Het "oude" Boekenhoekie

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Boekenhoekie

Bericht door Compass »

Komt die Hogeboom weer stoom afblazen
Sorry; ROETBLAZEN dus :lol: :wink:

Groeten,
Bert de Boer

Bram

Re: Boekenhoekie

Bericht door Bram »

Wel!!!!G.. GL....... G.v en nog wat :mrgreen:
ROETBLAZEN
weer een van dek die ons zwart zit te maken :roll: :lol: :wink:

W.A.D. kan je vergeten voor vandaag :mrgreen: :mrgreen:

Groets Bram
rob niezing (R.I.P.)

Re: Boekenhoekie

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Môgge Bram,

Geen paniek Bram, wij zeiden tegen hun van boven met roet kun je het dek e.d mooi polijsten :lol: :shock:

Gr. Rob
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: Boekenhoekie

Bericht door Albert »

Geen paniek Bram, wij zeiden tegen hun van boven met roet kun je het dek e.d mooi polijsten
Het schijnt dat die vetputters erg goed kunnen soppen, vooral als er een ouderwetse bootsman met een eindje teertouw achter ze staat. 8) :wink:
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Jos Komen (R.I.P)

Re: Boekenhoekie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Goed idee, Albert, om die gasten te laten Psalmen zingen. :lol:
En zodra die donderse Hogeboom vieze liedjes begint te galmen; meteen de kat met zeven staarten. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Boekenhoekie

Bericht door jacko »

Hallo

Ik zoek de boeken van Glencannon, wie heeft ze en wil ze verkopen???

1949 Glencannon, de scheve Schot (1954, 1961, 1963, 1988)

1950 (Gilpatric en N.R. Raine)

Geen middel te Kras,

Vertaling van Glencannon meets tugboat Annie

1953 Glencannon, Schots en scheef (1962,1965,1967,1989)

1955 Glencannon, Schot en Whisky (1968, 1990)

1992 Glencannon lapt de oorlog aan zijn laars


groetjes
Hans Keetlaer (Jacko)
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Boekenhoekie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Rob, Bram,

Denk eens even met me mee :roll: ik zie het gebeuren dat er " vandaag of morgen" een bijzonder kritiek onderdeeltje in OF de AC-ventilatie OF de verwarming kapot gaat, een onderdeeltje met een zeeeeeer lange levertijd denk ik zo maar:mrgreen:

Verder denk ik dat we de Elec de giro en de radar maar eens na moeten laten kijken :lol: , gewoon routine " FF schoonmaken" maar " stomtoevallig" was er een klien kortsluitinkie :mrgreen: :mrgreen: het wordt tijd dat die klanten eens weer een mooi poossie op de hand sturen :roll:

Die koelkast bij die stuurlui is ook weer aan "een beurt" toe. Trouwens ik hoor net uit de MK dat we als de donder de schuithuizen aan de BB kant af moeten sluiten, er schijnt een serieus probleem te zijn met de strontkleppies, dus ik heb nou FF geen tijd meer, moet eerst zeker maken dat die kleppen GOED dicht staan!!! :mrgreen: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Boekenhoekie

Bericht door Compass »

Hoi Jos / Albert,

Niet aldoor over die machinisten heen walsen hoor. Die doen toch niks? :lol: Ze zijn erg fijnbesnaard. Nu gaan ze van schrik helemaal aan het werk en de gevolgen laten zich raden. :shock: We moeten maar eens een depressietje opzoeken als ze dan toch zuigertjes willen trekken ....
En bij de Grand Banks maar eens een paar etmalen in de mist met het bedrijf manouvreerklaar standby :) :wink:

Groeten,
Bert de Boer
Bram

Re: Boekenhoekie

Bericht door Bram »

Hoi Harry ,Albert ,Jos 1 en 2 ,Bert en al

Helaas!!!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen: :wink:

lekkage in het Freon systeen,heel veel Freon verloren en door de trage afhandeling van kantoor omdat een spoed bestelling (bij de laatste storing is het meeste verbruikt in de P.G)er momenteel zie er ex stuurman op de plaats van onze vaste walmachinist zit , die vervangen moest worden omdat er weer eens een tekort aan machinisten was ,die dus momenteel als aflos vaart,zitten we zonder Freon 220 en 22,(amoniak is uit,en komt er hopelijk nooit meer in)het beetje Freon 220 wat nog over is moet gereserveerd worden voor de bananen container in geval van storing.want uiteraard gaat de lading!!!! :mrgreen: voor dorstige en zwetende stuurlieden, anders hebben we een claim aan onze broek.
Ja , en steken op de Grand Banks (in de mist) om een zuigertje te trekken,vergt toch een hoop zeemansschap,in die swell ,laten we maar wachten tot we in Halifax zijn , dat redden we nog wel , daar hebben ze houten steigertjes,en als ik het goed begrepen heb een Lloyds Surveyer,die ik redelijk goed ken ,die kan dan gelijk de vriesinstalaties en krukas lagers controleren,scheelt weer 2 weken minder varen voor ik met verlof ga,mischien wel 3 tot 4 als ik de Glenfidick 18 jaar oud uit de lappen bak haal :mrgreen: :roll: :wink:

neem maar een lekkere warme klets uit de hondemand,ik ben blij dat we de systemen bij de nieuw bouw apart hebben laten bouwen ,voor midscheeps en achteruit!!!! hier werkt alles nog perfect. :mrgreen: :roll:

Groets en zweetse

Bram
Jos Komen (R.I.P)

Re: Boekenhoekie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jacko,
Hier alvast een voorproefje. :lol:
All the best
Jos

Bladzijde 1 van Schots en scheef.
(Niet te koop)... :lol:
Bijlagen
glencannon.jpg
glencannon.jpg (97.46 KiB) 2852 keer bekeken


Gesloten