Voorjaarsreunie 2006 Amsterdam

Alle reünies op een rijtje.
rinus

Re: //

Bericht door rinus »

Gerard schreef:Twee en twintig gulden voor vier bier......Om fan je kruk te plettere.....Ik en een maat gingen ooit een tent in met een literfles rum in m`n jas. We bestelden alleen cola, en schonken daar, onder tafel, een flinke neut rum in. `s nachts met 20 graden slagzij van de cola naar buiten gestiefeld.....en de lege fles op de bar gezet voor de verbaasde barman hehe.....
kijk eens goed naar de rekening volgens mij 10 eurie,s de 4

Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Gerard, je had toch niet te veel Cola op toen je naar dat bonnetje keek :) :D
Groetjes Gerrit.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Op Wikipedia kwam ik al zoekend naar Bunga Mawar, de naam van het restaurantje, deze fraaie bloemen tegen.
All the best
Jos

BUNGA MAWAR KAMPUNG

Afbeelding

Afbeelding

Bunga Mawar merupakan sejenis tumbuhan berbunga yang sering di tanam sebagai pokok hiasan. Tumbuhan berbunga mula muncul pada zaman Cretaceous. Pokok berbunga pertama adalah angiosperm.
Bunga Mawar adalah salah satu tumbuhan berbunga, oleh itu dalam kumpulan Angiosperm. Bunga Mawar adalah satu bunga asing bagi bangsa Melayu dan merupakan satu kebudayaan asing yang baru bertapak di dunia Melayu. Bunga Mawar mempunyai keharuman yang lemah dan tidak sekuat bunga tempatan. Ini mungkin disebabkan bunga Mawar tidak banyak mempunyai persaingan. Dalam kebudayaan barat, dan kini dalam kebudayaan Melayu, bunga Mawar melambangkan bunga cinta.
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Gedeeltelijke vertaling: (tussen haakjes commentaar redactie :D )

,,Bunga Mawar" (Schone bloem, roos), vertegenwoordigt een soort plant die dikwijls als sierstruik (sierboompje) geplant wordt. De Maleise soort draagt de bloemen apart, (Dus niet in trossen), en heeft een aparte plaats in de Maleise cultuur en wereld. Bunga Mawar heeft een heerlijke zachte reuk, niet zo sterk als (andere) plaatselijke bloemen. Dit maakt dat de Bunga Mawar niet veel (bloemen) van haars gelijke kent. In de Westerse en Maleise cultuur blijft de Bunga Mawar een geliefde bloem.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bankie,
Bedankt voor je vertaling, ik had dit ergens wel verwacht van jou als bloemenliefhebber en je kennis van deze mooie taal. :lol:
Jammer dat je er op 20 mei niet bij kan zijn. :(
All the best
Jos
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Kembalik Tuan Jos......
Adrie

Re: //

Bericht door Adrie »

rinus schreef:
Gerard schreef:Twee en twintig gulden voor vier bier......Om fan je kruk te plettere.....Ik en een maat gingen ooit een tent in met een literfles rum in m`n jas. We bestelden alleen cola, en schonken daar, onder tafel, een flinke neut rum in. `s nachts met 20 graden slagzij van de cola naar buiten gestiefeld.....en de lege fles op de bar gezet voor de verbaasde barman hehe.....
kijk eens goed naar de rekening volgens mij 10 eurie,s de 4
Hoi,
Gerard doet precies wat ik ook nog steeds doe. Omrekenen.
En 10 euro is nog steeds 22 gulden,Dus 5,50 gld. voor 1 biertje.
Gr. Adrie
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Adu, Nonnie Adrie,
Het Makkan is niet duur, maar bier in vergelijking wel.
Dat heeft Bankie scherp in de peiling. :)
Ga zo tidor. :wink:
All the best
Jos
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hallo kombuizenaren :D
Ik kan niet aanwezig zijn bij de reunie, wegens "een berg kolen die nog verstookt moet worden" 8) 8) 8) maar ik wens een ieder die wel gaat een genoeglijke dag toe.
p.s. ik zal namens de kombuis een paar klappies erbij doen op het Amsterdamrijnkanaal :wink:

groetjes Ton
Bram

Bericht door Bram »

:D Oke Ton doe dat,het is jammer dat je er niet bij ben ,maar zoals het er nu uit ziet ben ik ook weer van de partij,jij een extra scheppie en ik een extra slokkie,morgen meer goed nieuws hoop ik.
Groets Bram :D


Plaats reactie