen boot zou ik hierin vast wel veel bevrediging kunnen vinden, was onze gedachte. En zo kon ik toch nog contact met mijn geliefde zee onderhouden.
Financieel waren er geen belemmeringen. Echt veel overleg met Ine was er eigenlijk niet geweest. Ik had gewoon flink doorgedramd, totdat ze het tenslotte opgaf. Achteraf niet zo eerlijk van mij en soms ook wel een beetje spijt van, maar ik had mijn zinnen op die boot gezet. Ine gunde mij zeer zeker de boot wel, maar had er zelf helemaal niets mee.
Mijn autoritaire karakter en het feit dat zeevissen mijn grote passie was, hadden uiteindelijk de doorslag gegeven. En het deed me zeer goed. Heel goed zelfs. Ik genoot van de sportvisserij en haalde alles uit de boot, wat er maar enigszins uit te halen was.

Boekscout.nl, Postbus 198, 3760 AD Soest, http://www.boekscout.nl, info@boekscout.nl
Uitgevers: Lars en Stefanie Meiners
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Gefeliciteerd en succes, Gerard!
Dat omslag ziet er gelikt uit.
Kun je daar niet een wat mooiere scan van plaatsen, pakweg 400 x 600 pixels?
Wie heeft dat ontworpen en wat kostte dat?
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door gerardN »

Hallo Theo,
Morgen komt er een kleinere foto. Moest eerst weer oefenen, kreeg dat gedoe niet meer voor elkaar. De foto komt van fotolia.com. Daar staan miljoenen foto's op. Aanrader van Boekscout. Zonder kosten(voor mij)en rechtenvrij. Kijk eens op de site van Boekscout.nl. Zeer goede club. Ze werken zonder kosten in tegenstelling tot Kirjaboek. En je wordt prima begeleid. Zij zijn ook de uitgever, terwijl ik bij Kirjaboek de uitgever was. Klopt allemaal niet zo goed. Maar daar kwam ik pas later achter.
vr.groeten,
Gerard Nijmeijer
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door gerardN »

Inmiddels op dinsdag j.l. leuk interview gehad met journaliste v/h AD over mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer". Foto's gemaakt door meegekomen fotograaf. Word ik op mijn 66 levensjaar toch nog een BN ér! Komt donderdag a.s. in het Algemeen Dagblad.
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door gerardN »

Van journaliste Rianne Snijders heb ik zojuist bericht ontvangen, dat het artikel over mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer" morgen in het AD Rotterdams dagblad (editie Zuidhollandse eilanden) verschijnt. Zal mij benieuwen!
gr.
GerardN
:-D :)
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door jeroen »

Voor de geïntresseerden die het AD-Voorne Putten niet op de mat krijgen.
IMG_1151.JPG
IMG_1151.JPG (374.51 KiB) 6747 keer bekeken
Groeten Jeroen
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat is mooi, Gerard! Gefeliciteerd. Publiciteit is nooit weg.
Bedankt voor het plaatsen, Jeroen.
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door gerardN »

Inderdaad bedankt voor het plaatsen Jeroen. Ik was vandaag de gehele dag op pad naar een begrafenis in Hilversum. Ik wist dat het artikel geplaatst zou worden, maar had het AD vanochtend nog niet gelezen. Ik heb geen abonnement. Meteen thuisgekomen naar de buren, die wel het AD hadden, en inderdaad, het stond erin. Prachtig, goed geschreven. Rianne Snijders, en Jeroen, bedankt!

Gerard Nijmeijer
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door gerardN »

Goeree in zwaar weer' over het ‘witte eiland'
Oud-scheepswerktuigkundige Gerard Nijmeijer (67) uit Hellevoetsluis heeft zojuist zijn tweede misdaad-op-zee-roman het licht doen zien. Dit keer speelt de vissersplaats Stellendam een hoofdrol in een verhaal dat gaat over drugssmokkel per schip vanuit Zuid-Amerika naar Nederland. Waarbij de drugs op zee, bij het lichtplatform Goeree, van een koopvaardijschip worden overgeladen in een Stellendams zeevissersbootje.

Afbeelding

Oud-wtk en boekenschrijver Gerard Nijmeijer in de binnenhaven van Stellendam, bij de steiger met visbootjes die een rol speelt in zijn tweede boek. (Foto Lies Russel)
1/1
Gerelateerd nieuws
Kustwacht houdt illegale Noordzeevisser aan
Drinkers vaak inleenkrachten
Rotterdam onderzoekt ontgassen binnenvaart
LOVT wil één SVB-kantoor voor kinderbijslag internaatskinderen
Meer over
Zeevaart
• Oud-WTK Nijmeijer publiceert tweede misdaad-op-zee-roman
• ‘Op sigarettensmokkel kun je geen boek meer baseren, dat zijn nu harddrugs'
Door Lies Russel
De titel van het boek is ‘Goeree in zwaar weer'. Hoewel Nijmeijer bezweert dat het verhaal van a tot z fictief is, is er, zegt hij, natuurlijk wel een link met het voormalige eiland Goeree-Overflakkee, nog horend bij Zuid-Holland. Aan het begin van dit millennium kreeg het de bijnaam ‘het witte eiland' vanwege het opvallend harddrugs- (en drank)gebruik onder de plaatselijke jeugd. Over de vraag waar al die harddrugs vandaan kwamen, zoemden vele verhalen rond, maar weinig of niets werd ‘hard' gemaakt.
In de haven van Stellendam is in 1997 wel de 470 kg cocaïne aangetroffen, voor welke drugssmokkel Desi Bouterse, nu president van Suriname, in Nederland tot elf jaar cel werd veroordeeld. En wie de berichten van de Kustwacht erop nakijkt, ziet dat vorig jaar de Britse douane met 1200 kg cocaïne onder het zwemplateau van een Nederlands motorjacht dat op een transportschip zat, een van haar grootste slagen ooit sloeg: straatwaarde 45 miljoen euro. Zes Nederlanders werden aangehouden.
‘Kustwacht is scherp'
Heeft de schrijver zelf, als enthousiast zeevisser vanuit Stellendam, wel eens ‘iets' gemerkt? Nijmeijer: ‘Je ziet wel eens een boeitje waar je nog nooit een boeitje hebt gezien, maar we gaan nooit kijken. Ik ben ook niet benieuwd. En ik weet één ding: de Kustwacht is heel scherp. Op alles, ook op de papieren bijvoorbeeld.'
Lees deze week het hele artikel in Weekblad Schuttevaer (nr. 18, 5 mei 2012). Behalve in de papieren krant is het online te lezen in de Schuttevaer e-paper, die gratis toegankelijk is voor abonnees. Niet-abonnees kunnen tegen betaling toegang verkrijgen. Neem nu een proefabonnement, 8 weken voor 17,50 euro.
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Mijn nieuwste boek "Goeree in zwaar weer"

Bericht door gerardN »

Onderstaand artikel las ik in de Blauwe wimpel van april 2012;
Zoiets lees je niet elke dag over je eigen boek!!! :-D :) :lol:
Bijlagen
2dbw.jpg
2dbw.jpg (41.88 KiB) 5219 keer bekeken
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.


Plaats reactie