Najaarsreunie op het Veerse Meer en Vlissingen 2006

Alle reünies op een rijtje.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Smietlientien-Gooien

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Kombuis, et al,

Zo te lezen en naar de plaatjes kijkend heb ik een mooie dag "in het Zeeuwse gemist" maar ja!!

Henk Kort gefeliciteerd met het winnen van de "Wisselbeker" ( zie de onderdelen op dit onderwerp een poosje terug!)

De "Wisselbeker" wordt deze winter afgemaakt en komt dan "via de eerste de beste gelegenheid" naar Nederland, dus eventjes geduld maar " wat in't vat zit enz. enz."
Wellicht publiceerd Jos nog een deelname inclusief score lijstje, maar dat komt wel op z'n pootjes terug, Jos stond er nog al dapper bij op de foto en hij zal wel even bij moeten trekken met spit in z'n rug.

Henk laat me even weten wat je "Doopnaam" is dan kan ik zorgen dat e.e.a. korrect wordt ingegraveerd in "het koperen plaatje" van de wisselprijs, ook graag een foto van jouw winnende worp, hetgeen natuurlijk bij de "Historische dokumentatie" van de wisselprijs hoort.

Goed Goan
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Bericht door Jaap5 »

Cor ik vind het prachtig dat je naar de foto en de foto van de huldiging van de winnaar smietlien gooien vraagt maar er is ook nog een poedel. Ik vind dat ik daar wel recht op heb want 91/2 meter is niet mis. Trouwens wat dacht je van de herkansing Een gooi met een haakse bocht. Bijna een deuk in Bert zijn auto.

Trouwens het lag niet aan de sfeer tijdens het gooien Die was enorm.
Ik zou mij echter wel voor kunnen stellen dat er enkele bewoners van de Middelburgse loskade verontrust gebeld hebben naar 112 dat er een stelletje niet kwaad uitziende gekken met een touwtje met een bal er aan elkaar aan het bekogelen waren Zij stond voor de ramen.en stom verbaasd naar dat stelletje gespuis te kijken.
Bert kwam nog onze inleg innen en dat kon ook naar het HvH gedoe.
Harry toen ik een Zaterdag over de Ijsselbrug reed vond ik maar dat er een lekker stroomple onder de brug door liep. Dus ik verwacht veel van die roeitocht volgend jaar
Nu om er een eind aan te breien. Na een lift van Middelburg naar Vlissingen met de millBrothersfamilie kwamen we in de soos aan. Ben eerst gaan inchequen en daarna mijn bagage boven gebracht In het restaurant met mooi uitzicht op de rede van Vlissigen en de wielingen was het goed toeven.Het duurde nog al even in dekeuken. Dat was voor de blijvers niet zo erg maar er waren enkele mensen die een bepaalde trein moesten halen. Die zijn zonder eten vertrokken. dat vond ik wel sneu
Maar ja als het sprookje waar is dat twee potjes bier gelijk aan boterham is,dan viel die honger ook wel mee. Ik heb in ieder geval heerlijk gemosseld met mijn overbuurvrouw Sophie (Bal) Die lustte er ook wel pap van Kregen zelfs nog suppletie van de andere tafel,want het is zonde om een mossel weg te gooien.
Na het eten zwaaide ieder die niet bleef slapen af. Ik ben nog even een paar uurtjes meegeweest met Bert Jos en akkie naar Alfred en marianne op de Zeebeest Daar nog even relaxed zitten kletsen en luisteren naar Ede Staal met het Grunninger leidToen weer terug naar de Soos en heerlijk de horizontale houding aangenomen.eerlijk gezegd was ik wel aan toe,want ik merkte wel dat ik geen jonkie meer was. Na een heerlijke nachtrust smorgens met de Millbrotherfamilie geontbijt en na ook van jos en akkie afscheid genomen te hebben ging ik via de boulevard richting busstation. Toen kwam alles in een stroomversnellingen was ik in 4 uur in AssenMaar toen was het nog een kwelling met die busreis. Ik heb uitermate genoten en ik hoop de volgende keer ook weer van de partij te zijn Allen de allerbeste wensen en groeten van Jaap5
Goofy

