Najaarsreunie 2005

Alle reünies op een rijtje.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Volgens mij mis ik enige plaatsings,??
groetjes ruud
Ps. Op meerdere topics.

rinus

Bericht door rinus »

zo hij doet het weer dus geef je eigen massaal op voor de reunie de 27nov zo dat je er geen spijt van heb als je de foto,s ziet
tot in ijmuiden.gr.rinus.
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Hier nogmaals de oproep:
Zijn er forumleden uit Brabant, die ook naar de reunie gaan?
Zo, ja dan hou ik mij aanbevolen, om mee te kunnen rijden.Evt. kosten worden vergoed. Ik woon in Helmond.Gaarne uw reacties.
groetjes ruud
ronny

Bericht door ronny »

nog even onder de aandacht
ronny

Bericht door ronny »

Heren tot morgenvroeg 10:00 kunt u zich nog aanmelden .
Daarna gaan jos en ik naar ijmuiden om het een en ander met de eigenarese te bespreken en met hoeveel gasten ze rekening kan houden.
dus geef u op,als u tijd heeft.
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 767
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Willem Visser »

Beste kombuizers.

Ik ben in het voorjaar voor het eerst op de reunie geweest en het is me enorm meegevallen. Dat ik me eigen opgaf, dacht ik, "waar begin ik aan, ik ken helemaal niemand", maar nadat ik me had voorgesteld aan iedereen, voelde ik me direkt thuis. De saamhorigheid die er was, dat heb ik nog niet eerder mee gemaakt tussen een groep mensen, die elkaar voor de eerste keer zagen. Dus daarom zeg ik, geef je zelf op, je zult er absoluut geen spijt van krijgen. We kennen vele namen op het forum, maar de persoon achter de naam nog niet, dus gewoon doen.
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

Zit hellaas met vervoer, is nog al een eindje richting IJmuiden en openbaar vervoer laat ik ook schieten want dat heb ik al een keer meegemaakt daar in IJmuiden en is zeker geen succes.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ook bezoekers van andere scheepvaartforums zijn van harte welkom.
We hebben tenslotte allemaal dezelfde ervaring op de Nederlandse Christelijke Koopvaardij.
Lijkt wel een beetje op Cultuurvorming, zoals dat vroeger en nu nog steeds op de zeevaartschool heerst.
Zelf heb ik ooit het in mijn ogen ultieme voorbeeld hiervan meegemaakt.
Ik zat als leerling op de Caltex Arnhem. tegenover ons aan de pier in Bahrain lag de Camphuys van de KPM.
Wij liepen zonder uniform in onze blote bast aan dek.
Op de Camphuys liepen ze in strak wit uniform en na zes uur in het lang wit.
Ik moest de wallport filmkist ruilen en ging in mijn blote bast aan boord, ik wist niet beter.
Kwam niet verder dan de gangway, ergens logisch natuurlijk.
Waarschijnlijk ook de grijze houten boekenkist geruild.
En 's avonds begonnen de matrozen op het achterdek allerlei fraaie, maar wel schunnige zeemansliederen te zingen die door de jongens in Jassie Toetoep die op het achterdek zaten en door Chinezen van hun drankje voorzien werden niet zo erg op prijs gesteld werden.
Ook die ouwe van de Caltex Arnhem, kapitein Jonker, een prachtfiguur deed er driftig aan mee om met de hele hoge druk met blote bast en kaki broek demonstratief op de Caltex manier een drankje te nemen.
Maar nu op het forum zitten we met ons allen deze herinneringen op te halen en waren die gasten van de Caltec Arnhem een stelletje piraten en die gozers op de Camphuys een stelltetje Kouwe Kakkers.
Ook kustvaart en grote vaart, we hebben allemaal iets gemeen en daarom komen we op de scheepvaartforums en daarom is het zo leuk om op een reunie dit soort ervaringen uit te wisselen.
All the best
Jos
Oebele

helaas

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

dit keer ff een minder plezierig bericht van de kabeljauw,
ik mag niet naar de reunie! :cry: :cry: :cry: :cry:
dus eh coaster dat word niks oke?
maar we motte niet te lang in een dal gaan zitten,
ik las toevallig dat de willem barentsz de 27e ook open dag had
dus dan ga ik daar maar heen.... maar geloof me ik was liever naar de reunie gegaan....

au revoir le Kabeljauw
rinus

Bericht door rinus »

Ja willem het was gezellig dat zeker dus mensen twijfel niet even een mailtje naar Ronny. tot ziens in IJMUIDEN
Gr.rinus


Plaats reactie