Windows XP Service Pack 2 info

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Hoi Ragnar,
Bedoel je messenger popups?? dat kan je toch makkelijk uitzetten??

Of popups van je browser? ook hier mogelijkheden in grote getale beschikbaar...
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief

jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Informatie betr. de NL-talige SP2 voor WinXP:
http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=9668
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb inmiddels SP2 geinstalleerd en heb nergens last van, wel wordt er af en toe gevraagd of ik iets wil openen of niet.
En als mijn pc opgestart is en de virusscanner is nog bezig met openen krijg ik al de melding: je visrusscanner doet et niet.
Dus wel een extra stukje veiligheid.
Hieronder de pijlsnelle consumentenbond.
All the best
Jos

Consumentenbond: wacht met installatie SP2
Donderdag, 23 september 2004 - Service Pack 2 voor Windows XP bevat een aantal addertjes volgens de Consumentenbond. De bond adviseert dan ook om nog even te wachten met de installatie.

Door Maarten Reijnders 48 reacties

De bond waarschuwt voor 'addertjes onder het gras' bij de gratis update van Microsoft. "Computergebruikers die hun pc nu al goed beveiligd hebben, lopen geen grote risico's", stelt de organisatie.
Op zijn site wijst de Consumentenbond er onder meer op dat SP2 ruim 100 MB groot is. "Consumenten die internetten via een inbelverbinding moeten rekening houden met het downloaden van de update die veel tijd en tikken kost. Consumenten betalen dus gewoon voor de gratis service."

Ook waarschuwt de consumentenorganisatie dat SP2 een aantal functionaliteiten van Windows XP wijzigt. "Dit kan gevolgen hebben voor de internetverbinding. Ook de internetmodem kan niet meer goed functioneren. Verder blijkt dat ongeveer 200 programma's niet goed overweg kunnen met Service Pack 2. Na installatie zullen deze programma's niet altijd naar behoren werken."
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Gisteravond SP2 geinstaleerd en ik heb er nu al spijt van.

Duurde voorheen het opstarten ongeveer 2,5 minuten (was dus al niet te vlot), nu duurt het dus een volle vijf minuten; vooral het plaatsen van de pictogrammen (60 st) op het scherm gaat als stront in een koffiezeefje. 2 minuten.

Verder was ik mijn draadloze BlueTooth toetsenbord weer eens kwijt maar voorheen (na bv een systeemherstel) was dit te verhelpen door hem te verwijderen uit het systeem, de software te wissen en dan met de originele CD weer te instaleren.
Wie schetst mijn verbazing dat ná SP2 de mededeling verscheen dat deze software niet meer ondersteund werd en ik dus nieuwe moest downloaden.

Nu is het ook wel een erg exotisch toetsenbord ; MICROSOFT dus........

Nu via de nieuwe software met wat vallen en opstaan de zaak weer aan de praat maar traaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.............

Bert de Boer
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Bert misschien moet je dat programma`tje van Jos tune up utilities eens op je computer loslaten. heeft mijn computer een stuk sneller gemaakt.

wat moet je trouwens met 60? snelkoppelingen?
grts jan.
jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Hoi Bert,

Wellicht proberen waard:

Maak op je desktop een aantal mappen, b.v. internet / grafisch / tools / audio-video etc., plaats hierin de snelkoppelingen.

Rechtsklik op je balk beneden en ga naar werkbalken >> bureaublad
Zet deze aan en schuif de balk naar rechts zodat je Bureaublad >> ziet staan, als je hier nu op klikt kun je de snelkoppelingen snel starten door in de mappen te bladeren.

In de hoop dat je pc dan sneller start... succes!
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Ok mannen, bedankt voor de tips maar op het ogenblik lijkt het of XP een zelfreinigend vermogen heeft want elke keer starten gaat het beter en ik zit nu al bijna weer op het oude niveau en dan is mijn motto ; if it ain't broke, don't mend it.

Bert de Boer
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Moest zeker nog effe inlopen Bert. :wink:
grts jan.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik had de laatste tijd soms problemen met de kabelverbinding van UPC.
Verbinding viel soms even weg.
Ik heb gisteren de Windows Firewall uitgeschakeld, ik heb zelf al een personal firewall.
Die Windows Firewall zit bij SP2.
Krieg je derbie.
Sinds die firewall uitstaat heb ik geen problemen meer.
Ik zie even gauw het verband niet, maar wel het resultaat.
All the best
Jos
jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Hoi Jos,

Twee firewalls tegelijk ingeschakeld kan voor een groot aantal, onverklaarbaar lijkende, problemen zorgen, niet doen dus.
Vertrouw op je eigen firewall en laat die van bill maar zitten!
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief


Plaats reactie