Boek: Jutterbitter

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Plaats reactie
c.j.bakker

Boek: Jutterbitter

Bericht door c.j.bakker »

Hallo allemaal.

Onlangs heb ik, als 78-jarige, een boek geschreven genaamd Juttersbitter. Ik heb 20 jaar bij de Koopvaardij gevaren. In dit boek wordt een groot deel beschreven hoe ik als 16- jarige als lichtmatroos mijn eerste reis op zee maakte en wat voor indruk dit op mij gemaakt heeft. Uiteindelijk heb ik mijn zeemansloopbaan als 1e stuurman beëindigd. Mijn grote wens is dit boek in eigen beheer uit te geven. En het ziet er naar uit dat dit gaat lukken, echter hoe meer intekeningen hoe beter. Dus mocht u belangstelling hebben dan kunt u mailen naar c.j.bakker@casema.nl


Juttersbitter
Herinneringen aan een zoektocht


Cees J. Bakker (geboren 1934 te Den Helder) is een veelzijdig man.
Na meer dan twintig jaar op zee spoelde hij uiteindelijk aan in Den Haag, waar hij als onorthodox opererend uitgever een kleine afdeling tot grote bloei wist te brengen. Eenmaal gepensioneerd besloot hij de herinneringen aan zijn jonge jaren op schrift te stellen: een getuigenis van een cruciaal tijdperk waarover binnenkort niemand meer uit eigen ervaring kan spreken. Juttersbitter is het resultaat van zijn inspanningen.

Juttersbitter is het relaas van een gevoelige man, die zijn kwetsbaarheid het liefst maskeert met humor. Hier is een betrokken chroniqueur aan het woord met een visie op het grote geheel, maar ook met oog voor het beslissende detail. In een onderkoelde stijl, die nu eens geestig en dan weer bespiegelend uitpakt, schetst hij de eerste helft van zijn leven in drie bedrijven: als kind in de oorlog, als puber op zee en als volwassene die vaste grond probeert te vinden.

1940. Op zesjarige leeftijd ontvlucht de kleine Cees het door bombardementen levensgevaarlijke Den Helder, samen met zijn moeder en twee zusjes. Hun zwerftocht eindigt in Hoorn, waar de steeds grimmig wordende Duitse bezetting een onuitwisbare indruk op hem maakt.

1950. In Amsterdam monstert de inmiddels zestienjarige Cees, tegen de wil van zijn vader, aan als lichtmatroos op het halfvracht-/halfpassagiersschip de Boskoop. Hij vaart naar Zuid-Amerika en maakt kennis met het ruwe zeemansleven, maar op zee wordt hij ook volwassen. Hij leert omgaan met de meest uiteenlopende figuren, die hem soms danig op de proef stellen, en houdt zich staande tijdens letterlijk en figuurlijk stormachtige belevenissen.

1970. Geleidelijk aan leert Cees zijn weg steeds beter te vinden, ook in het labyrint dat liefde heet, zij het met vallen en opstaan. Eindelijk komt het ook tot een toenadering tussen hem en zijn vader, die hem tot dan toe altijd heeft miskend. De ontknoping is ronduit aangrijpend.


Een aanrader!

Lees ook een fragment uit het boek Juttersbitter!

c.j.bakker

Re: Boek: Jutterbitter

Bericht door c.j.bakker »

Hallo Allemaal,

Hoe kan ik jullie overhalen het boek Juttersbitter aan te schaffen.
Het boek kost slechts € 12,50 en bij 5 boeken of meer € 10,-.
Dus lees het stukje nog eens en help ons genoeg intekeningen te krijgen!

Alvast bedankt.

Gr,

C. Bakkker
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Boek: Jutterbitter

Bericht door Brazuca »

Het ziet er uit als een interessant boek, en de omslag is veelbelovend.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Boek: Jutterbitter

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Cees,
een bladzijde of een hoofdstuk uit je boek hier plaatsen zou misschien helpen om een betere indruk te krijgen van je boek.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Boek: Jutterbitter

Bericht door Brazuca »

Cees, heeft een verhaal als bijlage in zijn eerste 'post' geplaatst, dus nog even terugkijken en op de bijlage klikken.

Mooi herkenbaar verhaal, en goed verteld.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Boek: Jutterbitter

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb die bijlage helemaal over het hoofd gezien. :oops:
Inderdaad leuk geschreven. :)
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: Boek: Jutterbitter

Bericht door hrobbers »

Zet bv het ISBN nummer er bij, kan je hem bij de plaatselijke boekenboer bestellen.
c.j.bakker

Boek Juttersbitter van de pers

Bericht door c.j.bakker »

Het boek: Juttersbitter is van de pers!

Reuze trots ben ik, het is een prachtig boek geworden.

Kijk even op mijn eigen website;
http://members.casema.nl/c.j.bakker/

Echt de moeite waard om te bestellen voor u zelf of als cadeau zo naar de feestdagen toe.

Dank voor uw aandacht
Vriendelijke groet,

C.J. Bakker
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Boek: Jutterbitter

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Die link werkt niet, Cees, dus dat schiet niet op. Nu werkt hij dus! :-D

Na je eerste bericht hier, eind september, heb ik je gemaild met het verzoek me te noteren voor een exemplaar. Ik heb mijn postadres opgegeven en om de totale kosten gevraagd, inclusief verzending naar Griekenland, plus een rekeningnummer waarop ik kon betalen. Ik heb daar geen reactie op gekregen, dus er moet iets fout zijn gegaan.
Zet dat even recht, wil je? Moet ik opnieuw bestellen? Laat even weten.

Hartelijke groet,

Theo Horsten
lies
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2012 01:22

Re: Boek: Jutterbitter

Bericht door lies »

Kijk maar uit: volgens mij is de naam juttersbitter een gedeponeerd handelsmerk.
Er is namelijk een kruidenbitter van Terschelling, genaamd juttersbitter.
Maar evengoed wens ik je veel succes!!!


Plaats reactie