Barkentijn Elisabeth-Smit

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Plaats reactie
AleksandrMariy

Barkentijn Elisabeth-Smit

Bericht door AleksandrMariy »

Geachte lezers,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een boek over zeilschepen en hun levensloop, hieraan gaat ongekend veel tijd zitten, en zal jaren gaan duren, vanwege het feit dat ik zelf ook vaar en graag schepen wil onderzoeken door de jaren heen uit diverse landen.

Een van de grooste projecten, die ik momenteel uitvoer, gaat over de bekende ''Kriegsfischkutters'' waarvan Nederland een aantal heeft varen, de ''Avatar'' en de ''Tres Hombres'' zijn goede voorbeelden. In totaal zijn er een stuk of 17 nog steeds varende, onderzeil en dat wereldwijd.
Voor mijn tekenwerk + Article: http://www.tallshipsevents.co.uk/blog-s ... ip-avatar/

Met de vraag of er ook Nederlandse ex-marineschepen zeilschepen zijn geworden kwam ik ik uit op twee schepen uit. Elisabeth-Smit -en de White Lady of Vaduz. Graag zou ik de ''Barkentijn Elisabeth-Smit'' willen tekenen.
Rond het jaar 2005 heb ik het schip zien liggen, waarvan toen 't schip al in problemen was (helaas) En maar enkele fotos.
Nu weet ik dat de Barkentijn Elisabeth-Smit de voormalige Nederlandse mijnenveger Hr.Ms. Marken II, heb ik maar al te weinig kunnen vinden over 't schip en de verbouwing. Nu heb ik meerdere malen gehoord van een artiekel over 't schip in Den Spiegel, maar 't is mij nooit gelukt deze nummers te kunnen vinden. Overgens over het schip als mijnenveger en zijn leven behoorlijk veel verzameld.

Nu heb ik gehoord dat er in Den Spiegel, deze artiekel zouden zijn

1981 4 34 Barkentijn Elisabeth Smit onder zeil dl1 Hoek, André Verhaal Elisabeth Smit
1981 5 31 Barkentijn Elisabeth-Smit onder zeil dl2 Hoek, André Verhaal Elisabeth Smit.

Is er misschien iemand die mij zou kunnen helpen met scans van deze artiekelen, (liefs beetje goede kwaliteit), dat zou mij echt super helpen! Normaal ga ik altijd voor ondezoek naar archieven, zaken, of oud crew voor navraag en alles, maar met dit schip ben ik maar weinig verder gekomen.

Sorry voor mn Nederlands niet mn sterkste kant..
Met vriendelijke groeten,
Aleksandr Mariy

Gebruikersavatar
Sparkymul
Berichten: 526
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:14
Locatie: Warder

Re: Barkentijn Elisabeth-Smit

Bericht door Sparkymul »

Bedoel je met "Den Spiegel" de Spiegel der Zeilvaart?

mvg Sparkymul
AleksandrMariy

Re: Barkentijn Elisabeth-Smit

Bericht door AleksandrMariy »

Oh, ja!) Ik heb het inderdaad over ''Spiegel der Zeilvaart'' excuses!)
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Barkentijn Elisabeth-Smit

Bericht door jacko »

Ik heb geen Spiegel voor je, maar wel een foto door mij gemaakt twee weken terug.
De "Elisabeth Smit" in huidige toestand te Muiden.
Bijlagen
Elisabeth Smit.jpg
Elisabeth Smit.jpg (87.12 KiB) 5064 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
Sparkymul
Berichten: 526
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:14
Locatie: Warder

Re: Barkentijn Elisabeth-Smit

Bericht door Sparkymul »

Hallo Aleksandr,

Ik heb de betreffende nummers van De Spiegel gevonden. Ik zal beide artikelen scannen en naar je toesturen.

Mvg

Sparkymul


Plaats reactie