ADSL ISDN

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Plaats reactie
Theo Horsten (R.I.P.)

ADSL ISDN

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Sinds gisteren heb ik dan eindelijk een snelle internetverbinding. Hoeveel jaar ik gewacht heb, ben ik gelukkig vergeten, maar het was heel lang.

Het installeren van sofware en modem was geen probleem. Het modem is een Speedtouch 585(i)v6 dat, zo zie ik, ook door KPN wordt gebruikt en dus is er kans dat er hier mensen zijn die ook zo'n ding hebben en het mogelijk ook zelf hebben geïnstalleerd. Ik had ISDN en dat is gewoon zo gebleven. Je krijgt er dan een "splitter" bij die de signalen van telefoon en internet van elkaar moet scheiden. Heb je geen ISDN dan komt er voor elke aansluiting die je in huis hebt een filter te zitten die hetzelfde doet.

De boel werkt en flitsend ook. Ik weet niet wat me overkomt!
Alleen... als iemand ergens in huis de telefoon gebruikt, valt de internetverbinding uit. Dat moet hem dus ergens in die splitter zitten of in de aansluiting van het ISDN modem. Die zijn niet veranderd: ik heb gewoon de handleiding gevolgd.
Nu ga ik morgen wel naar de telefoondienst en die lossen dat dan wel op, maar als iemand hier nu weet wat er mis kan zijn, dan kan ik dat mogelijk zelf even fixen.
Ik hoor iets mompelen over de synchronisatie van de telefoon en internetlijn, kan dat?

Het groene lampje op het modem voor de internetverbinding brandt nooit vast, dat knippert doorlopend. Ik heb mijn pc met een ethernetkabel op het modem aangesloten en gebruik de draadloze mogelijkheid alleen voor mijn laptop. Dat ethernetlichtje op het modem knippert gelijk op met het internetlichtje. Van geen van beide zegt de handleiding iets.

Iemand goede raad of goede ideeën of het toch maar door de Griekse telefoondienst laten opknappen?

Gerard

modem.

Bericht door Gerard »

Ahoy Theo. Onderaan dat modem zit een verzonken knop. Haalt eerste de stekker er uit van de telefoon. Start de computer, doe de stekker er weer in, en druk twee of drie maal een paar seconden op die knop. Als dat niet werkt: Eén maal vijf seconden, wachten, en dan drie maal. Ik heb het zelfde gehad, en na een paar pogingen werkte het. Sterkte er mee :-D gr.Gerard.

P.s. op het Nederlandse internet zijn hier ook goeie tips voor, gewoon zoeken onder die modemnaam.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Bedankt, Gerard. Dat heeft geholpen om van alle groene geleidelichten vaste lichten te maken in plaats van allemaal quick flashes. Ze flashen nu alleen nog bij bepaalde activiteiten zoals het openen van pagina's en daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Maar, gebruik ik de telefoon, dan valt de internetverbinding nog steeds uit. Ook dat ga ik oplossen. Ik heb een vermoeden dat ik daarvoor de telefoonkabeltjes aan het ISDN modem moet verwisselen.
Gelukkig zit alles bij mij recht voor mijn neus, achter mijn pc en niet in de meterkast zoals ik dat in Holland zag. Onze meterkast is van beton en maakt onderdeel uit van het hek om de tuin. Ik zie me al heen en weer draven naar mijn Speedtouch modem! :shock:
Gerard

modem

Bericht door Gerard »

Aya aya Theo, graag gedaan. Het zal best goed komen :lol:
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het is goedgekomen. Behalve een splitter toch nog een simpel filterje van € 2,50 net voor elke telefoonaansluiting in huis en daarmee was de zaak opgelost. Dat staat zo niet in de handleiding van dat modem. Daar staat dat voor een ISDN aansluiting alleen die splitter voldoende is.

Het zal me allemaal worst wezen. Ik ben helemaal ingespannen en ga flitsend over het internet. Van slakketraag naar bliksemsnel en bovendien ook nog eens zo'n 75 tot 80 euro per maand goedkoper uit. :-D
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Theo,

Proficiat met je adsl. :-D

Zelf heb ik ook isdn+adsl maar dat heeft van het begin af goed gewerkt.
Het recept van Gerard ben ik even te laat mee maar vaak is even resetten dé oplossing.

