Najaarsreunie op het Veerse Meer en Vlissingen 2006

Alle reünies op een rijtje.
Adrie

Bericht door Adrie »

JOS IK BEN BLIJ MET JOU MAILTJE.
Ik was al van veel kanten benadert, om naar de reünie te komen,om eens alles op een reitje tezetten.
Toen ben ik even wezen kijken, bij Kombuispraat, en dat deed mij erg goed.Om eerlijk te zijn,ik begin het erg te missen.
Op anderen , topic's is het net niet voor mij.
En het mailtje van Cor dat hij mij vroeg om naar Middelburg te komen,dat vond ik geweldig.
Al is het een eind reiden, zal ik als er ,niets tussen komt zeker zaterdag in Middelburg er bij zijn.
Ik heb mij al bij Cor op gegeven.
Ik hoop van harte, dat wij de plooitjes recht kunnen trekken.
Kijk beste mensen,
Zo kan het ook, daarom ben ik zo blij met dit Forum.
Vergeten en vergeven.
Gr. Adrie

Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Beste kombuizers,

Ook ik ben blij voor "Frans" dat het op deze manier opgelost wordt.
Maar een 'WAARSCHUWING' voor de reuniegangers als "Frans" een slokje teveel op heeft begint hij te zingen, nu berg je dan maar, het is geen gehoor.

Ik wens alle reuniegangers heel veel plezier.
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Hallo Gerrit,

kan Goofy zich meteen aanmelden voor de tunnelzangers.

Groetjes Jos2
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik denk dat Goofy met zijn ervaring als runner met hieuwlijngooien wel een goede kans maakt om bij de top vijf te eindigen.
Maar een hieuwlijn met een stalen haak, zoals ze die in IJmuie gebruiken, is die wel toegestaan op de reunie? :wink:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Stavenuiter
Berichten: 1919
Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
Locatie: Enkhuizen

Bericht door Stavenuiter »

Navond allemaal.

Ik wens iedereen, al is het wel een beetje vroeg, een genoeglijke reunie met veel oude verhalen en heel veel plezier.
En vind het leuk voor Frans dat ie ook mee mag doen. :)

Groet Nico.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Reunie,

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Kombuis, Leen, Bram et al,

Leen da's een geweldig idee EN een loffelijk streven wat er hopelijk in resulteerd dat we "in de toekomst" een bijdrage aan de KNRM kunnen leveren die werkelijk" door een ieder op Kombuispraat" wordt gedragen.

Bram, ik heb met m'n eerste bod doelbewust ietwat laag ingezet als ik naar de werkelijke waarde van je schilderij kijk, maar dit geeft een ieder de kans om er een gepast klappie bij te doen en zo scharrelen we hopelijk naar de "Marktwaarde van een ECHTE Minneboo"

Bij deze alvast aan alle reunisten een bijzondere dag toegewenst, naast het smietlientien gooien zal het best weer een bijzondere en historische gelegenheid worden in een historische Nederlandse Maritieme stad.

Veel genoegen en " Goen Goan"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Hoi Jos,
Ik denk dat Goofy met zijn ervaring als runner met hieuwlijngooien wel een goede kans maakt om bij de top vijf te eindigen.
Daar maakt Frans zeker een hele goede kans in, hij heeft wel eens verteld dat hij ze zelf gemaakt heeft.
Dus oppassen geblazen.
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Bericht door Gerrit »

Dit bericht op verzoek van "Frans" (Goofy) geplaatst.

Het hiewlijn gooien, dat is voor mij zeker een uitdaging.
Ik heb het na dat ik bij Wijsmuller weg ben gegaan, nooit meer gedaan.
Dit deed ik aan boord, van het slepen, en uit tijdverdrijf, en er was altijd wel een kuiltje touw te vinden, om
Turkse knopen te maakte.
Het was een uitdaging, van heel dik touw, toch nog een Turkse knoop te maken, ook al was hij niet meer geschikt om mee te gooien.
En dat werden natuurlijk uit geprobeerd.
In de werkplaats in IJmuiden maakte ik ze, om de voorraad op pijl te houden .
Er werd van een oude as stalen proppen gedraaid, en die werden dan in de Turkse knoop verwerkt .
Een poosje in de rode menie, zoals ik op de foto heb gezien.
Die met die stalen proppen waren wel zwaar, maar goed genoeg, om met tegenwind bij een "job"
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Bericht door Akwanaut »

Panorama Vlissingen, met op de voorgrond het dak van de zeevaartschool. (Valt nu onder de paraplu van Hogeschool Zeeland=HZ)

Groet Frank

Afbeelding

Foto N.N.?
Groet Frank
Bram

zeebeest

Bericht door Bram »

:D
Hallo kombuisers ,ik kreeg net een telefoontje van onze Albert uit Antwerpen,waar hij en Marianne momenteel met het zeebeest aan de linkeroever liggen,Albert wou nog effies in zijn uppie naar het schipperskwartier,maar hij had pech,kreeg geen toestemming van de stuurvrouw,of ze moest mee ,en daar had hij geen zin in :lol: :wink:

Morgenochtend vertrekt hij om een uur of acht richting Vlissingen,hij heeft het tij mee dus zal ETA ongeveer tussen 12.00/13.00 uur zijn.
Dus Vlissingen kijk uit want Albert komt even de boel onveilig maken.{en Marianne natuurlijk}
Groets Bram :D

Afbeelding


Plaats reactie