Foto gezocht van de Prins Hendrik uit 1880

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Fred Groen

Foto gezocht van de Prins Hendrik uit 1880

Bericht door Fred Groen »

Hallo iedereen, als Wrakduikstichting in het Zeeuwse proberen we iedereen te helpen die vragen hebben op het gebied van scheepswrakken en daar info over te verstrekken. Ons archief bestaat inmiddels uit meer dan 1000 boeken, en die gaan dan met name over de historie van schepen, handel, etc. varierend van de vroege middeleeuwen tot heden.

Nu ben ik op zoek naar een foto of afbeelding van een schip uit 1880 van de Stoomvaart Maatschappij Zeeland.
In het National Maritiem archief in Engeland kom ik helaas ook niet verder, wie weet kan 1 van jullie mij verder helpen.

Het gaat om dit schip:

SMZ 6 r.s.s. PRINS HENDRIK (1) 1880-1902 PQNB
Gebouwd 1880, John Elder & Co., Govan (232)
1.573 BRT 814 NRT
(84,99) x 10,67 x 7,20 x 5,000
raderschip, 240 passagiers in de dagdienst, 150 passagiers in de nachtdienst, 14,5 kn.
3.000 IPK, C 2 cyl, 1525 & 2640 x 2135, de werf.
Aanvankelijk KONINGIN EMMA, 11-5-1880 opgeleverd als PRINS HENDRIK aan Stoomvaart Maatschappij Zeeland, N.V. Koninklijke Nederlandsche Postvaart, 1-6-1880 1e reis op de dienst tussen Vlissingen en Queenborough.
12-1895 opgelegd te Vlissingen als reserveschip.
1902 gesloopt bij Gebr. Specht te Bremen.

ik hoor graag van jullie

met vriendelijke groet

Fred Groen
Wrakduikstichting de Roompot
www.wdsr.nl

Bob

Bericht door Bob »

Hallo Fred,

Zet dit bericht in Kombuispraat. De kans op een reactie is dan vele malen groter.

m.v.g.

Bob
Fred Groen

Bericht door Fred Groen »

Beste Bob,

dat zal ik zeker doen, bedankt voor je reactie

met vriendelijke groet,

Fred Groen
Wrakduikstichting "de Roompot"
www.wdsr.nl


Plaats reactie