Forummeeting 2013- 28 september a/b Zaandam in IJmuiden

Alle reünies op een rijtje.
paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: Forummeeting 2013- 28 september a/b Zaandam in IJmuiden

Bericht door paul »

Een hele mooie dag en avond.
Ik heb er even over nagedacht of er iets aan ontbrak,maar zou echt niet weten wat.
Dank aan ieder die daar aan meegewerkt heeft,ook leuk om de personen te ontmoeten die bij de namen horen hier op het forum.
Het was voor mij de eerste keer,en ik hoop zeker niet de laatste.

Gr Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Forummeeting 2013- 28 september a/b Zaandam in IJmuiden

Bericht door gerard tenerife »

ik heb maar een woord, ik ben jaloers :lol: het ziet er allemaal geweldig uit.
Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Ruud (R.I.P.)

Re: Forummeeting 2013- 28 september a/b Zaandam in IJmuiden

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Helaas ligt UPC er weer eens uit bij mij,net een nieuwe modem & recorder gehad,die precies 1 week prima draaide, dus kan ik niets doen vandaag, morgen zou er een monteur komen, en dat moet je dan maar afwachten of die komt,want die worden ook maar ingehuurd.
Zit nu even bij de buurman op zijn PC.
Dus tot later :evil:
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Forummeeting 2013- 28 september a/b Zaandam in IJmuiden

Bericht door Bob R.I.P. »

Allen die hebben meegewerkt aan deze meeting, bedankt. Heerlijke dag geweest.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
HENK HERMANNS
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 feb 2011 14:29
Locatie: KERKRADE

Re: Forummeeting 2013- 28 september a/b Zaandam in IJmuiden

Bericht door HENK HERMANNS »

Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Bob en bovendien wil ik de weergoden bedanken voor 't stralend mooie weer.
Beter konden we 't niet treffen en alles in één woord 't was GEWELDIG.
Sinds mijn laatste afmonstering in A'dam met de Billiton op 29-11-67 ben ik niet meer op 't IJ geweest
en ik heb er wel over gehoord en gelezen maar nog nooit gezien hoe de Javakade verandert is in Java eiland.

Groetjes, Pedro.






IJ_1.jpg
IJ_1.jpg (421.55 KiB) 5641 keer bekeken
IJ_2.jpg
IJ_2.jpg (344.83 KiB) 5641 keer bekeken
IJ_3.jpg
IJ_3.jpg (392.24 KiB) 5641 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Forummeeting 2013- 28 september a/b Zaandam in IJmuiden

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

HIER een filmpje van het verhalen zaterdagochtend van de ligplaats aan de Zuidersluisweg naar de Loswal aan de Steigerweg.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Forummeeting 2013- 28 september a/b Zaandam in IJmuiden

Bericht door Compass »

Goedemiddag allemaal,

Voor hen die bij het gebeuren niet aanwezig waren wil ik toch nog even een toelichting geven op het annuleren van het hieuwlijn gooien.
De opstaplocatie zou daarvoor uitermate geschikt geweest zijn maar om organisatorische redenen moest de Zaandam weer op zijn eigen vertrouwde stekje worden afgemeerd.
Daar zou eventueel ruimte geweest zijn om het evenement te doen plaats vinden ware het niet dat deze ruimte inmiddels vrijwel geheel in beslag was genomen door de geparkeerde auto's van de deelnemers. Maar zelfs al zouden de auto's met een beetje goede wil verplaats zijn dan nog betekende het dat iedere deelnemer en belangstellende steeds via een gangway + trapje over de Willen Beukelsz zou moeten klauteren, vervolgens daar vanaf via 2 trapjes naar de wal en dan over een smalle steiger en steile betonnen trap tegen het talud op naar de plaats van het evenement.
Gezien de leeftijd van de meeste deelnemers op zijn minst een blessuregevoelige- of zelfs riskante situatie.
De zaak afhandelen op de vertrek locatie was ook geen alternatief om dezelfde reden. Ook niet met een eventuele shuttle service met het vletje want ook daar hadden velen al fysieke moeite mee.
En zoe is ut gekoemen … (naar Wim Sonneveld in 'Frater Venatius')

Dat er toch een trofee uitgereikt kon worden is eigenlijk puur toeval.
Tijdens het afmeren van de Zaandam aan het eind van de rit moest er ook een tros worden uitgebracht over enige afstand en dus met behulp van een hieuwlijn.
Daar toevallig dicht bij staand zag ik dat een der bemanningsleden de lijn in het water deed belanden :oops: en kon me niet toen bedwingen om dit toch eens te demonstreren. Toen het echter zover was besloot ik toch maar om bescheiden te blijven en de lijn ook mis te gooien 8) :roll: . En toe greep Jan Enthoven zijn kans om, onbescheiden en tactloos als Machinisten nu eenmaal zijn, de lijn met een fraaie worp aan de wal te doen belanden :shock: .
Aangezien de vorige winaar "Otter" de prijzenpot had gevuld met vier evenzo fraaie miniaturen is een daarvan dus aan Jan uitgereikt als beloning.

Grt,
Bert de Boer
Jos Komen (R.I.P)

Re: Forummeeting 2013- 28 september a/b Zaandam in IJmuiden

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

En hier deed Jan het nog eens dunnetjes over. :)
Jan Enthoven-1.jpg
Jan Enthoven-1.jpg (160.33 KiB) 5559 keer bekeken
Dus een terechte winnaar! :-D
Jan Enthoven.jpg
Jan Enthoven.jpg (194.06 KiB) 5559 keer bekeken
Herman
Berichten: 518
Lid geworden op: 30 jul 2004 23:37
Locatie: Groningen

Re: Forummeeting 2013- 28 september a/b Zaandam in IJmuiden

Bericht door Herman »

Bert de Boer schreef: onbescheiden en tactloos als Machinisten nu eenmaal zijn, de lijn met een fraaie worp aan de wal te doen belanden :shock: .
dat noem ik niet tactloos,maar een technische slimmigheid.Gewoon wachten tot de hieuwlijn is ingeworpen,en misschien al nat geweest(extra gewicht).
gr.Herman
Patru (R.I.P)

Re: Forummeeting 2013- 28 september a/b Zaandam in IJmuiden

Bericht door Patru (R.I.P) »

HENK HERMANNS schreef:Sinds mijn laatste afmonstering in A'dam met de Billiton op 29-11-67 ben ik niet meer op 't IJ geweest en ik heb er wel over gehoord en gelezen maar nog nooit gezien hoe de Javakade verandert is in Java eiland.Groetjes, Pedro.
Hoi Pedro,
Mooie panorama's van die betonnen dozen. Het SMN-oorlogsmonument "Zeeman op de uitkijk" heb je er ook nog op gezet, hoewel hij wel wat weg valt tegen de achtergrond. Gelukkig staat hij, na wat omzwervingen, al weer een tijdje op die ons zo bekende plek op de kop :)
Groet, Paul G.


Plaats reactie