Voorjaarsreunie 2007 (uiteindelijk werd het Delfzijl)

Alle reünies op een rijtje.
Riorita

Bericht door Riorita »

:-D Bedankt Jaap

Ik ben even een storingkie aan het oplossen op mijn PC.

Groets Bram :-D

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Mannen,

Na al dat fraais wat al is geplaatst wil ik dan nog even de resterende gaatjes vullen.

Afbeelding
Onze serveerster in het hotel die ondanks de hectische toestanden het hoofd koel en de gasten tevreden hield.


Afbeelding
De kaketoe die we dan maar Willem (de zwijger) zullen noemen.


Afbeelding
Bij zo'n ploeg drankzuchtigen zal een reclasseringsambtenaar gillend weglopen


Afbeelding
Roy zat hier echt niet te mediteren maar was aan het "rappen"
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Verslag voorjaars ruine 2007. Teil 3.

Om 07.00 uur weer fluks uit de veren, soppen, ( ja-ha ook het staande werk ), en om 07.45 uur aan het ontbijt.
Nog gauw even wat instrukties aan Bram gegeven hoe met onze bevriende Oosterburen om gegaan moest worden. De uitdrukking Moffen is natuurlijk helemaal uit den boze. Die verekkelingen, ( ik bedoel natuurlijk vrienden ), houden er niet zo van gelijk maar getutoyeerd te worden. Je begind met Herr-Docktor-Meister en dan pas Mof. Zo hoort dat n.l.
Bram zei dat hij het begrepen had, maar we moesten in de loop van de dag na het nuttigen van de nodige Spa-Geel, toch constateren dat hij het protocol behoorlijk geweld aan deed.

Om 09.00 uur kwam de bus voorrijden die het gezelschap naar de Eemshaven zou rijden. Het leek verdacht veel op een bus van Justitie, hetgeen voor enkelen waarschijnlijk nostalgische gevoelens opwekte...........
De chauffeur ontpopte zich als een soort kok. I.p.v. te schakelen zat hij in de versnellingsbak te roeren alsof hij in de soep van de dag zat te roeren.
Op goed geluk kreeg hij het theater toch in de juiste versnelling en middels een furtioos voeten spel wist hij ook de homo aan de praat te houden.
Het bleek erg druk op de ferry te zijn. Bruder Heinrich bleek ook op uitgebreidde schaal naar Borkum te reizen om urlaub te vieren.
Riny & ondergetekende werden op Borkum in een vrachtwagon geladen die erg deed denken aan de foto's die we allemaal uit de W.O.II kennen. Gelukkig bleek het eindpunt toch Borkum Hauptbahnhof te zijn..............
Wij vroegen ons aanvankelijk nog af; who iest der bahnhof. Maar gelukkig bleek er een goede piloot op de bok van de loc te zitten die de weg naar Borkum am Meer wist te vinden.

Eerlijk = braaf, die graf Moffen, ik bedoel onze vriendelijke, meelevende handelspartners aan onze oostgrens, hebben de naam niets anders dan Richtige Thuringer Bradwursten in hun kanaal te persen.
Welnu, Jan Kaas bleek er ook wat van te kunnen hoor !. Ergo, ze kunnen nog wat van ons leren !. De worsten waren niet aan te slepen. Het Spa-Geel trouwens ook niet................
Het cultuur opsnuiven nam wel enige tijd in beslag. Dit werd n.l. aan de boulevard gedaan daar op deze lokatie de meeste wind stond...............
Over het smietliensmieten is al het nodige gepubliceerd, dus mijn commentaar, dat het nergens op leek, is feitelijk overbodig. Misschien een idee voor de Grote Najaarsreunie 2007 om Henk Kort te verzoeken een Master Class te geven lijkt me wel op z'n plaats.............

Helaas waren de weergoden ons niet geheel goed gezind en moest met grote regelmaat in bepaalde etablisementen shelter gezocht worden. Gelukkig werd letterlijk overal heel bereidwillig Spa Geel geserveerd zodat niemand last van uitdrogingsverschijnselen kon krijgen.
Voor de terugreis aanvaard werd, bleek de voorraad braadworsten weer op peil te zijn. Het tafereel van de morgen herhaalde zich weer en terwijl de worsten, figuurlijk gesproken, bij velen uit de oren hingen, werd de trein weer bestegen en ging het al boemelend weer richting m.s. "Munsterland" die ons, na en voorspoedige oversteek, weer veilig in de Eemshaven afleverde.

Een deel van de "Wild Bunch" ging richting Chinees, terwijl de de rest van het gezelschap zich door de hotelkok lieten verrassen.
Hierna konden we onder het genot van van nog enige glaasjes lauwe anijsmelk terugblikken op een toch wel bijzonder geslaagde dag.
Diep in de nacht zocht de laatste gast ook z'n wiegje op, niet wetende dat de dienstgang beslist geen flipperkast was, maar gewoon rechtlijnig "genomen" diende te worden.
Maar ja, een mens kan ook niet alles weten...............

