avatar

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

avatar

Bericht door proet »

Ik wil m'n avatar plaatsen maar helaas het lukt niet !
Hoe moet ik het doen zodat het lukt ?

Piet Voorburg

Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Waar heb je het plaatje nu staan, Piet en hoe groot is het? Het mag niet meer dan 80 pixels breed zijn en het moet minder dan 80 pixels hoog zijn. Daarbij mag het bestand dan ook niet groter zijn dan 6Kb.
Blijf je daarbinnen, dan moet het lukken.
Hoe probeer je het te doen, via "Browse" vanaf je eigen harde schijf of heb je hem ergens op een fotosite staan?

Deze is 65 x 80 en het bestand is maar 1,67Kb Afbeelding
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

avatar

Bericht door proet »

Theo bedankt voor de tips e.e.a. werkt.

Piet Voorburg
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat is dan ook weer opgelost, Piet. :)
marco555

avatar

Bericht door marco555 »

Ik wil een avatar uploaden via imageshack.
Alleen het formaat krijg ik niet voor elkaar.
Imageshack geeft 100x75 en het lukt me niet om dat te veranderen in 80x80.
Wie weet hoe dit moet?

Gr. Marco
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Marco,
De avatar zelf eerst veranderen en dan pas via Imageshack uploaden.
Succes. :wink:
Jos
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Bericht door Jos Linders »

Hallo Marco.

ik heb je een pb'tje gestuurd.

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: avatar

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik wil iets aan mijn avatar veranderen en dat lukt me van geen kanten. Ik kan het bestand maar niet klein genoeg krijgen. Mijn bestaande avatar is nog geen 2 kb groot, maar elke andere avatar die ik aanmaak, is steeds te groot. Ik kan de pixelafmetingen veranderen zoveel als ik wil, zelfs als ik er 30x30 van maak, zit ik nog op 9kb. Ik snap er niks van. Het is lang geleden dat ik een avatar aanmaakte, maar ik kan me niet herinneren dat ik er toen problemen mee had.

Zelfs als ik mijn huidige avatar horizontaal flip en opnieuw opsla, is die plotseling van 1,6kb naar ruim 12 gegaan.
Wie vertelt me even wat ik verkeerd doe?

Los hiervan: ik heb eigenlijk nooit last van spam, hooguit een paar berichten per dag die eruit worden gefilterd. Maar sinds gistermorgen wordt ik overstroomd met spam: middelen tegen diabetes, hoe krijg je een harde plasser, hoe maak je houten meubeltjes en hoe raak je tientallen kilo's kwijt. Overstroomd worden wil zeggen: gisteren iets van 50 spamberichten, vandaag tot nu toe een stuk of dertig.
Wat kan er gebeurd zijn? Ik ben uiterst voorzichtig met mijn e-mail adres, al vele jaren. Wat doe je aan zoiets?
Jos Komen (R.I.P)

Re: avatar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit zijn de huidige Avatar instellingen, Theo.
avatar.jpg
avatar.jpg (211.48 KiB) 4806 keer bekeken
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: avatar

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, dat weet ik, Jos. Het probleem zit ook niet op het forum of de foruminstellingen, maar bij mij.
Hoe krijg ik een een plaatje met behulp van Photoshop of welk ander fotoprogramma dan ook. op het juiste formaat en de juiste omvang om geschikt te zijn als avatar?

Links mijn huidige avatar. 65x80 pixels en 1,67 kB. De rechtse is exaxt hetzelfde formaat, alleen horizontaal geflipt en die is opeens 12,3 kB met als gevolg dat het forum hem weigert.
      • Afbeelding----------Afbeelding
Hoe krijg ik die ook op 8 kB of minder? Dat is mijn probleem.
Sinds het forum veranderd is, kijk jij met je sextant het forum in, terwijl ik opeens met de rug naar het forum sta. Het is een kleinigheid, ik weet het, maar voor een mierenneuker kan dat echt een groot probleem zijn, hoor. :-D


Plaats reactie