Forummeeting 2012

Alle reünies op een rijtje.
louie vermaire
Berichten: 325
Lid geworden op: 07 nov 2011 10:33
Locatie: Warmenhuizen

Re: Forummeeting 2012

Bericht door louie vermaire »

Ik geloof ,dat iedereen van de rel is.Zo weinig berichten op het forum geplaatst.Ja, de bal is nog steeds rond.Maar moet en vertrouwen,dan kom alles weer goed.Alle nederlandse suportes,kop op naar de volgende kansen .groetjes uit Warmenhuizen.

Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Forummeeting 2012

Bericht door rspeur »

Louie,
wat een prachtige uitdrukking vanuit Warmetuut. "Van de rel". Tijd niet gehoord/gelezen.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Forummeeting 2012

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Via Piet Sinke's Nieuwsbrief.

"HET Laatste" betreffende " Smietlienties gooien" :lol:

Monkey’s Fists on Heaving Lines - Use of Inappropriate Weighting Material

In the past it was not uncommon for seafarers to weight monkey’s fists fitted to the end of heaving lines with pieces of scrap metal or sand, or to attach a heavy item such as a shackle, so that the line would travel a greater distance when thrown. This practice is no longer acceptable as it increases the risk of serious injury if a linesman, shore worker or a crewmember aboard a tug or mooring boat is struck by such an object during mooring operations, or if the weighted end hits a member of the vessel’s mooring party when the heaving line is thrown back.
The United Kingdom Maritime and Coastguard Agency (MCA) publication:

“Code of Safe Working Practices for Merchant Seamen”, Section 25.3.2,

states that “Vessel’s heaving lines should be constructed with a “monkey’s fist” at one end. To prevent personal injury, the “fist” should be made only with rope and should not contain added weighting material”. If a weighted heaving line is used, the monkey’s fist or additional weight risks being cut off by the linesmen or the tug crew before the heaving line is returned to the vessel. Moreover, some ports prohibit the use of additional heavy material and vessels may be fined for breaching local regulations if a weighted end is used. Therefore, when making a monkey’s fist, it should be borne in mind that no extra weight should be added. In view of a recent incident involving an entered vessel it is also recommend-ed that monkey’s fists in service be checked to ensure they contain no additional weights. A monkey’s fist found to contain such material should be removed and replaced. Under no circumstances should other weights, such as shackles or other heavy objects, be tied to the end of heaving lines. Prior to throwing a heaving line, the vessel’s mooring party should alert the linesmen, mooring boat and/or tug crew and anyone else in the vicinity that a line is about to be thrown. The operation should only proceed if the area where the heaving line will land is clear of personnel.

Members requiring further guidance should contact the Loss Prevention department.

Ik heb de vraag gesteld of er in de toekomst slechts kippenveren gebruikt mogen worden? :lol: uiteraard met een laag sponsrubber eromheen, zodat niemand zich zeer doet.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Forummeeting 2012

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tja...de walslurfjes denken dat de moderne zeemens net zo'n slap figuur is, als men soms achter de burelen tegenkomt,
''Stalen schepen...houten mannetjes'',GELUKKIG IS DIT NOG LANG NIET ZO.....of zou de verzekeringskliek er mee te maken hebben??
'',Zieke zeelui zijn nadelig, en brengen schade aan de inkomsten. :roll:
Dus helmpje op, stalen neuzen schoentjes aan,veiligheids handschoentjes en brilletje aan en op,en dat dure overlevingspak alleen aan als je met z'n allen in de plomp ligt...dus NIET tijdens je werk,anders slijt het te vlug :)
Was maar behelpen vroeger...maar heb het overleefd,op een dikke teennagel na, JA EIGEN SCHULD , stond op mijn plasticslippertjes te dicht bij de cement slang op de 'BollingTide', en die maakte ff een zwiepertje :cry:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Forummeeting 2012

Bericht door v+d »

Op een overzetbootje ergens in het hoge noorden gebruiken ze rubber balletjes,maar ja ,die kunnen stuiteren,ook gevaarlijk :wink:
DSC00387.JPG
DSC00387.JPG (386.71 KiB) 4146 keer bekeken
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Forummeeting 2012

Bericht door rspeur »

Niet dat het op mij slaat want ik ben altijd goed voor de poedelprijs, maar zou dít voldoende bescherming geven tegen een al te hard gegooid keessie???
René
Bijlagen
catcher.jpg
catcher.jpg (68.11 KiB) 4142 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Fuel Supply