Morgen Teil 4 - ende.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
ed bartels

voorjaarsreunie

Bericht door ed bartels »

Vandaag pas even de gelegenheid te reageren op de kupoeter.
Nou Roy, ik gauw uitgeschreven want jij hebt het hele journaal al geplaatst op de letter nauwkeurig. Ik wist niet dat jullie met de vrachtwagen naar Haubtbahnhof waren vervoerd. Niet dat wij zo komfortabel zaten op die houten bankjes. Maar wij hadden een wagon vol Friese plattelandvrouwen en ondanks het buitenlands wat ze spraken toch flink gelachen. Ze hadden broodjes gekocht die tot de Kerst houdbaar waren. Ja, je weet maar nooit daarboven in de Noordzee.

Ik wilde ten overvloede misschien iedereen bedanken voor de gezelligheid die ieder had meegebracht en vooral Jaap en Bert voor hun organisatie en cultuurlessen.
Wat ik jammer vond, maar dat geld alleen voor mij, is dat ik Delfzijl niet goed heb kunnen bezoeken want zaterdag zaten we al vroeg in de Eemshaven en waren na sluitingstijd pas terug. Ik had m'n ouwe plekjes nog terug willen zien en wat maten op willen speuren.
Toen ben ik zondag om zes uur opgestaan en na een bak koffie, ja, was reeds al soedah aanwezig, met de auto Delfzijl rond gereden.
Ik schrok me rot. De Nieuwstraat helemaal verpauperd en dichtgetimmerd
Cafe Kroonstad,een opslag van troep, De Abel Tasmanonderkomens foetsie, de Oranje Nassauschool idem, Niestern ver weg naar de overkant
Het zeemanshuis,weg, dichtgetimmerd. Kroegje naast de waterpoort, is nu een straat geworden. Ik heb toen wat vroege vogels die hun hondje uitlieten laten voorlichten over Delfzijl. Ja, voor mij was het een tegenvaller dat al het leuke was verdwenen. In de haven lag 1 schip, in de Eemshaven buiten de Urkers geen een.
Nee, zelfs dancing-cafe Tinus vd Linden heb ik niet meer gevonden.
En tja, s'morgens om 7 uur kun je niet bij maten op de stoep staan dus die heb ik ook niet meer gezien. Wel heb ik m'n oude schooltje ontdekt in Farmsum. Farmsum was nog in tact.Gelukkig, toch even een warm gevoel
gekregen.

Tjee, nou zie ik pas het bericht van Bram dat Rita in de lappenmand ligt. Nou, het zit jullie wel mee zeg! Goed dat we nog konden gaan stappen het weekend er voor. Kop op meid, alles groeit weer aan.

groetjes Ed
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Ed,Bert Roy en all

allemaal mooie stukjes geschreven.
Bert de lekke band was niet lek staat nu nog op 4 bar dit is het eerste bericht op mijn nieuwe pc met Vista,ben nog lang niet klaar,want met het huishouden erbij maak ik een lot of overtime,maar dat komt ook wel weer goed,allemaal bedankt ook voor de beste wensen aan Rita.

Groets Bram :-D
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Verslag van Voorjaars ruine 2007. Teil 4 / Ende.

Zondagochtend aan het ontbijt om 07.45 uur, bleken toch enige reisgenoten wat last van bumblebees in hun tank te hebben. Ja-ha, Spa Geel is opzich al koppig spul, zeker als je dat af probeerd te blussen met Schotse landwijn.....................
Gedurende het ontbijt hadden we wel gezellige gespreksonderwerpen. Het bleek dat de worsten-eters onder ons stuk voor stuk op uitgebreidde schaal achtertrossen uitgezet hadden en marlspijkers weggedraaid hadden.....................................
Eet smakelijk hoor !.
Het ontbijt leek wel op een K.N.S.M. rantsoen. We kregen er zomaar een eitje bij. Het was per slot van rekening zondag !.
Alle gekheid op een stokkie; we zijn in ons hotel prima bediend. Zoals Bert al met een foto illustreerde, de dame die ons bediende kreeg het beslist niet voor niets, maar sloeg zich hier zeer professioneel doorheen. Het is een beetje achteraf gelul, maar ze had eigenlijk een mooie tip verdient !!!.
Maar goed, aan alles komt een eind en na elkaar uitgebreid afgelikt te hebben ging een ieder zijn / haar weg, elkaar plechtig belovend bij de najaarsreunie weer te ontmoeten.