Maar wel even in de gaten houden als je ooit iets anders aanschaft.
Zelf wilde ik bij overgang naar gedeeltelijk draadloos (ook voor laptop) ipv een modem plus router een gecombineerde router/modem hebben. Maar alles wat in de reguliere handel verkrijgbaar is, is ongeschikt voor het isdn gebeuren tenzij het er specifiek op staat. Dus het bestaande modem maar gehandhaafd en alleen een draadloze router aangeschaft.

ADSL; a small step ahead but a giant leap for Theo (vrij naar Neil Armstrong) :wink:

Groeten,
Bert de Boer
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Hallo Bert,

Dat Speedtouch modem is dus tegelijk ook router. Draadloos, maar de pc staat er vlak naast dus die heb ik toch maar met een ethernetkabel verbonden. Daar heeft hij 4 ingangen voor. Draadloos gebruik ik alleen voor de laptop en dan ook nog maar zo af en toe, maar ik wilde gewoon de mogelijkheid hebben.
Het werkt nu allemaal uitstekend en inderdaad: voor mij is het een grote stap. Een inbelverbinding met 64Kbps is toch niet meer van deze tijd.

Eindelijk kan ik ook Google Earth gebruiken, maar helaas is dit deel van Griekenland nog steeds niet opnieuw gefotografeerd. Nog steeds wordt het een 500 meter voor mijn huis een groene brei en wordt het 5 kilometer verderop wer haarscharp. dat hebben ze expres gedaan, om mij te pesten.

Maar, ik kan voorloig vooruit.
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Theo. Als jij soms draadloos werkt is de computer zeer kwetsbaar voor inbraak. Je kunt je wapenen door het programma`tje ,,Dialer Detect" te laden, dat werkt perfect tegen rondzwervende gekken met een laptop in de wagen die open draadloze computers zoeken en ze dan gebruiken voor hun misdaden. Ik ben al een keer of vijf gespaard daarvoor. En als je dat draadloos niet gebruikt en de computer staat aan: Afschakelen! Als je effe naar de crocussen of bloemkolen in je tuin gaat kijken en je computer staat nog aan hebben ze je te pakken. Is hier al veel mensen overkomen. Gr.Gerard.
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Hallo Gerard,.

Ja, die beveiliging, dat weet ik. Maar ik was al lang blij dat ik de boel aan de draai had en dus heb ik dat voorlopig nog even zo gelaten. Mijn WLAN-lampje brandt helder rood om me te waarschuwen dat het een open verbinding is.

Nou is het gevaar van rondrijdende gekken met laptoppen hier buitengewoon klein. In het dorp hier en het naastgelegen dorp zijn in totaal 5 internetaansluitingen. Dat was de absolute ondergrens om ook hier ADSL mogelijk te maken en de reden dat ik het nu dan toch eindelijk heb.
Van de Griekse jongeren tussen de 18 en 30 jaar heeft maar 25% toegang tot het internet. Er wordt naar gestreefd om in 2010 het internet voor 95% van Griekenland beschikbaar te hebben. Zo ver lopen ze hier achter.

Dat neemt niet weg dat ik iets aan die beveiliging ga doen. Voorlopig ben ik vanmorgen alweer ruim een uur bezig geweest om op het net te komen. Dat bleek aan Explorer te liggen en dat is nog steeds niet opgelost. Ik kwam op het heldere idee om het eens met Mozilla te proberen dat ik wel heb, maar nooit gebruik en dat werkt probleemloos. Ik denk dat ik daar maar bij blijf. Het is alleen weer zo'n hoop werk om alles weer in te richten zoals ik het graag wil hebben.

Soms word ik er een tikkie ziek van, maar dat komt omdat ik op dit moment eigenlijk helemaal geen tijd heb voor die rotzooi. Het moet allemaal gewoon werken en verder niks.

We klooien gewoon verder.


Plaats reactie