Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Alle reünies op een rijtje.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

We voeren er zo stijf onderdoor, dat het niet mogelijk was om deze Grand Old Lady er helemaal op te krijgen. :)
All the best
Jos
Bijlagen
rotterdam.a.jpg
rotterdam.a.jpg (148.82 KiB) 4101 keer bekeken

Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De kleine fotootjes van Rose gaat ze morgen groter maken, ze moet morgen om 06.00 uur weer aan de bak bij Ceres. :)
Wat betreft het krantenartikel in het AD in de stadseditie, misschien is het op de site te zien, in de landelijke editie in ieder geval niet, dus als iemand uit Rotjeknor het morgen wil scannen en plaatsen, we zijn erg benieuwd. :)
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het schip waar het stukkie potdeksel van smietlientrofee vandaan komt , opgestuurd door Harry G.Hogeboom uut Halifax. :)
All the best
Jos

Hallo Jos en Bert,

Ik stel me zo voor dat jullie "toch" weer blij zijn het " Rotterdamse Beton" in het schroefwater achter gelaten te hebben, ondanks de "genoegelijke tiet"

Bijgesloten " voor de archieven" een zeer recente EN unieke foto van de "Louis" voor een aantal redenen:

1) Genomen vanuit de helicopter terwijl ze afgelopen maand seismic werk deed samen met de USCG " Healy" in het Noorden van de Chucksi Sea, DUS " Ga bij de Bering Straat gewoon op je Compassie naar pak weg 83 Noord en je bent er"

2) Het stukkie "Potdeksel Smietlien Holt" komt van de reling op de achterste bocht ONDER het helicopter dek aan SB.( Tijdens de re-engine job met MAK's in de "early nine-ties" )
3) Op de foto van de kont van de Healy, kun je de Louis nog net aan SB boven zien.

mvg HH
Bijlagen
Louis-2008_Seismic-.jpg
Louis-2008_Seismic-.jpg (44.62 KiB) 4074 keer bekeken
Louis-2008_Seismic--Healey.jpg
Louis-2008_Seismic--Healey.jpg (48.55 KiB) 4073 keer bekeken
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Linders »

Ik zie dat de Davids al weer terug geplaatst zijn op de Rotterdam, dan zullen de sloepen binnenkort wel volgen.
En Jos een mooi plaatje van dat groene torentje, maar waar kwam de wind nou vandaan :?: :?:

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

waar kwam de wind nou vandaan
Volledige windstilte. :lol:
monseigneurcor.jpg
monseigneurcor.jpg (41.91 KiB) 4669 keer bekeken
Monseigneur Cor uit Breda heeft hele goede connecties met het hierboven, die heeft dat allemaal voor ons geregeld. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Jossiedos,

Lijkt mij een makkie :-D . Op de zuidzijde komt de wind uit het noorden 8) en op de westzijde vanuit
het zuiden :-D .

Groeten,K.Brouwer.
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Linders »

Dus als ik het goed begrijp Koert, kon de HAL de wind naar zijn hand zetten.
Op het andere torentje hebben ze echter de tijd niet mee gehad.

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik zit dat ###@%$$!! allemaal met tranen in de ogen te bekijken, mensen.
Lekker in het zonnetje aan het water droge worst zitten eten.
Wás ik van plan om deze keer mee te doen, lazer ik van de trap.
Nou ja, volgende keer dan maar. Ik ga een smietlien maken en oefenen. :shock:
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door proet »

Nog even terugkomen op de droge worst test.

Drie man hadden droge worst meegenomen te weten Jos, Bert en Jaap.
Iedereen liet zich de worst smaken maar ik hoorde geen uitslag welke worst de beste was. Hierbij mijn uitslag:

1 Jos - goed gekruid en echt mooi droog.
2 Bert - goed gekruid iets minder droog dan de nummer 1
3 Jaap - wat anders gekruid en kwam wat minder droog over (te vers?).

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jaap5 »

Goedemorgen Kombuizers.
Gisteren na een enerverende reis weer terug op de basis gearriveerd,na van een enorm leuk en leerzaam weekend genoten te hebben. Denk maar niet dat het zo maar een gewoon ordinair platvloers feestje is. Nee ,in tegen deel. Ik sta nog te trillen als ik aan de wijze lessen van jos en Bert terug denk. Maar ik ben zelfs nu in staat om aan Jos 2 uit te leggen hoe het met dat torentje zit, Dit komt door de variabele deviatie van de frustatie over de moeilijke navigatie en de HAL-lucinatie van de Amerika lijn. Kortweg gezegd: Met alle winden meewaaien. Jos 2 ,als vetpriester op stap met een stel steigerrammers , moet je een hoop gebeuzel aanhoren. Gelukkig ben ik erg plooibaar.,en als ik een verkeerde smaak in mijn mond kreeg was er voldoende bluswater om dat weer weg te spoelen. Tenslotte was het op zee ook al zo. S Morgens vroeg vroegen ze altijd water aan dek, zelfs al hadden we de hele nacht liggen stampen en water over gekregen. Wat jammer voor de mensen die met de NS kwamen. Uitgerekend op onze reuniedag het gehele trein verkeer plat. Het was natuurlijk te voorzien dat Henk zijn wisseltrofee zou kwijt raken. Maar ik vraag me af of er geen georganisseeerde sabotage gepleegd is door de vroegere vrienden en collega,s van Henk Ik insinueer niets,maar toch???? Het was trouwens echt jammer dat er geen buikorgeltrekzak aanwezig was. Zodoende heeft niemand kunnen genieten van de liederen die we ingestudeerd hadden. Trouwens we hadden zoveel te vertellen etc dat er geen tijd over was om iets ten gehore te brengen. Over vertellen gesproken. Zaterdag laat zijn we nog op Safari geweest in de Jungle Daar nog genoeglijke uren doorgebracht met Aat en Martha Overweg Tjonge jonge wat kan die kerel vertellen over de Rijnvaart etc. Die anecdotes zouden in boekvorm moeten verschijnen De bestseller van het jaar. Aat hoe is het met de PB (geen persoonlijk bericht maar ook de afkorting voor Parkeer Bon) afgelopen .
Terugblikkend op een geslaagd weekend doe ik allen de groeten van jaap5


Plaats reactie