Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Alle reünies op een rijtje.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Cor Leliard »

Hallo Vrienden en vriendinnen.
Op de eerste plaats hartelijk bedank voor de gezellige dag.
Het was prachtig weer en ik heb genoten .
Maar het hoogtepunt van de dag was toch het smietlijn gooien.
Met als trotse winnaar van de Harry G Hogeboom wisseltrofee.

Let op hoe Bert weer met zijn vinger in een gaatje zit,als hij de wissel trofee in de hoogte houdt.
groetjes uit een mistig Breda Cor
Bijlagen
Harry.G Hogeboom wisseltrofee.jpg
Harry.G Hogeboom wisseltrofee.jpg (119.65 KiB) 4949 keer bekeken
trotse winnar
trotse winnar
trotse eigenaar van de wisseltrofee Bert.jpg (144.84 KiB) 4933 keer bekeken
tweede prijs Frans
tweede prijs Frans
de tweede prijs aan Frans Masurel.jpg (139.47 KiB) 4933 keer bekeken
derde prijs voor Rose
derde prijs voor Rose
uitreiking derde prijs aan Rose.jpg (149.22 KiB) 4933 keer bekeken
troost prijs voor Marjanne
troost prijs voor Marjanne
uitreiking troost prijs aan Marjanne.jpg (113.85 KiB) 4931 keer bekeken
Waar hebben ze het over???
Waar hebben ze het over???
waar hebben ze het over.jpg (93.72 KiB) 4927 keer bekeken
zo moet je gooien
zo moet je gooien
zo moet je gooien.jpg (210.76 KiB) 4928 keer bekeken
het keuren van de diverse Groningse worsten
het keuren van de diverse Groningse worsten
het worst proeven gaat beginnen.jpg (133.29 KiB) 4918 keer bekeken
Il parle Il a parle

Ab Plugge

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Ab Plugge »

mooie dag, prachtig weer en leuk om veel "kombuispraters" eens te hebben ontmoet, namen zijn gaan leven !
bedankt
Ab Plugge
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door proet »

Op zaterdag morgen pak je na veel bedenkingen, er is altijd wat met die trein, als ik de trein neem zal je zien is er wat etc etc, na evenveel geruststelende opmerkingen van mijn wederhelft en de prijs voor 10 euro op en neer, de trein om 7.00 uur uit Ruurlo. En zowaar slechts 10 minuten later dan de reisplanner had aangegeven was ik in Rotterdam. Lichtelijk gebroken (want de banken van de NS zijn ook niet alles als je er ruim 2,5 uur op moet zitten) loop je door een opgebroken Centraal station naar het Maritiem museum.
Daar samen met Wil een bak koffie, en dan het museum in, loop je daar meteen Albert met ega tegen het lijf, even gedag zeggen en verder naar de bibiliotheek van het museum de bron van gegevens voor mij althans. Ja jammer dan gesloten (dat is iets wat mij altijd overkomt) geopend op de eerste zaterdag van de maand. Nog even gekeken en dan maar op naar de Slegte kijken of er nog een leuk boekje aanwezig is, nou genoeg maarja zeulen door de stad met een partij boeken is ook niet alles dus een andere keer.
Via het buiten museum op naar het zeemanshuis om te kijken of er al een groep kombuizers aanwezig is.
En ja er staan al een aantal prominente kombuizers op de kade,
Na een genoegelijke middag met een rondvaart en een bal van de ballentent ga ik op tijd en met het verhaal van Jos (Ninmegen) in het achterhoofd over een probleemje met de treinenloop op tijd richting station.
Ik was vergeten dat er gevoetbald werd en dat was niet slim, bij een Hotel was er een afzetting van de Politie. en moest ik een stukje omlopen. Vlak bij het centraal station werd de wereld oranje gekleurd en er waren wat blauwe tonen. Weer een hotel waar wat was te doen weer een stuk omlopen. En toen ja hoor ik was in het Centraal station.
De wereld was gevuld met 'zingende' oranje fans en die overstemden de omroeper van het station. Maar ik kwam er achter, er reden geen treinen naar Utrecht (ongelukje), Den Haag (werkzaamheden) en dus ook niet naar Amsterdam dus er waren wat reizigers die wat ongelukkig keken (waaronder ik ook). Maar als je de sprinter nam naar Gouda dan waren daar bussen aanwezig en werd iedereen keurig per bus naar Utrecht gebracht.
Nou reden de sprinters gewoon volgens de dienstregeling, en de intercity's die reden gewoon niet naar Gouda dus na een halfuurtje wachten moest alles in dat sprintertje, lachen joh (voor het personeel van de NS dan) maar goed het kwam er in. En na vier stops, er ging nog wat uit ook waren we in Gouda en op naar de bussen. Die ook klaar stonden, 4 stuks nog wel. Toen die vol waren hadden we er nog wel een paar kunnen vullen, die kwamen later er ook aan. Eindelijk na 'even' wachten op naar Utrecht. In Utrecht liep alles normaal en zelf de aansluitende verbindingen liepen perfect. En na een reisje van vier en een half uur was ik kompleet gebroken in Ruurlo. En is het komende jaar voor mij weer het motto 'Openbaar vervoer NIET doen'.