Bericht door Goofy »

De Kampioen.
Afbeelding
Henk en Cor
Afbeelding
Henk maakt foto's
Afbeelding

Na mijn Ballonvaart,heb ik mij nog niet kunnen melden.
Maar nu ben ik hoop ik regelmatig weer aanwezig te zijn..
Ik kreeg pas laat de uitnodiging om op najaars reünie aanwezig te zijn.
Waar op natuurlijk snel op reageerde.
Ik ben heel erg blij dat ik er naar toe ben gegaan.
In het begin van de morgen waren er wel wat problemen, maar die waren na een halve liter koffie al weer verholpen..
Dat zat zo, Ik zo van af station Amersfoort verder reizen, met Jaap Vijfhuizen..
Mijn trein was,negen minuten eerder op station Amersfoort,en daar na zou ik in de volgende trein in stappen bij Jaap.
Ik dacht Jaap tever wennen, met een grote beker koffie, dus toen de bewuste trein binnen kwam, liep ik met twee grote bekers koffie langs de trein, om bij Jaap in te stappen.
Jaap had mij geprobeerd te.bellen, maar mijn telefoon ging wel af, maar ik kreeg geen contact
Later bleek, dat Jaap bijna voorin in de trein zat, en door de problemen, met de telefoon, liep ik nog steeds langs de trein met die twee grote beker.
Maar ik kon jaap niet vinden, hij had mij wel gezien, maar kon geen contact maken.
Maar het komt hier op neer, dat ik op het perron achterbleef, met twee bekers koffie en Jaap al onderweg was naar Middelburg.
Dus met een buik vol koffie arriveerde ik een half uur later in Middelburg.
En daar bij het station, werd ik opgewacht, door mijn zeer bezorgde oude maten Cor en Jaap.
Die heel blij waren om dat ze toch wel bezorgt waren, waar ik nu weer verzeild zou kunnen zijn.Dus met z'n drieën op naar "
Bram

Bericht door Bram »

:D Henk natuurlijk van harte mat je overwinneng,en Frans ik ben blij dat jij je weer thuis voelt bij ons op het kombuis, en dat je weer mee kan spelen.
Groets uit een beregend en bebliksemd Alkmaar :D
Bram
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Henk, een prachtige reportage! :D
Goofy is nu ook weer Back In Town en heeft de foto van de onbetwiste winnaar gemaakt.
Alhoewel ik een beetje teveel naar bakboord uitweek, weigerde scheids Bert de Boer de tapeline mee te draaien, want dan zat ik ook bij de top-drie.
Ik hoor van Henk dat ik te weing lijn in mijn hand had.
Daar heb ik al jaren lang heel lang over nagedacht.
Maar met de matrozen en de boots valt daar aan boord niet over te lullen.
Doe het zelf maar eens voor.
Maar daar kreeg ik nooit de kans voor.
De foto's bewijzen nu mijn gelijk, want teveel opgeschoten lijn meegooien werkt niet mee. :lol:
Als webmaster moet je toch altijd gelijk hebben, Niettan? Ja Toch?? :wink:
Het was wederom een onvergetelijke dag, waar we weer een half jaartje op moeten teren. :wink:
We hebben wel te doen gehad met degenen die vanuit den Belse Loodsensoos zonder eten naar huis moesten omdat het zo lang op zich liet wachten. :cry:
Maar de dochter van Henk Kort heeft gelukkig iedereen nog op tijd naar de trein kunnen brengen.
En als een glaasje bier twee boterhammetjes inhoudt....
Maar je zit op je eten te wachten, kan ieder moment komen en het komt maar niet...
Dit was eigenlijk het enige wat er op deze dag misging.
Zelf zijn we nog een daggie gebleven om even uit te waaien.
Maar daar kom ik later op terug en op het intern gehugen van de in elkaar gestorte camara staan nog een paar foto's van de Reutel en een filmpje, maar het lukt me nu even niet om die te uploaden...
De score van het Scmeiszleinschmeiszen heeft Akkie aan Bert de Boer gegeven, maar Bert kan natuurlijk, als je toch in de buurt bent, een joppie op de rede van Vlissingen gehad hebben, want ik zag gisteren een containerfeeder een uur lang rondjes draaien.
Wordt vervolgd, ik kreeg 340 mailtjes binnen en als het goed is komen Ronny en Jaco vanavond ook nog op de site.
Maar iedereen van harte bedankt voor deze onvergetelijke dag! :D
All the best
Jos en Akkie
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Kombuizers,

