Verhalenbundel van Theo Horsten

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Oebele

Bericht door Oebele »

:D hallo Harry :D

het is juist alleen maar goed om dat soort boeken te lezen!
daar kan je tenminste nog wat van LEREN!!!
is dat niet een idee voor jou, een lesboek schrijven? :lol: :wink:

de mazzl Kabeljauw

Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Hallo Harry G.

wil U aub de ketels opbanken, de luchtkleppen dichtdoen en de machine op dead-slow vooruit zetten ? Want dan hebben we daarna even de tijd om een belangrijk onderwerp te bepraten, te weten: Geschiedenis.

Het is "in my humble opinion" zo verschrikkelijk belangrijk om mensen te laten weten wat er in het verleden gebeurd is, zowel de goede als de kwade dingen. En helaas is dat tegenwoordig niet alleen voor jongelui van de generatie van Kabeljauw, maar ook voor mensen die al een generatie ouder zijn van groot nut. En Kabeljauw, gewoon blijven schrijven, vragen en vertellen !

m vr groet, Leo.
Oebele

Bericht door Oebele »

Kijk Harry, That's the spirit!
I only go west, what do I do wrong? :D :wink:

de mazzl Kabeljauw
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo kabeljauwtje,
Je hebt helemaal gelijk hoor, Go West en dan is het goed om af en toe even in het Heiteland terug te keren.
Harry H. bedoelt het goed met je, maar woont zelf in Halifax, het warmste stukje Canada, helemaal aan de OOSTKUST, waar de invloed van de "Warme Golfstroom" zelfs nog aanwezig is.
Dus nu weet je meteen hoe de warme golfstroom loopt.
Wat een leerzaam forum is dit toch!
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Niet in de war raakuh!!

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Kabeljouwtje,

Je probeert natuurlijk weer voor een duppie op de eerste rang te zitten en denk t'r nog FF een lesboekie voor een appel en een ei uit te sleuren!!! :shock:
Ga jij nou eerst de reeds vele jaren aanwezige lesboekies maar eens flink bestudeeeruh en DAN ouwehoeren we wel weer verder. :D :D

En laat je door die Leo met z'n geschiedenis en wijze lessen niet van slag af brengen want daarmee kom je niet in het "Westen"
Want DAT mot je wel FF vasthouwuh; " Go West Young Man, GO WEST" 8)
(Die Leo weet trouwens WEL van koershouwuh met z'n roeibootjuh, DAT hebbuh we vorig jaar gezien, en op zo'n kanaaltje zit je anders zo in de kant :wink: :wink: )
Wat die Oomuh Koomuh nou hep te eikele met z'n golfstroompieh dat gaat mijn nou net effe bovuh de pet :o :o , dat zal wel zo'n stuurmans verhaal weesuh, die knakkers varen af en toe een slag in de rondte zonder dat ze het zelf weetuh, daarom hebbuh ze ook een krul op de jas, da's om an te geefuh dat ze moeite hebbuh met rechtuit vaaruh!!

DUS: Niet lulluh maar DOOR studeeeruh en je niet van slag laaatuh brenguh, koers 270 en de handel vol an de bak.
Ennuh Ooh Ja Kabeljouwtje hier nog een nadenkertje,EN Chinese les neemuh, tegen de TIET dat jij d'r een botje in hebt is DAT de economische wereldmacht en het komt altiet handig als ze met de bazen kan lulluh!! :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
John Vrijdag

Bericht door John Vrijdag »

Heden Morgen om 11.00 uur het boek ontvangen.
Ben meteen met lezen begonnen.

Gr.John
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De verhalenbundel van Theo Horsten.

VROEGER HAD JE LOL


Zojuist dit heerlijke boek uiteraard veel te snel uitgelezen, zoiets moet je eigenlijk in alle rust doen"¦
Ik ken uiteraard al verhalen die Theo op diverse scheepvaartforums geplaatst heeft, die op zich al zeer geschikt zijn om in boekvorm uit te geven.

Het eerste verhaal "Annie " was de eerste aangename verassing, want ik begon eraan met het idee dat het een kort verhaal zou zijn, ben meteen zonder te bladeren begonnen met lezen en het blijkt een zeer goed opgebouwd verhaal met hele mooie details gezien door de ogen van een tweede stuurman op een GHV-schip, waardoor er voor mij er nog meer herkenbaarheid in voorkwam. De spanningsopbouw, de humor, de herkenbaarheid voor iedereen die zelf gevaren heeft en het onverwachte wat iedere keer opduikt en het onverwachte einde is zeer uniek.
Een zeer menselijk verhaal over mensen aan boord geschreven door iemand die als mens tussen de mensen zat.
Ik zal niet op alle verhalen in detail ingaan, de verhalen verschillen zoveel van elkaar en hebben zoveel gemeen.
"Rotkusters"
Bram

verhalen bundel van Theo Horsten

Bericht door Bram »

:D Hallo Theo.ik vond het een heel goed boek,heb het dan ook in twee dagen platgelezen, het verhaal Annie was heel herkenbaar ,want dat had ik met een oude zeeuws kok meegemaakt op een van de kusters waar ik op voer vroeger ,alleen het was bij hem een papagaai {gekortwiekt}die ff over de schoorsteen vloog op zee,hebben toen een hele tijd geen kip meer van ons kokkie gehad. :roll:
Groetjes Bram
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Blij dat je er een beetje plezier aan hebt beleefd, Bram. En wat die kok betreft: je kunt het zo gek niet bedenken of het is wel ergens op een schip gebeurd en je kunt geen figuur bedenken of hij vaart wel ergens op een schip. :)
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Vroeger had je lol

Bericht door Ton Pekel »

Theo,
Ik had het boek in 3 dagen uit en mijn vrouw in een dag
maar ja ik moet ook werken en de centjes verdienen
Goed boek, prachtige verhalen
Denk je er nog eens over om je boek te schrijven van de tijd
dat je schepen wegbracht naar de sloop?
Volgens mij moeten dat prachtige stories zijn en met wat foto's erin
verwerkt een bestseller voor kombuizers verwacht ik.
We wachten verder af en succes met je vervolg uitgaves.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!


Plaats reactie