Toch was het een leuke dag en hierbij toch nog wat foto's
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1146
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door jeroen »

Gisterochtend eerst even naar Railz Miniworld geweest, stond al een tijdje op het programma maar kwam er steeds niet van.
Dit is de grootste indoor model spoor baan in NL, Europa wereld??
Ze zijn ook nog steeds stukjes aan het bouwen,
Hier een 2-tal foto's
Afbeelding
De Happy River die locomotieven aan het lossen is.
Afbeelding
De Mammoet kade in Rotterdam.

Vanaf Railz via de Slegte en de boekhandel in het museum langs de leuvehaven richting Spido gelopen. Bij het zeemanshuis voor de deur stond al een redelijke groep kombuizers.

Vanaf de rondvaart nog een paar foto's
Rotterdam.JPG
Rotterdam.JPG (183.58 KiB) 4917 keer bekeken
Afbeelding

Afbeelding

Foto's van de kombuizers zijn al geplaats en er zullen er nog wel meer volgen.

Helaas had ik al andere diner afspraken en moest ik het na de Spido voor gezien houden. Was een aangename middag. Mensen edankt en tot de volgende keer.
Groeten Jeroen
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Wij zijn inmiddels weer terug in Warffum, Bert de Boer heeft ons keurig thuisbezorgd. :-D
Samen met Jaap5 die zijn auto op mijn erf gestald had.
Het was gisteren weer een hele gezellige gedenkwaardige dag, helaas werkte de NS voor de diegenen die voor het openbaar vervoer gekozen hadden niet erg mee.
Alle aanwezigen nogmaals bedankt voor de gezelligheid, dit is uiteraard weer voor herhaling vatbaar. :-D
Er waren bij het hieuwlijngooien een journalist en een fotograaf van het AD aanwezig, als het goed is staat er morgen iets van dit unieke gebeuren in de stadseditie van het AD. :)
Ik zal later ook wat foto's plaatsen.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door cor »

Jos en anderen ik heb van de smietlijn werpen een kort filmpje
wanneer ik deze kan plaatsen weet ik nog niet omdat het uploaden
in mijn computer niet zo wil lukken.
Het is ongeveer 8 of 9 minuten

Groetjes Cor Boer
Jan Vos

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jan Vos »

Zie dat Bert op de smietlien staat, :shock: :shock: Dat zijn stadse fratsen Bert. :oops: :oops:

Afbeelding
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Alle foto's goed bekeken,en er zullen er wel meer volgen, soms een beetje heimwee,als ik zo iets bekijk, maar als wij de weekelijkse lotto nog eens winnen, kom ik beslist mee doen. Het valt me wel op, dat er eigenlijk maar weinig kombuizers aan zo'n reunie deel nemen, ik zou er beslist bij zijn als ik in de buurt woonde, en ach... met 500 kombuizers een ballentent binnen stormen , is ook niet te doen. groetjes Mart
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 887
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:26
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Nick »

Ahoy Mensne
De foto's zien er goed uit
en zo te zien was het weer bere gezellig
Hoop dat ik er toch eens bij zal kunnen zijn
groetjes Nick
Ruud (R.I.P.)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Jan Vos schreef:Zie dat Bert op de smietlien staat, :shock: :shock: Dat zijn stadse fratsen Bert. :oops: :oops:
Ahoy Jan,
Da's techniek,wat Bert daar doet,naar boven kijken,werkelijk subliem,en intussen op de smietlien staan. 8)
Deden we vroeger ook,als met 'n heel zooitje bij elkaar stonden,en er één scheet gelaten werd,héél verontwaardigd rondkijken,en zeggen,wie meurt hier :?: :lol:

@Mart,....Nou het is maar goed,dat er niet meer mensen aanwezig waren op deze reunie,want die "baas" van de Ballentent, liep nu al bijna in de zeik en kwam zelfs vanuit de kroeg naar het smietlien gooien op de kade,wat wij nu uiteindelijk wilden eten,en dacht,door iedereen z'n mosselen te laten eten dat het wel voor elkaar zou komen,maar toen te horen kreeg dat er ook mensen waren die niet van mosselen hielden;maar die "kanenbraaier" kreeg het toch voor elkaar,om het goed te laten verlopen,met de nodige potten geestelijk nat,want ik zag hem regelmatig naar de toog gaan om nieuwe voorraad aan te schaffen,dus wat dat betreft,hield hij de "eer" omhoog.
Maar zoals jij al stelde,helaas waren verschillende "vaste klanten" om diverse redenen niet aanwezig,maar het was wederom gezellig :!:

@ Jos2....
volop belangstelling en vele auto's die enthousiast toeterend langs reden.
Dat kwam door wat Turkse "gasten",die zo hun bruiloft vieren,gebeurt hier[Helmond] wekelijks een paar keer,vaak met zo'n 50 auto's,doen ze ook bij een besnijdenis van hun kinderen,maar dat zal wel overal gedaan worden in steden waar veel "medelanders" wonen. :shock:


Plaats reactie