In eens MailProblemen? Check Firewall

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

In eens MailProblemen? Check Firewall

Bericht door Eric »

Had deze week zomaar last met het binnenhalen van de mail.
Werkte altijd als een zonnetje, en als 'tie er al eens uitlag, was de oorzaak duidelijk.
Nu kon ik wél online, maar geen mail ophalen.
Toevallig net nadat ik mijn PC had opgestart.
Opnoieuw opstarten bood geen oplossing, en vaag meende ik mij te herinneren dat na een update van mijn virusscanner (Live update van Norton Internet Security 2005) men mij vroeg om de PC opnieuw op te starten.
Omdat ik bezig was met iets duurde dat een paar dagen.
Afijn, na een hoop speurwerk ontdekte ik dat het probleem in de firewall van NIS 2005 zat.
Stond die uit, kon ik al m'n mail ophalen.
Maar die is er natuurlijk niet voor niets.
Als laatste poging, voordat ik Norton en provider zou mailen (webmail werkte immers nog wel) heb ik gekeken of er een nieuwe update was van Norton.
Er was er i.d.d. één, een handtekening verificatie file o.i.d.
Sinds de installatie van deze laatste update werkt alles weer.

De fout melding die je krijgt is dat er geen contact met de server gemaakt kon worden door een time-out.
Nog steeds is het zo dat als ik Outlook opnieuw heb opgestart, ik op het eerste account (heb er twee, ééntje privé en een zakelijke account) deze fout geeft. Vervolgens ontvang ik dan wel alles op de 2e account.

Dus, indien je problemen hebt met mail binnenhalen, en je hebt net een update gehad van Norton, kijk dan eerst of het aan je firewall ligt, en haal dan (indien beschikbaar, bij mij duuide dat wel twee dagen) een nieuwe update.

Succes,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Eric,
Prima, op deze wijze kunnen we elkaar ook helpen. :lol:
Problemen zat en als ze opgelost zijn hoor je niks meer. :cry:
En weet je vaak ook niet Hoe ze opgelost zijn. :roll:
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Voor al je computerproblemen een hele goeie site, tip van een medewerker van Microsoft.
Die download die rechts op de voorpagina staat, verhielp meteen problemen met mijn internet explorer.
All the best
Jos

http://www.pcstress.net/nl/
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Jos. Eindelijk een goeie site! Ben opgelucht dat zo iets bestaat :D Gr.Gerard.


Plaats reactie