Forummeeting 2010 en nabeschouwing.

Alle reünies op een rijtje.
Willem Oldenburg

Re: Forummeeting 2010 Na beschouwing.

Bericht door Willem Oldenburg »

Deel 3 Forummeeting 2010.

Waardoor hij de Wissel trofee binnen haalt op een verdienstelijke afstand van 19 meter en 27 cm.
1ste prijs Dirk Oosterhaven (3).jpg
1ste prijs Dirk Oosterhaven (3).jpg (187.3 KiB) 4758 keer bekeken
De overhandiging van de wissel trofee door Bert de Boer – Compass aan Dirk Oosterhaven en CD van boek van Theo Horsten en Grunniger koek.

Marnix won de 2de prijs en kreeg een CD met het boek: Vroeger Had Je Lol / De Prijs (info en Fragmenten) / De Kim Blijft Altijd Even Ver (info en Fragmenten) van auteur Theo Horsten + een Grunniger koek.
De 3de prijs ging tot mijn grote verbazing naar mijn persoontje, waar ik zéér erkentelijk voor ben. De 3de prijs winnaar kreeg dezelfde prijs als de winnaar van de 2de prijs.
De Grunniger koek heb ik aan Cees gegeven, hadden we beiden wat als herinnering aan een fantastische dag.
De CD’s waren ter beschikking gesteld door Theo Horsten en de Grunniger koeken door Bert de Boer – Compass.
Van het Smietlientien smieten gingen we lopen naar de Hofnar (het restaurant waar we gingen eten), eerst buiten borrel uurtje houden, was trouwens ontzettend druk binnen (goed teken, is het meestal goed ook).
De exacte tijd dat we aan tafel gingen weet ik niet meer ik dacht 19.30 uur, maar het was allemaal goed verzorgt.
René Speur & Nico van Eijden.jpg
René Speur & Nico van Eijden.jpg (208.67 KiB) 4758 keer bekeken
René Speur en Nico van Eijden aan verschillende tafeldiscussies.


Na lekker te hebben zitten kleppen, werd het voorgerecht gebracht dat was verschillend het was een keuze menu, na het voorgerecht het hoofd gerecht was ook een keuze in en na afloop daarvan een spetterende ijsshow als toetje (zie foto’s: Mister Joks).
Het eten was lekker en goed, iedereen kwam aan zijn trekken en ik heb hierover geen verkeerd geluid gehoord.
Het afrekenen ging ook correct via Jos Komen, ieder hield zijn eigen consumpties in de gaten en het eten was voor ieder € 22,50 dus makkelijk rekenen.
René Speur - Tonny.jpg
René Speur - Tonny.jpg (213.17 KiB) 4758 keer bekeken
René Speur en Tonny (dochter van Joks) en anderen waar ik helaas de namen niet meer van weet.

Na met Cees Koene te hebben overlegd over het tijdstip van vertrek is toch ruim een uur rijden, zijn wij na iedereen te hebben bedankt vertrokken naar de auto, Albert van de Wal liep met ons op, had zijn auto vlak bij onze geparkeerd, na een rit van ruim een uur leverde ik Cees om 23.05 uur voor zijn deur af, hij moest er de volgende dag al weer vroeg uit, doet vrijwilligers werk bij de lokale voetbal.
Daarna ben ik over de sluizen terug gereden naar Wijk aan Zee en toen was het kinderbedtijd, eerst nog aan moeders alles verteld van de dag en toen de kooi in.

Ik wil als laatste de mensen hartelijk bedanken, die het mogelijk hebben gemaakt door al het georganiseer en geregel, dat het zo’n heerlijk uitje is geworden.

Groeten
Willem Oldenburg

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Forummeeting 2010 Na beschouwing.