Prachtige inzendingen en verslagen allemaal.

Ben zondag eerst vanuit mijn fantastische kosthuis in Goes (nogmaals bedankt Jan en Dorothy; klasse) naar huis gereden en was om 16.30 in Groningen maar om 21.30 alweer onderweg naar Rotterdam. Ben daar bij nacht, ontij en onweer aan het klussen geweest en was vanmiddag om 13.00 thuis en toen eerst maar eens gaan slapen. Nu net weer boven water en heb nog wat administratie af moeten werken en zometeen ga ik eerst eens even mijn non-alcoholische BOB weekend afreageren op een weerloze fles jenever. :)
Vanzelfsprekend heb ik ook nog een serie foto's waaronder óók die pan met mosselen en verder nog de totaal uitslag van het smietlien smiet'n maar dat moet dus even wachten. Zal het morgen proberen maar als dat niet lukt komen er nog twee dagen bij aangezien ik woensdagvoor de 62e keer mijn eerste verjaardag vier :wink:

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Bericht door Henk van der Moolen »

Land in zicht!!!!
Als goed stuurman heeft Jos als eerste?? land gezien.
Bert nog niet die is een piraatje aan het draaien.

Afbeelding

Wim vd Moolen is volkomen verbijsterd van alle sterke verhalen die hij die middag gehoord heeft.

Afbeelding

Sommige mensen zijn begaafd, die kunnen alles, duiken, draaien, kolen stoken,motoren ontwerpen en bouwen, enz,enz en op de koop toe speelt hij ook nog even een geweldige potporie op zijn trekzak.
Maistro Ton.

Afbeelding

Het zeebeest zeilt het zeegat uit.
Marianne en Albert in hun element

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Henk,
Prachtige foto van de "Zeebeest".
Wij lagen toen nog te pitt'n.
Vakmanschap is Meesterschap, zeilen kunnen ze. :D
Stroom, een flink poepie wind en mooie strakke zeiltjes. :wink:
All the best
Jos
Goofy

Bericht door Goofy »

