Het "oude" Boekenhoekie

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Rudy de Groot (RIP)

Bericht door Rudy de Groot (RIP) »

Hier een bladzijde uit het boek met een plaatje van het ms. Theano van Hudig & Veder te Rotterdam.

Afbeelding

Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Heer de Groot: Bedankt voor de reactie. Maar staan er ook beschrijvingen in, dekplannen, rompvormen? Vr.gr.Gerard.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het is meer een jeugdboek, als ik me goed herinner. Een reclame van de toenmalige verzekeringsmaatschappij Amstleven. Ik ben het in mijn vorige leven kwijtgeraakt. Gerard is uiteraard de eerste gegadigde, maar als die er vanaf ziet, wil ik het erg graag hebben. Portokosten uiteraard voor mij. Als je mijn bundel Vroeger had je lol nog niet hebt, wil ik het daar ook voor ruilen.

Dat je toevallig de Theano plaatst. :)
Nou schiet me een belevenis te binnen die ik lang vergeten was en die ik toch eens in een verhaaltje moet verwerken. Dat had mooi in Vroeger had je lol gepast.
Ik monsterde in Belfast af van de Callisto en ging als passagier met de Theano mee naar Rotterdam. We zaten aan de kapiteinstafel en toen...
Wordt t.z.t. vervolgd. Uitgebouwd met andere belevenissen in Belfast want alleen die aardappel is een tikkie magertjes. Ik maak er een full, square meal van. Belfast... Dat was vroeger toch een fijne stad, mensen.
Ach, those were the days, my friend. :roll:

.
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Theo dat over Belfast ben ik het helemaal eens,vooral als je er een weekend overlag,tezamen met Londonderry waren dit de enigste havens waar ik in een danstent kwam,maar altijd verkering voor het weekend ,want dat dansen van mij sloeg nergens op :shock: :oops:
Groets Bram :D
ronny

Bericht door ronny »

Hoi,dit is wel even off topic.

Maar in Belfast had ik altijd verkering en ging altijd naar het Europa-hotel daar was het zogenaamt veilig maar als je met een van die mooi ierse dames meeging was het altijd maar afwachten waar je terecht kwam meestal toch wel in de katholieke buurd.
Weet de naam zelfs nog van de dame waar ik de laatste keren altijd mee uitging joan hawks-Armenroad pracht meid een leerling verpleegster het verhaal komt nog wel een keer.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, maar Ronny, wij ouwe zakken hebben het over de tijd toen het in heel Belfast veilig was. Een gouden stad was het, man!
Bram, de Mekka Dancing met het draaitoneel met twee orkesten erop. Man och man. Alle meiden waren mooi, ook de lelijke.
Na sluitingstijd van de pubs naar het huis met "the green door". Dan ging er een luikje open en dan moest ik zeggen: "George sent me," en dan ging die deur open. Dan ging je een steile trap op en kwam je in een rokerig lokaal waar men Ierse whiskey dronk uit flessen zonder etiket en waar men over de revolutie sprak, de strijd tegen die verdomde Engelsen. Maar de boel opblazen en elkaar met Kalashnikovs overhoop schieten, deden ze toen nog niet.
Ach... Yesterday when I was young.
ronny

Bericht door ronny »

ai Theo.

Even niet bij stilgestaan,maar inderdaad voor mijn tijd.
Denk ik zal wat er in gooien maar zal dus daar even niet mee moeien zoals ze in Z-Afrika zeggen.
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Theo dat jij de naam van de dancing nog kon herineren,klasse ik weet ook nog zoiets van ene Victor Sylvester die toen daar speelde,tjonge tjonge wat een tijd,en Georgie porchie lukte altijd ,mooie herineringen,zonder wapen gekletter,alleen waren die meiden weleens jaloers ,de Oranje en groenen met rode haren :lol: .
Groets Bram :D
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik spelde dat verkeerd, Bram: het was de Mecca Ballroom. Die had je overal in Engeland en Noord Ierland. Misschien zijn ze er nog wel. Maar die in Belfast was heel groot. Non-stop dansen met die twee orkesten. Het ene draaide weg en het andere verscheen. Effe iets anders dan een house party. Best mogelijk dat Victor Sylvester er ook speelde.

Maar we dwalen wel een tikkie af in het boekenhoekie... :wink:

.
Rudy de Groot (RIP)

Bericht door Rudy de Groot (RIP) »

Gerard, :?

Theo heeft het bij het rechte eind. Dit boek is in 1954 uitgegeven door de verzekeringsmaatschappij AMSTLEVEN, en is opgedragen aan :shock: H.K.H. Prinses Margriet :shock: als petekind :oops: van ,,de onvergankelijke Nederlandse Koopvaardij,,. Het boek is gevuld met prachte kleuren tekeningen en de bijbehorende beschrijvingen. Als je interesse hebt, geef me via dit medium een adres, en ik stuur het je geheel gratis op. Ook ga ik nu proberen of ik iets meer plaatjes uit dit boek kan invoegen via Image Resizer. :lol: Neem me niet kwalijk als het niet lukt. :wink:


AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding


Gesloten