Bericht door Joop »

Ruud schreef:Het 1e voorproefje :lol:
:lol: Ruud bedankt, ook voor de foto jong en oud.
Ik heb nog niet alle video's van de camera gehaald en zal de stukjes aan elkaar plakken met een toepasselijk muziekje er onder.
Deze had ik wel en dat is het vervolg op jouw video, het opmeten van het resultaat van Jos zijn worp.
:wink: Groeten Joop

http://www.youtube.com/watch?v=GgO9c3aD288
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Forummeeting 2010 Na beschouwing.

Bericht door gerard tenerife »

een prachtig verslag (en fotos) van een prachtige dag, ik ben er haast bij geweest en heb er van genoten.
bedankt, gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Forummeeting 2010 Na beschouwing.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Iedereen in de eerste plaats bedankt voor de aanwezigheid en de gezelligheid, want zo'n geslaagde dag maak je toch allemaal samen. :)
Oud ketelbinkies, koksmaten, matrozen, stuurlui, kapiteins en hoofdmachinsten etc. waren deze dag aanwezig en hadden één ding gemeen: we hadden die goeie ouwe tijd op zee meegemaakt.
Op kustertjes, sleepboten, tankers, passagiers- en vrachtschepen.
We waren one big happy family. :-D
All the best
Jos

ps vanwege familieomstandigheden die ik pas na thuiskomst hoorde ben ik de komende dagen niet zo vaak aanwezig op Kombuispraat.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Forummeeting 2010 Na beschouwing.

Bericht door rspeur »

Mede kumpulanners en meegenietende andere kombuizers,

Ik ben niet erg origineel, maar ik kan niet anders dat stellen dat ik het enorm naar mijn zin heb gehad. Dank aan de organisatie, maar ook natuurlijk dank aan iedereen die erbij was. En zo ze mochten bestaan, ook dank aan de weergoden.
Ik ben wat laat, maar er moest thuis ook nog wat worden gedaan, ook al heeft dochterlief keurig op mijn meisje gepast. Ze hebben flink wat afgemutst. Wij natuurlijk ook, maar dat ging toch wel over wat andere zaken....

Ik ga op de topic niet opnieuw het wiel uitvinden, hieronder zet ik maar twee plaatjes. Verder is er veel dubbel. Ik heb natuurlijk wel de hele fotoreeks op flickr gezet, inclusief wat "vooropnamen". http://www.flickr.com/photos/rspeur/set ... 009104479/
Voor wie een foto op volle sterkte wil: even plusje aanklikken, naar "all sizes", gewenste formaat downloaden. Joop en Willem: ik heb van jullie een paar foto's gepikt, ik heb ze met bronvermelding geplaatst.

René
Bijlagen
kombuispraatkumpulan 091010 Vlietlander II.jpg
kombuispraatkumpulan 091010 Vlietlander II.jpg (429.58 KiB) 4691 keer bekeken
kombuispraatkumpulan 091010 Bittergarnituur....jpg
kombuispraatkumpulan 091010 Bittergarnituur....jpg (317.08 KiB) 4691 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Forummeeting 2010 Na beschouwing.

Bericht door Compass »

Hallo Allemaal,

Hier weer terug op het honk na nog een beetje een sightseeing tour te hebben gereden ; opgestoken in IJmuiden bij 'de Bruinvis', gerookte paling gehaald in Ewijcksluis en 'op' Den Oever bij 'Tante Pietje' dus zeg maar 'een langzame ontwenningskuur' :lol:

Eerst maar even de scores van het Hieuwlijngooien in een tabelletje gezet ; alleen is het strontlastig om een Excell tabel goed uitgelijnd hier in te plaken dus neem het maar voor lief zoals het er staat