Re: Forummeeting 2012

Bericht door Fuel Supply »

Bovenstaande stukjes over de werplijn lezende komt er ergens in mijn bovenkamer weer een grappige herinnering boven water;

Het zal een jaar of 30 terug zijn dat wij met ons 55 meter scheepje in de Rotterdamse Maashaven bij een zeeschip langszij moesten, iets met "..........bank" , een messcherp oud zwart Engels vrachtschip uit London? /Liverpool? die ergens in Afrika een partijtje eetbare olie in een separaat tangetje had geladen wat er met losse pompen moest worden uitgehaald door een stelletje Katendrechtse cowboys. Ene grote vette bende als dat schorriemorrie met hun westernboots eerst door de olie heen banjerden om te sweepen om later gewoon met hetzelfde schoeisel over het dek te stappen. Maar dat terzijde, het ging om de werplijn.

Ik stond op het voordek en mijn schipper maakte duidelijk dat hij met het lege scheepje zonder boegschroef graag zo snel mogelijk een spring vast wilde hebben. Ik zag wat mannen aan dek lopen maar die hadden totaal schijt aan mijn geroep om een touwtje aan te pakken. Toen de kop bijviel en de afstand gering was wierp ik met alle macht zo hoog en ver mogelijk. Het gevlochten balletje (niet zo'n hele zware gelukkig...) ging ruimschoots over de verschansing en nagenoeg tegelijkertijd hoorde ik een schreeuw..... Aan de reling verscheen een vloekende havenwerker die mij in plat Rotterdams ongeveer alle ziektes toewenste die hij maar kon bedenken, zichzelf over het achterhoofd wrijvend, en totaal geen notie nemend van mijn verontschuldigingen. Zonder verdere uitleg begreep ik al waar mijn keesje geland was. Zeker toen hij datzelfde balletje met een gerichte worp op mijn tronie terug naar beneden smeet. Maar die zag ik aankomen en kon 'm ternauwernood ontwijken. Nu was ik weer terug bij af! Het bossie touw weer 'vakkundig' opgeschoten en inmiddels stond er iemand van de cowboyploeg aan de reling die mijn touwtje wel wilde aanpakken. Met een 1-2-3 'in godsnaam' weer een ferme zwieper aan de lijn gegeven, die echter tijdens de vlucht door onvakkundig opschieten in de knoop raakte en nog niet op de juiste hoogte zijnde al dwarsuit ging richting reling en waarbij het keesje .............. precies DOOR een porthole schoot! De ogen van de man rolden zo ongeveer uit zijn kassen, dit had hij nog nooit meegemaakt. Met een gebaar van 'oh, zo doe ik het altijd' liep ik het eerste uur in de rondte met een triomfantelijke grijns op mijn gezicht. Of hier misschien een beetje geluk bij kwam kijken laat ik in het midden...... Ik heb het daarna in de loop der jaren misschien nog wel honderden keren geprobeerd, maarre ...... :wink: :wink:

Grtz., Willem
Gebruikersavatar
P.J.Schellingerhout
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 okt 2008 15:09

Re: Forummeeting 2012

Bericht door P.J.Schellingerhout »

[quote="ferryvaneeuwen"]. Aan de andere kant van de dijk ligt het bungalowpark Landal Port Greve. Dat is chique voor Zomerdorp Grevelingen zoals het vroeger heette. Het is denk ik mogelijk om een gunstige groepsafspraak te maken in dit dorp. In dat slappe jaargetijde valt er vast te onderhandelen.

Hallo Allemaal
Is er al wat bekent of er meerdere kombuisers overnachtingen willen boeken Landal Port Greve????
Graag hoor ik de eventuele reacties.
Groeten Co
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Forummeeting 2012

Bericht door Roy »

D'r zal toch ergens gepit moeten worden.
Dus ik denk dat dit geen verkeerde optie is. Maar om nu al te boeken................
Kan dat niet beter op het aller laatste moment ?. Misschien dat dat de prijs nog verder kan drukken. :wink:
Een bed & breakfast is trouwens ook niet verkeerd............ :idea:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
louis holleman

Re: Forummeeting 2012

Bericht door louis holleman »

Dat lijkt mij ook geen verkeerde optie: om nou 's avonds laat nog met de nodige alcohol op terug te denderen naar Oss vind ik een foute optie 8) En het zal tegen die tijd toch wel niet zo druk zijn dat je van tevoren al moet boeken?


Plaats reactie