COLUMBUS ACHTERNA

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Theo Horsten (R.I.P.)

COLUMBUS ACHTERNA

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

------------------
-------Afbeelding

---------------------------------------------Op 13 augustus is mijn tweede verhalenbundel verschenen.
----------------------------------------------Vijf verhalen over wat je zoal kunt beleven bij het uitbrengen van schepen.

  • Uitvoering: paperback
    Formaat: 15,5x23,5cm
    Pagina's: 165
    Omslagontwerp: Theo Horsten
    Omslagfoto: Bob Heikoop
    Door de schrijver geïllustreerd met pentekeningen.
    Prijs: € 14,75
    Uitgever: Sweek Publishing
    ISBN 9789463422765

    Inhoud:
    1. In het spoor van Columbus
    2. Dunkirk Caper
    3. Sweet Music Man
    4. De zwarte zeemeermin
    5. Turkish delight



---------------------------------------------Afbeelding
  • Mijn eerste uitbrengreis; de Berkelstroom van Rotterdam via Antwerpen en Las Palmas naar Guanta, Venezuela. Een reis van 4600 mijl, maar een fluitje van een cent vergeleken bij de 350 kilometer per taxi van Puertro la Cruz naar Caracas Maiquetía airport.
---------------------------------------------Afbeelding

----------------Een havensleper van Rotterdam via meer tussenhavens dan aanvankelijk de bedoeling was naar Port of Spain, Trinidad.


---------------------------------------------Afbeelding

----------------------------------------------------Al komt men goed en veilig aan, dan is de reis soms niet gedaan!


---------------------------------------------Afbeelding

--------------------------Een kruiplijner vol met bommen en granaten van Hamburg naar Buenaventura, westkust Colombia.


-----------------------------------------------Afbeelding


  • Tussen 1983 en 1992 was ik betrokken bij het uitbrengen van ongeveer dertig VLCC's voor sloop naar Kaohsiung, Taiwan, waarvan we er elf op eigen kracht deden. Aanvankelijk was ik van plan om daar een aparte verhalenbundel aan te wijden. Mogelijk komt dat nog, maar dit is het verhaal van een van die reizen - een Turkse tanker van 230.000 dwt met Turkse bemanning, zo uit de vaart van Kharg Island naar Turkije en Rotterdam, nu voor zijn laatste reis naar Kaohsiung.
-----------------------------------------------------
  • Het boek is te bestellen bij de Sweek Publishing. Klik HIER Verder ook in elke boekhandel onder ISBN 9789463422765. Helaas bedingt de boekhandel onredelijk hoge kortingen, net als BOL, waardoor er nog geen euro overblijft voor de arme auteur. Vandaar: bij voorkeur bestellen bij Sweek, wat in de meeste gevallen ook sneller zal zijn. Rechtstreeks bij mij bestellen kan ook, alleen duurt het dan iets langer. In dat geval graag even een mail via dit forum en aangeven of ik het boek moet signeren of niet. Beleefd aanbevelend en hartelijk dank, mede namens de vrouw, de hond en de katten.

    ------Theo Horsten
-------------------------------------------------------------------Put you money where your mouth is!
---------------------------------------------Afbeelding

Gert Schouwstra
Berichten: 390
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: COLUMBUS ACHTERNA

Bericht door Gert Schouwstra »

Ik heb hem besteld Theo.
Ben benieuwd.
Gert
- Varen is Leven -
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: COLUMBUS ACHTERNA

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------
------------------------------Afbeelding
Gebruikersavatar
hondasevenfifty
Berichten: 262
Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
Locatie: Poeldijk
Contacteer:

Re: COLUMBUS ACHTERNA

Bericht door hondasevenfifty »

Ik heb en exemplaar besteld en hoop dat het boek er snel is , zit nu thuis na operatie en mag niets doen dus lezen is dan altijd goed.
Hans
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: COLUMBUS ACHTERNA

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

----------------------
Hans, als ik zie hoe snel ze naar Griekenland verzenden, dan moet dat binnen Nederland heel snel gaan. Het is een uitstekend georganiseerd, gesmeerd lopende onderneming. Tot dusver heb ik er alleen maar goede ervaringen mee. Terwijl ik bezig was dit bundeltje op te maken, klaar te maken voor publicatie, had ik een vraag. Hun helpdesk reageerde zelfs op zondagavond binnen een uur. Dat vond ik toch wel indrukwekkend.