Naam 1e Worp 2e Worp Beste Worp

Dirk Oosterhaven 17,00 19,27 19,27
Marnix 14,60 19,04 19,04
Willem Oldenburg 15,40 18,88 18,88
Nico van Eijden 17,88 9,25 17,88
Huub Dofferhof 17,45 16,25 17,45
Mister Joks 17,20 15,77 17,20
Compass 16,95 15,10 16,95
Henk Kort 16,45 16,58 16,58
Albert van der Wal 16,06 16,25 16,25
Jaap5 15,22 13,18 15,22
G.H.Hhagels 14,25 14,65 14,65
Cees Koene 14,42 12,97 14,42
Jaap Stockfleth 13,00 7,00 13,00
Cor Leliard 10,60 12,75 12,75
LP 12,75 6,20 12,75
Theo Horsten 12,70 11,55 12,70
Joop Schrik 11,75 12,43 12,43
René Speur 11,52 10,35 11,52
Klaas Bezema 10,95 11,15 11,15
Jos Komen 10,65 10,88 10,88
Rob Deelder 10,50 10,80 10,80

Totaal dus 21 deelnemers.
De opbrengst was 115,- euro aangezien ook enkele niet-deelnemers toch een donatie deden waarvoor uiteraard óók dank
Zal het bedrag z.s.m. op de rekening van de KNRM storten.

Uit aller kelen klinken slechts positieve geluiden en we mogen dan ook wel een beetje dank zeggen aan (wij) allen die dit mogelijk gemaakt hebben en aan de weergoden die het ook helemaal zagen zitten. Het was beregezellig :!: :!:

Groeten,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Forummeeting 2010 Na beschouwing.

Bericht door Joop »

:shock: René, Mooie aanvulling. Je maakt het hele fotoverhaal van die dag compleet op Flickr. Ook handig om alles op één plek bijeen te hebben. :) Willem zorgde eerder al voor de begeleidende tekst en nog een paar mooie foto's. Er zullen er vast nog meer komen. Fantastische dag. :shock: Foto's die ik heb gemaakt, de moeite waard zijn maar niet geselecteerd om te plaatsen, zal ik via de e-mail sturen. Ik heb er nogal wat van Jaap Stockfleth en Joop Schrik gemaakt omdat ik het zo geweldig vond die twee erbij te hebben. Jammer alleen dat Henk Klingeler er niet bij was want die kent die twee als geen ander. Volgende keer beter Henk. :wink: Dirk Oosterhaven kende ze ook en die had gelukkig alsnog besloten om de vaartocht/lijntje gooien mee te beleven. Met het bekende resultaat. :!: Bert, Bedankt voor de lijst. Ik heb nu gezien hoe het niet moet. :lol:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Forummeeting 2010 Na beschouwing.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik ben de hele avond met heel andere dingen bezig geweest, maar vanmiddag hebben we een heel mooi plekkie gevonden voor de volgende reunie. :)
Den Oever.
Verzamelen bij Tante Pietje, daarna een rondvaart van 4 uur op de waddenzee en er tussendoor een uurtje achter die kromme spijker gaan liggen om te vissen.
Een mooi nautisch plekkie om smietlientje te gooien hebben we ook al gevonden. :)
We hebben een jaar de tijd om de details verder uit te werken. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Re: Forummeeting 2010 Na beschouwing.

Bericht door Leo Bokkum »

Den Oever kan ik op de fiets af Jos..:P
Laat maar weten als je iets ter plaatse geregeld wilt hebben ofzo.


Mvg, Leo.:-D
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
Ruud (R.I.P.)

Re: Forummeeting 2010 Na beschouwing.

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Allemaal bekomen van deze reunie :?: ,ik heb mijn foto's in een video verpakt,t.w.
Aankomst De Bierelier
Rondvaart Vlietlander 2
Smietlientien gooien.
Dat scheelt mij ook, met het plaatsen van de foto's met namen erbij, want je vergeet er gauw een paar,niet bewust,maar toch. :!:
Helaas is de kwaliteit niet altijd "je van het",maar dat mag de[mijn] pret niet drukken,later zal ik nog wat foto's op het topic "Haven van Rotterdam" zetten,waar ik ook nog de gelegenheid had om wat te spotten.
Mochten er toch nog liefhebbers zijn van een HR foto,dan even een PB of mail, en je krijgt de gewenste foto.


http://www.youtube.com/watch?v=ho2WYVNUi_M


Plaats reactie