Najaarsreunie 2005

Alle reünies op een rijtje.
Joop.O.H.
Berichten: 135
Lid geworden op: 26 jul 2004 19:40
Locatie: Hengelo

Bericht door Joop.O.H. »

Goed idee Bert,mijn steun heb je.
Hebben die bruine vloten ook een hulpmotor?stel je voor dat het ineens windstil wordt,dan zijn wij zo door de voorraad bier heen.
We wachten af of Bert er uit komt.

Gr.Joop

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Allemaal goede ideeën, alleen op de ferry naar New Castle is een pilsje wel erg duur...
De bruine vloot lijkt me ook leuk, het schip kan eventueel naar een opstaphaven varen die makkelijk met openbaar vervoer bereikbaar is.
Of zo'n omgebouwd binnenvaartschip, die zie je tegenwoordig ook veel varen, geschikt voor IJsselmeervaart, dan kun je met slecht weer eventueel de Vecht op via Muiden.
Desnoods de veerboot Enkuizen-Urk of Urk-Enkhuizen...Tongdlippies eten op Urk en 'savonds stappen in Enkhuizen, ik noem maar een paar dwarsstraten die niet zo duur zijn.
De jachthaven waar Johan Startkabel als havenmeester werkt, ook een optie. Drankje, stukkie varen op het IJsselmeer..
All the best
Jos
Leen B

Reunie.

Bericht door Leen B »

Hallo Bert ik ben het volledig met Joop eens, kunnen we misschien toch nog op het zeil gaan varen. Want in Scheveningen ging dat mooi de mist in,en dat vond ik wel jammer.Maar nu ligt de tweede kans daar, en nu maar afwachten wie er mee wil. Ik ga wel met aly na het varen in het Hotel waar we de avond gaan door brengen slapen. Dan weet je alvast wie er wel of niet aan boord gaat slapen. Ik zou wel aan boord willen slapen hoor, maar Aly wil liever aan de wal. Groet Leen
Oebele

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

sportvissen op het wad is misschien ook een idee?
ik weet nog wel een paar schepen hier in Harlingen...
het is maar een proefballonetje :wink:

de mazzl Kabeljauw
Vaerdereij

Bericht door Vaerdereij »

Kabeljauwtje, Ga jij eens met Arjen Mintjes praten en overleggen over de charterschepen waar je in de voorjaarsweekends ervaring als maat kan opdoen. En maak ook coaster warm. Jullie kunnen die oude knarren, wanneer de reunie daar is, dan mooi aanwijzingen geven op het voordek. Overigens zijn er 5***** schepen genoeg waar je heel comfortabel met je partner kan overnachten. Op www.sail-aphrodite.com zie je een voorbeeld van een lux schip waar je ook nog sportief kan zeilen. Aan dek is daarnaast ruimte genoeg voor de fysiek minder sterken om actief te zeilen. Er is een gevarieerd aanbod van luxe en minder luxe schepen. Dus ook mogelijkheden voor dikke en minder dikke portemonnees. Meestal is er ook de mogelijkheid bij weekend verhuur op vrijdagavond aan boord te komen. Zo dat je de volgende dag op tijd voor en achter kan maken. Ideaal voor mensen die van ver weg komen. Voordeel is dus dat je in Harlingen en op Terschelling gelegenheid hebt een drankje te drinken. Succes Bert a.s. vrijdag.
Anne
Oebele

Bericht door Oebele »

Hallo Vaerderij,

ik houd persoonlijk niet zo van zeilschepen..... :wink:
en dat is nog heeeeel vriendelijk gezegd!
maar als jullie het willen voor de Reunie zal ik me er zeker voor inzetten!
enne Coaster en ik hebben 2 jaar geleden al een week op de Mars (zeilschip) gezeten, en dat is ons eigenlijk niet zo goed bevallen.
maar als jullie het willen, dan volg ik de kudde natuurlijk!

de mazzl Kabeljauw

enne waar ken je Arjen Mintjes van als ik zo onbeleefd mag zijn.... :wink:
rinus

Bericht door rinus »

laten we niet met zijn alle door elkaar gaan praten en laat er een het voortouw nemen met de organisatie.
gr.rinus
Leen B

Reunie

Bericht door Leen B »

Hallo Compadres jullie hebben wat Rinus in al zijn wijsheid zegt gehoort. :D En hij kan het weten want hij heeft toch maar de klus op Scheveningen geklaart. :wink: Laat Bert op zijn gemak alles bekijken van hoe of wat. Als hij hulp nodig heeft zal hij daarom wel vragen,ja toch? Anders zien we door de Bomen het Bos niet meer. Het lijkt me dat men gerust dingen kan aandragen. Maar alleen dingen die op het charteren van een Boot, en Vertier op Terschelling slaan. Dan blijft het gezellig, en Bert kan zijn gang gaan zonder dat we bij hem op ramkoers gaan liggen! Jullie allemaal toegenegen want mijn vrienden zijn jullie toch nietwaar?? :P Groeten Leen.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Rinus,
Bert de Boer gaat vrijdag even rondkijken en informeren bij de bruine vloot en laten we dat maar afwachten. Zoals ik al eerder zei, die zijn flexibel wat betreft de haven waar we opstappen. En de vraag was een paar dagen terug of er suggesties waren, die komen dan spontaan...
All the best
Jos
Vaerdereij

Bericht door Vaerdereij »

Kabeljauwtje, Arjen raakte betrokken bij de chartervloot toen op de Jitske Cornelia de schipper een aantal ribben kneusde. Arjen was toen aan boord met een aantal leerlingen van een school. Op maandag daarop volgend meldde Arjen zich (zonder leerlingen) op de klipper om de geblesseerde schipper bijstand te verlenen. Het zeilen intrigreerde hem. (Voor jou is er dus nog hoop). Na verloop van tijd kocht hijzelf een schip en heeft hij jarenlang deel uitgemaakt van de chartervloot. Tot hij een nieuwe uitdaging vond om jonge kabeljauwtjes de liefde voor de vaart bij te brengen dan wel te stimuleren. Overigens vind jij ook niet dat iedere zeeman ook moet kunnen zeilen? Eigenlijkis het aanslingeren van een motor een stuk gemakzucht. Geen wonder dat die machinisten zo vaak naast hun machinekamer-pantoffels lopen als je je zo afhankelijk van ze opstelt. Als schipper van een zeilvaartuig moet je nog verder vooruit kunnen zien. De schipper is nog meer afhankelijk van wind, weer en getij. En niet te vergeten oog hebben voor zijn bemanning. (Citaat Ronny: Slecht schip bestaat niet; slechte bemanning wel). En je krijgt er enorm veel voor terug. Zeilen op het wad, geen verstorend lawaai van een motor. Alleen maar geluid van de wind en het Wad. Om terug te komen op je vraag: Ooit heb ik op dezelfde klipper gemaat. Daar ken ik Arjen dus van. Ik wilde toen voor mezelf uitvinden of mijn toekomst in de charterij zou liggen. Ik heb anders gekozen. Een raad als dat nog mag. Doe in de herfstvakantie eens mee met de strontrace als bemanningslid op een skutsje. Alles op de zeilen, geen motorgebruik, jagen, bomen en slimmer zijn dan je collega's. Als jij meedoet sta ik in Workum bij de finish.
Anne


Plaats reactie