Najaarsreunie 2005

Alle reünies op een rijtje.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bert,
Inderdaad moesten we bij Wilton Feyenoord geregistreerd zijn om binnen te komen, dat had Jaco van tevoren geregeld.
Maar een grotere groep bestaande uit eerlijke ex- huidige en -toekomstige zeevarenden kan via Spliet toch wel geregeld worden?
Je hebt gelijk, niet te vroeg juichen.
Maar als we niets proberen gebeurt er ook niets.
All the best
Jos

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Om nog even terug te komen op de huidige veiligheidsregels.
Bij Wilton Feyenoord hing er geen net onder de gangway.
Misschien een idee om het op die dag wel op te tuigen. :lol:
We liepen zonder veiligheidshelm in dok rond, is op alle foto's te zien, ik wil geen slapende honden wakker maken.
Ik weet zelf niets meer van al die regulations tegenwoordig, maar dat ISPS slaat toch nergens op, zowel aan boord als aan de wal worden ze hier gestoord van.
Afgelopen zaterdag stond ik in IJmuiden bij de sluis en er lagen twee lege tankers, kon er zo met een sigaar in mijn voorhoofd aan boord stappen.
Vroeger hadden we de B-vlag op als we gevaarlijke lading of explosieve tanks aan boord hadden. Vroeger moesten we in alle haven Ratcatchers om de trossen doen.
Bij groeten uit IJmuiden zie je op de Trawlerkade een paar krakkemikkige hekken staan waar je zo omheen kan lopen.
En om even op Wilton Feyenoord (komt nog steeds moeizaam uit mijn toetsenboard, Feyenoord) kon je zo met een jachtje langszij gaan liggen.
Hoef je ook niet door de poort heen.
Kunnen we straks altijd nog een watertaxi nemen....
All the best
Jos
rinus

Bericht door rinus »

we zullen maar niet tever voor uit denken .
maar het zal wel leuk zijn als het lukt.
gr. rinus.N
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Op Kombuispraat staan alle foto's van de vorige reunie een beetje door elkaar.
Omdat het toch pokkeweer is, zijn we maar thuisgebleven en heb ik alles een beetje op een rijtje gezet op Scheepspraat.
All the best
Jos

http://www.scheepspraat.nl/ijmreunie.htm
Huug
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 aug 2004 18:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Bericht door Huug »

Het zou misschien ook een idee kunnen zijn om in een oude pub een maritieme ruil reunie beurs te houden alhier goed te regelen . Ruimte, parkeer gelegenheid en slaapmogelijkheden zat en niemand is gebonden men kan komen maar ook gaan wanneer en hoe laat men wil. Gezien de ervaring in het verleden het overwegen waard.

(resultaten behaalt in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst)

Ds Huug
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zojuist van Ronny een mailtje gehad, zelf vindt hij het voor een kleine groep wel een goed plan, maar er is zoveel onzekerheid, dat het niet van tevoren te plannen is.
Toestemming van kantoor, kapitein en de rest van de bemanning en vaak moeten ze in het weekend gewoon werken aan dek en machinekamer.
Dus we moeten toch een ander soort reunie regelen.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Vlak bij Amsterdam Ship Repair op loopafstand is een soort eetcafe/bruin café waar ik wel eens een beste uitsmijter gegeten heb. Ruime tent waar een man of 60 of meer in past. Plenty parkeerruimte en makkelijk te vinden vanuit alle richtingen.
Als we daar eens een "operations-base" inrichten dan is de hele Crew welkom en toch dicht bij zijn werk. Eventueel kunnen dan een paar man zo af en toe even wegglippen om de boot te bekijken!!

Heb het net even opgezocht in CD-Foongids en volgens mij is dit hem

Brulboei Eetcafé De
tt. Vasumweg 59
1033 SE Amsterdam
(020) 493 21 90

DIE NAAM BRULBOEI, ZOU DAT NOU TOEVAL ZIJN ????????????


Bert de Boer
rinus

Bericht door rinus »

en wanneer hadden jullie in gedachten??
gr.rinus.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Dat zullen we even moeten afwachte Rinus. Als Ronny met de boot in het dok ligt en dan op een zaterdag of wat mij betreft een zondag. (zullen de openingstijden even moeten checken) Dan hebben Ronny en de Crew er misschien óók nog wat aan.

Groetjes,
Bert de Boer
rinus

Bericht door rinus »

ik vind alle dagen goed hoor Bert.
gr.rinus


Plaats reactie