Forummeeting 2011

Alle reünies op een rijtje.
Ber Boendermaker
Berichten: 121
Lid geworden op: 02 nov 2010 01:04

Reunie

Bericht door Ber Boendermaker »

Alle mensen die hebben meegewerkt aan het organiseren van deze reunie, HARTELIJK DANK,ook namens mijn meissie.

Is voor herhaling vatbaar! Zal ook nog wat foto,s (proberen) te plaatsen.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Joop »

In afwachting van het krantenartikel dat ik per post ga ontvangen om te scannen en te publiceren, hier een paar foto's van en op het
barkschip de Stedemaeght waarmee ik twee dagen vóór de forummeeting ook al over het IJsselmeer zwalkte. Dit keer georganiseerd
door een paar lieftallige collegaatjes van mijn werk voor het jaarlijkse bedrijfsuitje. Roerganger Ruud had bij de KNSM gevaren als
1e stuurman maar kon ik er niet toe bewegen om een regelmatig kombuisprater te worden. Hij heeft HIER volgens mij wel een berichtje
geplaatst maar zeker weten doe ik dat niet. Van deze trip heb ik voor mijn collega's HIER een videootje op youtube gezet.
Liefhebbers van driemasters en forummeetings kunnen zo misschien tot de conclusie komen dat het wel leuk zou zijn om iets dergelijks
komend jaar te organiseren voor kombuispraat. De kapitein, zijn vrouw en Ruud hadden er in ieder geval wel oren naar. :P
Bark-schip-Stedemaeght.jpg
Bark-schip-Stedemaeght.jpg (90.1 KiB) 4401 keer bekeken
DSC05773.JPG
DSC05773.JPG (153.07 KiB) 4401 keer bekeken
DSC05795.JPG
DSC05795.JPG (138.73 KiB) 4401 keer bekeken
DSC05800.JPG
DSC05800.JPG (110.2 KiB) 4401 keer bekeken
DSC05857.JPG
DSC05857.JPG (171.5 KiB) 4401 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Mooie foto's en filmpje, Joks. :)
Maar volgend jaar wordt het Den Oever: verzamelen bij Tante Pietje en daarna varen op de Wadden.
Ik zal dan een demonstratie geven van Gissen buitenboord. :)

p.s. Over dit onderwerp is inmiddels een nieuw topic geopend, dus gaan we er hier niet verder over door.
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... 78#p225478
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door lp »

:P Hier alvast het eerste kranten (Gooi-en Eemlander) stukje. Uiteraard met de nodige journalistieke vrijheden.
Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door lp »

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Joop »

En nog een keer voor het plakboek! Bedankt Luijt.
scannen0001-107a.jpg
scannen0001-107a.jpg (576.78 KiB) 4402 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bedankt voor het plaatsen, Luijt en Joks. :)
Die journalist bakt ze wel bruin met oude schippers en zeebonken.
Maar toch leuk dat er op deze wijze aandacht aan geschonken is. :)
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Ton Pekel »

Journalisten van tegenwoordig... ze bedoelen het goed maar soms (vaak) is hun kennis van zaken weleens nihill.
Had eens zo'n figuur die een interview wilde over de buurbus LIJN 514. Wat wil je weten vroeg ik...Alles zei hij...
Na mijn verhaal meldde hij later dat hij slechts "zoveel" regeltjes voor het stukje had in de krant en het erg moest inkrimpen.
en dat inkrimpen deed die nog verkeerd ook. Daarna nooit meer kranten artikeltjes van mijn kant. Doe gewoon zelf een blog en je wilt niet weten hoeveel "nederlandse" lezertjes ik per week heb. Voordeel is ik bepaal wat in het nieuws komt en dat is echt een lekker gevoel.

http://buurtbuslijn514.blogspot.com/

Voor de rest heb ik het forum gebeuren in Huizen gelezen en de foto's bekeken en het is mooi strak georganiseerd hoor.
En om het spannend te houden schrijf ik onder de naam Gerda Brijn. wat wel weer grappig is dat sommige vrijwillig chauffeurs aan mij dan weer vragen wie is toch die die GERDA, ik heb haar nog nooit gezien op bv. een gezellige avond of bestuursvergadering.!

Kijk dan denk ik voor sommige oud gedienden gaat de tijd tegenwoordig te snel gaat... maar ik laat dat maar zo. Ik kom zelf ook nog wel aan de beurt als ik geluk heb..... :mrgreen: maar dat is weer niet leuk voor het pensioenfonds.
Ach zo blijft het spannend in de lage landen van Nederland..... toch... :P
Bijlagen
HET BUURTBUSJE, WE HEBBEN ER TWEE
HET BUURTBUSJE, WE HEBBEN ER TWEE
Buurtbus.jpg (140.22 KiB) 5365 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door rspeur »

Uit het hart gegrepen Ton,
De verslaggevers "an sich" zijn nog niet zo erg, maar de eindredacteuren doen je de das om.
Ook ik doe niet meer aan stukjes (wijs geworden door het bedrijfssuffertje een paar jaar geleden), maar evenmin doe ik nog mee aan het geven van meningen als daarom aan de welwillende lezertje wordt gevraagd. Ik heb weliswaar een grote bek, maar dan ben ik ineens héél bescheiden. Op verkrachting door eindredacteuren staat helaas nog steeds geen straf....
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Joop »

Zucht...... Zuurpruimen herken je overal...... Zeebonken niet. :evil:


Plaats reactie