Ik volg die internetuitgeverijen nu al meer dan twaalf jaar en meer dan eens heb ik hier op dit forum mijn mening over het merendeel van die uitgevers gegeven. Bepaald lovend was die over het algemeen niet en daar is nog altijd weinig in veranderd. Ik had erg goede ervaringen met BOEKENBENT waar ik in 2005 mijn eerste verhalenbundel publiceerde. Daar las ik in 2004 toevallig iets over in de Haagse Post die ik op Schiphol kocht na een bezoek aan Holland. Die sprongen er uit, schreef HP en dat bleek juist.Ik heb werkelijk geen idee meer hoeveel exemplaren er in die twaalf jaar zijn verkocht, maar - geloof het of niet: na twaalf jaar verkoopt het nog steeds! Zo nu en dan krijg ik weer een afrekening van Boekenbent, Ook die hebben dat keurig geregeld. Wie het alsnog zou willen bestellen: klik HIER.

Dat ik voor deze tweede bundel toch naar Sweek ben gegaan, is dan ook niet uit ontevredenheid over Boekenbent, maar omdat zij het net weer even beter hebben opgezet. Volgens mij hebben zij de toekomst van het nieuwe uitgeven. Wie iets meer wil weten, kan dat HIER vinden.
Wie er ook iets zou willen publiceren, moet niet denken dat het allemaal vanzelf gaat. Ze hebben een heel mooi, geautomatiseerd systeem, maar dat vereist wel enige bekendheid met het opmaken van een tekst en weten hoe een boek in elkaar zit en hoe het wordt gedrukt. Vandaar dat ik een paar centen investeerde in een proefdruk; ik wilde het resultaat zien. Nu weet ik het. Het werkt prima. Desondanks zal ik, als ik daar nog iets publiceer, wat naar verwachting insjallah rond het eind van dit jaar het geval zal zijn, toch nog weer een exemplaar als proefdruk bestellen om ook de allerlaatste supermierenneukers ongerechtigheden eruit te halen. :wink:

Ik wens je een voorspoedig herstel van de operatie en hoop dat je het dinsdag of zo hebt, Hans. Dan wens ik je er een paar genoeglijke uurtjes mee en hoop te zijner tijd eens te horen wat je ervan vond.
Intussen ook jij... Afbeelding
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Re: COLUMBUS ACHTERNA

Bericht door jeroen »

Ik vind de 6 dagen die het bij mij geduurd heeft vrij lang. Op vrijdag middag besteld en pas donderdag ochtend de mail dat het boek met de post was meegegeven, het lag dan wel die donderdag in de brievenbus.

Nu nog de tijd vinden om het boek te lezen...
Groeten Jeroen
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: COLUMBUS ACHTERNA

Bericht door Bob R.I.P. »

Ik kreeg direct antwoord dat mijn bestelling geplaatst was. Wanneer het boek afgeleverd wordt stond er niet bij. Ik heb vandaag (zaterdag) de brievenbus niet gecontroleerd, daar ik elders ben. Ik zie het zondag wel. Gelukkig een inpandige brievenbus.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Re: COLUMBUS ACHTERNA

Bericht door jeroen »

De bevestiging van de bestelling kwam idd gelijk.
Alleen het versturen duurde dus erg lang. Vrijdag middag besteld en dan woensdagavond pas de bestelling overdragen aan postnl wat volgens mij dus uiterlijk maandagavond had moeten plaatsvinden.

Maar inmiddels de tijd gehad om het te lezen. Leest (zoals verwacht) heel makkelijk weg.
Groeten Jeroen
Gert Schouwstra
Berichten: 390
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: COLUMBUS ACHTERNA

Bericht door Gert Schouwstra »

Het boekje komt net binnen, iets meer dan vijf dagen dus.
Nu lezen.
Gert
- Varen is Leven -
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: COLUMBUS ACHTERNA

Bericht door Joost.R »

Dinsdag j.l besteld ,vandaag 01-09-2017 netjes verpakt ontvangen :!:


Plaats reactie