Wij kozen voor een route via 't Oldambt en zouden bij Drachten pas weer de Highway nemen, maar dat pakte toch even anders uit.
Kijk, het is natuurlijk wel leuk om allerlei weggetjes binnendoor te nemen en fraaie huizen en hofsteden te bewonderen, maar er moet intussen wel even op de uitgestippelde route gelet worden. In principe lukte dit prima. In principe dus. Het was voor aanvang van de feestelijkheden al besloten om het wildplassen van het programma te schrappen, hetgeen te bil-likken was. Maar hoe met wild berakken om te gaan !?. Want dat was op een geven moment toch een probleem. In the middle of nowhere werd de aandrang toch wel erg groot. Als een mens zich gaat verbeelden dat z'n hersens een bij-de-hanter orgaan zijn dan z'n darmen, loopt hij uitgebreid het risico om in z'n vodden te schijten !. Gedurende deze onderlinge "organen" strijd werd niet adequaat genoeg op de uitgestippelde koers gelet met als gevolg dat we een rondje dreigden te gaan rijden. Ferm ingrijpen was geboden !. Horeca zaken waren op dit tijdstip nog niet open, dat bleek alras. Een goede raad was duur, althans het kon duur gaan worden. Het snode plan was n.l. opgevat om eens lekker te gaan wild berakken. Ons bussie werd op een parkeerplaats verankerd en met een rol strontfilm onder de arm de bossies ingedoken. Broek en pendek op de hielen en achterover, half in de takken hangend, werd een poging ondernomen om te ontballasten. Net voor het zover zou komen brak de tak af. Dus met de hele hassan op de hielen naar een volgende boom geschuiveld om het ritueel te herhalen. Gelukkig lukte deze grande truc wel. Na de handen met Spa-Rood gewassen te hebben vervolgenden we onze weg. Toch maar een mooi stuk N-33 naar Assen gepakt. Er moest immers tijd ingelopen worden !.
Bij Joure hebben we de drive-in van Mc Donalds maar eens met een bezoek vereerd. Heerlijk zo'n Mc.Bacon Burger. Het was veel en warm, maar waar smaakte het naar !?. Jawel, ook Mc.Donalds is op de gezonde toer gegaan. Er zat zowaar sla en tomaat bij. Het moet gezegd worden, het was inderdaat vochtig tot nat. Maar of er smaak aanzat, wij hebben het niet kunnen ontwaren. Zelfs de mussies die afwachtend op beide buitenspiegels zaten, verrekten het om op te kanen. Die kwamen waarschijnlijk vaker bij deze toko dan wij.................
Een kleine 3 kwartier later arriveerden we in het vertrouwde Nieuwe Diep.

Al-met-al kunnen we op een zeer geslaagd trippie terug kijken. Bij tijd en dweile hebben we ons letterlijk de tranen gelachen. Fijne mensen ontmoet, eigenlijk veel gezien en meegemaakt. Het bleek dat mensen met een lichamelijke handicap toch op begrip van mede reisgenoten kunnen rekenen, ondanks dat zoiets onvermijdelijk tot enig ongemak leidt en aanpassing van een ander behoeft.
Ook namens Riny, allen hartelijk dank voor alle opofferingen en inspanningen.

m.v.g, Roy, & Riny natuurlijk !.
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Gedverderrie Roy :shock:

Gaat ìe me daar in ons fraaie Groninger Landschap zo maar even een van zijn beruchte Nieuwediepse bouten zitten draaien. :? Het hele milieu overhoop en het grondwater verontreinigt. Het zal nooit meer hetzelfde zijn. :roll: Je had niet beter verdient dan dat die tak pas in een iets later stadium gebroken was zodat je er zelf ook even `feeling` mee had gekregen. :lol:
Misschien is het toch zaak dat ik de Veldwachter inschakel om alsnog het corpus-delictie op te sporen en je met je wandaden te confronteren. Waar is het misdrijf ongeveer gepleegd? Where-a-bout ?? :roll:
In Haarlem hadden ze al problemen met het drinkwater door besmetting met E-collie bacteriën maar nu zitten we in Groningen met het hele alfabet aan collie bacteriën. Geen wonder dat hij zijn handen direct al met Spa-rood moest wassen.
Da ge bedankt zijt da'witte.

Groeten,
Bert de Boer
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Nou Bert, die E-colli in Haarlem IS een heel probleem :? :? Met al dat doorkoken duurt het elke keer twee minuten langer eer dat ik mijn bakkie thee "an den lippen" heb :cry: :cry: :cry: . Daarbij valt het verloren lichaamsdeel van Roy in het niet; die heeft na een "click"van een opener een biertje :-D :-D
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Het is dus van belang te weten waar de diverse brouwers hun water vandaan halen, de plaats van de bronnen in de vrije natuur zijn dus niet zo zuiver meer. Ik heb mijzelf tijdens mijn vis tochtjes door de polder daar ook wel eens aan bezondigt, het lucht wel op. Dus a.u.b. niet meer in de buurt van Grollo uut de broek.

Groetjes Jos2
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Bericht door Jaap5 »

Marjanne

Jij vond toch dat ik een beetje aan de gezette kant was. Dat is niet erg,dat vind ik n.l ook. Maar zo als in 11957 op de Straat Johore wil ik er toch ook niet meer uitzien. Om je weg wijs te maken : Dat figuur in geblokt shirt isse ikke

Afbeelding

Dit is weer zo, n plaatje van de Zuiderzeeballade Opa en wat is dit? Dat is een stukje uit de goede oude tijd, k Was dat plaatje jaren kwijt etc Groeten Jaap5


Plaats reactie