avatar

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: avatar

Bericht door ferryvaneeuwen »

Theo schreef:Prima service, mensen die goed Engels spreken, dus ik zal ze eens bellen.
Vermoedelijk bevindt zich dan de helpdesk in Cyprus waar 76% van de bevolking Engels spreekt. Ooit was Engels daar de officiële taal. In Amerika bevinden zich zo'n 80% van de helpdesks in het buitenland, vooral India. Ze zijn verplicht als je daarom vraagt om je door te schakelen naar een Amerikaanse helpdesk en velen doen dat vanwege het gebrekkige Engels en de werkgelegenheid in Amerika. De ervaringen met die helpdesks zijn soms zo slecht dat bedrijven weer hun eigen helpdesk zijn gaan inrichten om te voorkomen dat ze klanten verliezen.

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: avatar

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Best mogelijk dat de helpdesk op Cyprus zit. Ze zijn altijd zeer attent en nemen alle tijd. Ook bellen ze later nog een keer terug om te vragen of je probleem inderdaad is opgelost. Ik hoor wel eens andere geluiden van helpdesks. Als ze nu nog eens wat meer speed konden leveren, zou ik helemaal gelukkig zijn, maar dat ligt aan de Griekse lijnen. Ik betaal voor 20mB, maar krijgt 12. Vroeger zat ik bij de Griekse telefoondienst. Die kon me hier, waar ik woon, niet meer dan 8 bieden en ook dan haalde je hooguit 6. In Athene en Thessaloniki is dat wat beter en gaan ze tot 50mB, maar daar heb ik zo weinig aan. Ach, het werkt fatsoenlijk. Eindelijk hebben we ook Netflix, zij het met een beperkt assortiment. House of Cards hebben we wel. En Making a Murderer ook. Het boek dat ik zit te vertalen gaat over die zaak en dan is het werkelijk nuttig om die serie te bekijken en de werkelijke personen te zien. Overigens niet echt een lekker boek om te vertalen.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: avatar

Bericht door ferryvaneeuwen »

Ik heb een "Alles-in-1" Internet, Bellen en TV Compact pakket, het goedkoopste, bij XS4ALL die ik als de beste provider van Nederland beschouw. De helpdesk heeft gewoon een 020 nummer en wordt bijna altijd vrijwel direct opgenomen. Voor iets meer kan je 50 of 100 Mbits/s krijgen maar daar heb ik geen behoefte aan en zeker niet gezien de resultaten van de onderstaande zojuist uitgevoerde snelheidsmeting.
image.jpeg
image.jpeg (46.75 KiB) 4019 keer bekeken
Ik betaal voor 20 en krijg 32...... De upload is zelfs ruim het dubbele!
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: avatar

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

De stortvloed van spamberichten die ik plotseling over me heen kreeg, moet inderdaad bij de provider hebben gezeten. Kreeg ik dagenlang zo ongeveer 100 spamberichten - alleen 's nachts en voornamelijk wondermiddelen bij diabetes, het maken van leuke houten meubeltjes en het vergroten van de penis alsmede het urenlang omhoog houden daarvan, items en onderwerpen waartussen ik geen enkel verband kan ontdekken - het is ook zomaar weer afgelopen en dat zonder dat ik zelf iets heb gedaan.

Leve de Cyperese telefoondienst! Afbeelding
Goeie mensen daar op Cyprus. :-D

In 1993, een jaar voordat we besloten naar Griekenland te verhuizen, kreeg ik een aanbieding om voor een Nederlandse crewing agent op Cyprus te gaan werken. Ik was toen door verschillende oorzaken een tikkie moe van, en ook even helemaal uitgekeken op het scheepvaartbedrijf en bovendien lonkte het pensioen, reden om "Dank u, maar nee, dank u" te zeggen, maar achteraf een koe in de kont kijkend, was dat misschien toch wel een aardige tussenoplossing geweest. Voor mij noch voor mijn vrouw een taalprobleem en na enige jaren hadden we alsnog naar Griekenland kunnen verkassen. Het was ook een uiterst betrouwbare makker die dat spul in Nederland en op Cyprus had opgezet. Ik kende hem sinds 1954, iemand die wat de centen betrof vanaf ongeveer diezelfde tijd, 1954-1955, nooit meer een slag had hoeven te werken, maar dat wel deed. Dan werk je natuurlijk met een heel andere instelling en veel meer uit de goede gedachte "Leven en laten leven."
Maar ja, weet alles maar eens van tevoren. Als je alles van tevoren wist kon je met een kwa... kwa... dubbeltje de wereld rond, om met Henk Elsink te spreken.
Maar ik merk dat ik nu wel erg afdwaal van het avatar, dus snel over tot de orde van de dag. :wink:
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: avatar

Bericht door ferryvaneeuwen »

image.jpeg
image.jpeg (70.13 KiB) 3785 keer bekeken
Ik email al een paar jaar uitsluitend op mijn iPad via webmail van XS4ALL. In de map 'Spam' staan hier een viertal e-mails waarover wordt getwijfeld of dit wel echte spam is, dat mag je dan zelf beslissen. De overgrote meerderheid is al weggefilterd. Inderdaad is de bovenste email zo'n 'false positive'. Ik had bij die club iets besteld en dan krijg je steeds van die aanbiedingen. Dat kan je stoppen door je uit te laten schrijven.

Ook weer eentje van een credit card maatschappij. Dikwijls van banken die menen dat je bankpas bijna is verlopen en dat je snel actie moet nemen om dat te voorkomen. En ik word dringend verzocht om een mij totaal onbekende dame te bellen, dat kan wat worden. Ik hou je op de hoogte.......
egbert-j
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 dec 2015 07:25

Re: avatar

Bericht door egbert-j »

Theo,ik zag net dat je wat last hebt gehad met de grootte van je
avatar nadat je de foto had bewerkt in Photoshop dat hij groter was
of te zwaar om hem te plaatsen.Ik werk ook met Photoshop maar
als ik een foto wil verkleinen of vergroten gebruik ik altijd Irfanfiew
Photoshop maakt de foto zwaarder terwijl Irfanfiew de foto juist
lichter maakt Qua kilobits.Dat gaat heel wat makkelijker en eenvoudiger
Groeten
egbert
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: avatar

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Bedankt, Egbert, maar zoals een pagina terug te lezen is, vond ik DIT handige tooltje op het net. Daarmee was het probleem in een keer opgelost. Het kan nauwelijks simpeler.
egbert-j
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 dec 2015 07:25

Re: avatar

Bericht door egbert-j »

Bedankt voor je antwoord Theo,ja met deze kan het ook.
Heb het ook opgeslagen ga het morgen even uit proberen
Groeten
egbert


Plaats reactie