Vervolg van het verloop van de reünie beleeft door mij.
Het was voor mij wel even vreemd, om zo ontvangen te worden.
Iedereen was blij, dat ik weer boven water was, en dat lieten ze goed merken.
Van alle kanten werd er bier aangereikt, dus ik kon al snel de smaak van koffie,
Weg spoelen. .Na mij heeft . Cor nog enkele mede kombuisers van het station
Geplukt, en de Reutel binnen geloodst
Toen we allemaal binnen boord waren, gingen we op pad om de eerste 100 meter
Af te leggen naar de .Lady Madelena.
Aan boord gekomen raakte de schipper een beetje in paniek, want de betaling raakte in de knoop te raken. .Maar een ieder een weet, dat een zeeman goud eerlijk is, dus was alles weer snel onder controle. Bert nam de taak op zich, om onze vertering af te rekenen, dus konden we snel aan die grote potten bier. Natuurlijk niet de mannen en vrouwen, die nog moesten reiden, die zaten lekker in het zonnetje aan de koffie of aan de fris.
Zelfs onder het varen werden we door de weer goden bedacht. We hadden geen beter weer kunnen treffen.
We zaten met s'en allen op het boven dek, de stoelen waren in een kruis gesleept, zo dat ieder
Oog kontact had met de anderen.Meteen bij afvaart haalde Ton zijn accordeon tevoorschijn, dus al snel zat hier aanboord al gouw de stemming er in. Ook met Ton kon ik lekker een goed gesprek opbouwen, en hebben het samen over van alles en nog wat gesproken.
Ook hier aan boord heb ik heel goede gesprekken gevoerd eigen lijk met iedereen, en voor al ook met Bert. Maar die had ik ook al hoog in het vaandel. .Zo zie je maar wat je op een dergelijk bootje alle maal kan uit praten. .Zo wel als de heren, maar ook hun vrouwen, lieten zich van hun beste kanten zien. Er werden wel erg grote potten bier getapt, wat dan ook later, tot het gevolg leidde, dat het tap bier opwast. Maar een Palmpje ging er ook wel erg makkelijk in .In Veren, daar kam onze Zeeuwse vriend Frank aan boord, Ik hoop, dat ik wel al die namen uit elkaar kan houden. Frank had bij de aan komst in Veren al uit gebreid gefotografeerd, dat bleek dus later, Dus zo konden de mensen van af de wal ons begroeten. Want aan het eind van de reis werden zo zien op de foto's, nog al eens rare gebaren en rare smoelen getrokken. Maar dat kwam om dat wij met zijn allen aan het mee zingen waren, met de klanken die Ton uit zijn trekkast te voorschijn toverden. Toen we afmeerden, was het verzamelen, om aan de wedstrijd te beginnen.Maar daar later over, anders word het verslag een beetje te lang.
Gr Frans.]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Allemaal,

Na al het fotogeweld heb ik dáár eigenlijk nog weinig aan toe te voegen.

Afbeelding
Al in de Reutel bracht Ton zijn eerste deuntje ten gehore. Dit viel ook bij het overige publiek wel in de smaak.


Afbeelding
Zoals Goofy al memoreerde hadden we ons op een dusdanige manier opgesteld dat we "face to face" zaten.
Maar ook uit nautisch oogpunt een verantwoorde opstelling omdat we zo alle kwadranten in de peiling konden houden


Afbeelding
Dit is dan zo'n pan mosselen die door iedereen maar vooral Jaap eer werd aangedaan.
Dit was een 2-persoons portie.


Afbeelding
Desondanks ging een ijsje er bij Jaap toch ook nog wel in.
Die man heeft een maaginhoud als de zuigervoering van een langzaam lopende scheepsdiesel.
Leen Bal ziet het met verbazing aan.


De uitslagen van het Hieuwlijn gooien zet ik hier ook nog even op een rijtje zoals door Akkie officieel genotuleerd.

1-Henk de Kort 22,40
2-Henk van der Molen 20,30
3-Bal Junior 20,10
4-Rinus Nutbij 19,30
5-Bert de Boer 19,20 én 4 meter diep dus eigenlijk winaar :cry:
6-Wim van der Molen 18,90
7-Frank 18,40
8-Cor Leliard 16,60
9-Albert 16,50
10-Cor Bal 15,60
11-Frans (Goofy) 15,40
12-Leen Bal 12,40
13-Jan vd Lucht 12,20
14-Jos Komen 12,00
15-Jaap 9,50
16-Jaap (herkansing) 3,80

Gezien het animo voor het hieuwlijn gebeuren lijkt het me verstandig om dit ook voor de volgende reunie(s) weer op het programma te zetten. Als we wat ruimer in de tijd gezeten hadden dan zouden er nog heel wat voor een herkansing gegaan zijn. Zoals ik al tegen iemand opmerkte "Voor de meeste van ons gaat het beter dan sex ; dit kunnen ze nog wél twee keer achter elkaar"


Plaats reactie